Proiecte SF? Parcări Park&Ride, tramvaie ușoare și trotuare reabilitate în Constanța

10461
19
Proiecte SF? Parcări Park&Ride, tramvaie ușoare și trotuare reabilitate în Constanța - fotofondpugconstanta-1480688273.jpg
Primăria Constanța și-a propus ca, în cel mai scurt timp, să actualizeze planul urbanistic general al orașului, vechi de mai bine de 17 ani, cu numeroase lacune, multe dintre ele speculate în dezvoltarea haotică din ultima perioadă. Autoritățile locale au publicat deja anunțul de intenție privind actualizarea PUG-ului Constanța, recunoscând că acesta este depășit. 


"Planul General de Urbanism în vigoare, aprobat în 1999, a înregistrat, de-a lungul unei perioade de 17 ani, multiple intervenții importante prin intermediul Planurilor Urbanistice Zonale și a Planurilor Urbanistice de Detaliu aprobate, devenind astfel depășit în raport cu noile realități economice și teritoriale ale orașului, ceea ce impune actualizarea acestuia prin păstrarea liniilor directoare ale strategiei anterioare, care s-au dovedit corecte, amendarea celor care au fost invalidate sau alterate de evoluția dezvoltării orașului în ultimii ani", se arată în prezentarea proiectului. 


Practic, noul PUG va trebui să identifice zonele și sub-zonele spre care ar trebui direcționată dezvoltarea orașului și să prescrie indicatori urbanistici atractivi, în condițiile asigurării unei dezvoltări sustenabile pentru aceste zone. În același timp, trebuie prevăzute rezolvări clare pentru cât mai multe din situațiile speciale care apar în oraș. Scopul final al actualizării este eliminarea majorității situațiilor în care se apelează la urbanism derogatoriu. 


Benzi speciale pentru autobuze 


La baza elaborării noului PUG stă și Planul de mobilitate durabilă a Polului de Creștere Constanța. Acesta evidențiază o serie de disfuncții și recomandări în ce privește dezvoltarea orașului. Astfel, după constatarea evidentă că spațiile destinate parcării sunt insuficiente, se propune construirea de parcări de tip Park&Ride, în Mamaia, dar și parcări subterane și ecologice în oraș. De asemenea, există recomandări pentru realizarea de noi drumuri de legătură, de benzi speciale pentru transportul în comun și pentru bicicliști, dar și varianta de a integra extremitatea nordică a portului Constanța în centrul orașului. 
În ce privește rețeaua de drumuri și parcări, planul de mobilitate propune realizarea unei legături de calitate între autostrada A4 și stațiunea Mamaia, pentru a evita congestionarea traficului urban. Analiza scoate la iveală faptul că zona de spațiu carosabil în multe intersecții este excesivă, necesitând o reechilibrare cu spațiul pietonal. În plus, este necesară o proiectare mai eficientă a intersecțiilor de acces la zonele comerciale și industriale cheie. 


Din nou tramvaie în oraș? 


Cât despre transportul public, dincolo de faptul că nu există benzi dedicate autobuzelor, este evidentă lipsa de accesibilitate, fiind necesară reproiectarea stațiilor. Pentru încurajarea utilizării transportului în comun, este recomandabilă dezvoltarea unei rețele de Park&Ride localizate în puncte importante pe arterele de acces în oraș. În plan se mai arată că există un potențial pentru crearea unui sistem de Light Rail (tramvaie ușoare) pe direcția nord-sud, folosind o mare parte din șinele și infrastructura existente. 
La categoria rețea pentru pietoni, concluzia este că mare parte din infrastructura pietonală este de calitate foarte scăzută și discontinuă. Din cauza lipsei parcărilor, trotuarele sunt în mare parte ocupate de autoturisme, nu este montat pavaj tactil pentru persoanele cu deficiențe de vedere și, de multe ori, se remarcă diferențe de nivel între trotuar și trecerea de pietoni. 
Aceeași situație gravă este și la rețeaua pentru bicicliști, care este subdimensionată și nu sunt facilități de parcare pentru biciclete.


Parcare subterană la Teatrul "Danovski" 


În scenariul preferat de autoritățile locale, va fi realizată o nouă legătură rutieră între șoseaua de centură A4 și DN24 (bulevardul Tomis), va fi construită o parcare de tip Park&Ride de 400 de locuri în capătul de nord al stațiunii Mamaia și o alta de 800 de locuri în capătul de sud. De asemenea, în Constanța, în zona Teatrului "Oleg Danovski", va fi făcută o parcare subterană de 250 de locuri, iar în spatele Pieței Tomis 3 și a clădirii ANAF va fi ridicată o parcare ecologică. 


Primăria mai propune Proiectul Riviera Tomis, cu mobilitate hibridă, de tip auto, ciclabil și pietonal, reabilitarea trotuarelor din oraș, conectarea locațiilor importante și a atracțiilor turistice la rețeaua de piste de biciclete și redezvoltarea gării centrale a municipiului Constanța.


Comentează știrea

19 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Radu
3 decembrie 2016
Tramvaie usoare

Cum poți să folosești sinele vechi o anomalie... rog intrați pe internet si vedeți tramvaiul ușor în Italia mestre -venetia pe o singură sina

Luk
3 decembrie 2016
SF

Constanta nu are cosuri de gunoi si fantani arteziene functionabile si nea Fagadau are vise SF erotice...Maine promite linie de metrou Constanta-Mangalia...

cristi
3 decembrie 2016
proiecte sf

Dlor ziaristi sunteti into in mare blat Vu primarie daca puteti as scrieti sameness bazaconii. Dvs nu vedeti in ce gal arata orasul ??? Soselele pray parcari inexistente Pietele distruse de broader si coruptie

Liviu
3 decembrie 2016
Trezireaa

Alooo gata e dimineata.autobuzele fumega e coada la institutii politia locala vegheaza.acesta e un nou nivel al viselor minciunii si batutului de campi.pentru tramwaie se spunea folosirea infrastructurii deja existente.nu mai exista infrastructura.bulevardele sun plate si pe alocuri au si asfalt

DODO
3 decembrie 2016
exercitiu de imaginare

cum ar arata asemenea trmvaie circulind printre ruinele si muntii de gunoi din oras si pline de ciori blatiste ? partea cu trotuarele este realista dar restul inca o utopie lansata de nustiucine Daca chiar primaria a propus asa ceva inseamna ca este nevoie urgent acolo de un psihiatru ca nu sint la prima ,,ratacire,, , dar daca este o piatra in balta a ziaristilor (asa cum s-a mai intimplat ) disperati dupa clienti ,atunci sa le fie rusine pentru ca ne iau drept prosti Vrem sa stim sursa informatiei

Andrei
3 decembrie 2016
Transport

Sinele existente.....infrastructura......parcă e copy /paste din alt document......v_au dat cei din Iași un draft...ceva ?.....un articol de amatori.....luați orașul la pas.....poate vedeți realitatea.....primul lucru care trebuie.....PARCARI......zeci de PARCARI......după care o sa vedeți voi și restul

Cetatean
3 decembrie 2016
European

Mai lasati-o cu parcarile. Trebuie dezvoltat sistemul de transport public. Avem nevoie de spatii verzi, nu de asfalt si ziduri. Se construieste haotic, inghesuit. Pana si Tomis plus, Boreal, Energia sunt facute la mp, pentru profitul "investitorilor". Oamenii sunt disperati sa cumpere, autoritatile inchid ochii pentru ca primesc spaga, si uite asa avem un oras imbacsit, poluat, urat. Asta inseamna o societate corupta, oameni prost platiti, needucati, viitor gri

Locuitor
3 decembrie 2016
Ce dorești, ca să ne spui minciuni ?

Orășelul copiilor este o realizare frumoasă și meritați aprecierea constănțenilor ! Introdu cerea tramvaielor este o iluzie pierdută, doar o minte naivă poate crede așa ceva ?! Domnule făgădău,ați avut timpul necesar ca să implemen tați, să faceți ce ne tot fluturați, acum despre transportul în comun, că funcția de conducere a urbei, o tot aveți de vreo câțiva ani buni și nu v-ați ostenit ca să faceți treaba asta ?! Mizeria, gunoaiele, microbuzele despre care ați spus că vor dispărea , troruarele care sunt pentru parcarea mașini lor, zonele din oraș fără autobuze și pe unde circulă numai microbuze le, care microbuze sunt vechi,au scaune defecte, scaunele sunt pentru copii, șoferii nu eli berează bilete călăto rilor, ușile se închid trăgând de sfoară , prețul biletelor este piperat și oamenii sunt transportați precum sar delele, oamenii se ceartă unii cu alții, geamurile sparte și lipsa de confort din timpul călătoriei ! Nu ați introdus autobuze / minibuze pe străzile uitate de lume, din km4-5 și în alte zone ale orașului, oamenii, v-au cerut, solicitat acest fapt, un astfel de traseu, ca exemplu este cel pentru străzile : LILIACULUI,PANDURILOR.....! Primăria a motivat , că strada LILIACULUI este îngustă pe o porține de câțiva metri, dar strada RĂSCOALEI în zona pieței agroalimenta re"PIAȚA UNIRII", strada respectivă este și mai îngustă, dealtminteri pe acolo stau taxiuri, trec autobuzele : 5/40, 2/43 ..., autobuzele amintite se întorc de la gară pe B-ul FERDINAND, după care circulă pe strada MIRCEA CEL BĂTRĂN deci, nu se mai intorc pe strada RĂSCOALEI, așa se putea rezolva si pe strada LILIACULUI și pe alte străzi uitate "de lume", adică de domnul primar și consilierii locali ai diferitelor partide : psd, pnl, pmp, usr, pdl, pnțcd...., care astăzi, veniți și ne cerșiți votul ?! V-ați așezat acolo, unde vă aflați, datorită bunei noastre credințe, că veți face treabă bună, dar pe rând / pe rând, ne-ați mințit fără rușine ! RUȘINE tuturor, să vă fie, că ați sporit în averile acumulate de pe urma noastră de pe urma oamenilor obidiți și împovărați cu zeci, sute de taxe și asistăm la circul cu zăngănitul cătușilor, care sunt praf în ochii oamenilor, ca să avem ce vorbi și politicienii după rang: mai mari, mai mici și pitici, fac jocul lor și al păpușarilor de peste mări și țări, fără ca să iubească această țară și poporul român ! DOAMNE, AJUTĂ-I, PE SĂRMANII DE ROMĂNI ! Nu uitați, pnl actual, pdl de altădată și băsescu, că ne-ați tăiat salarii le, pensiile și znoi, oamenii de rând ai aces tei țări, nu am uitat acest fapt, ați făcut / ce ați făcut, pentru că nu ne iubiți ?!

fani
3 decembrie 2016
tramvaie

Cum adica ,erau bune tramvaiele ? Atunci sa aud de-o plangere penala la adresa vinovatilor de furtul tramvaielor si mai ales a conductorilor de cupru de milioane de euro si mai apoi ascultam si basmul cu tramvaiele "usoare".

Naekst
3 decembrie 2016
Constanta...

bla, bla, bla, bla,........

19 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2287 secunde