Transportatorii ar putea fi obligați să afișeze informații utile persoanelor cu dizabilități în format vizual, audio și în alfabetul Braille
Articole de la același autor
Amendă mare și suspendarea permisului pentru șoferii care pleacă la drum fără să verifice acest sistem
31 August 2023
Vis împlinit pentru un tânăr crescut la orfelinat. Andrei a absolvit Academia de Poliţie, iar de luni începe serviciul
30 Iulie 2023
Un proiect de ordin al ANPC ar obliga operatorii de transport public să ofere informații clare cu privire la accesul persoanelor cu dizabilități în mijloacele de transport. Aceștia vor trebui să amplaseze indicații vizuale, audio și tactile pentru ghidarea pasagerilor cu dizabilități atât în mijloacele de transport, cât și în stații sau pe peroane. Operatorii economici vor trebui să ofere inclusiv contractele sau documentele de informare în alfabetul Braille.
Pentru a proteja consumatorii cu dizabilități în transportul public și în spațiile adiacente, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) propune dezbaterii publice un proiect de ordin care va institui reguli clare pentru operatorii de transport, cu referire la informarea acestei categorii de pasageri. Noile reglementări se vor aplica tuturor operatorilor de transport public rutier, feroviar și naval.
Conform documentului, transportatorii trebuie să furnizeze informații clare cu privire la accesul persoanelor cu dizabilități în mijloacele de transport și în spațiile aferente. Informațiile trebuie să fie disponibile pe toate ușile de acces ale mijloacelor de transport destinate acestor persoane, prin intermediul autocolantelor, semnalelor luminoase și mesajelor audio, pentru a ghida persoanele cu dizabilități în privința locurilor de urcare și coborâre, momentul deschiderii și închiderii ușilor, precum și denumirea stațiilor.
De asemenea, operatorii de transport public trebuie să amplaseze marcaje speciale și panouri informative la peroane, refugii și stații, pentru a indica locul ușii dedicate accesului persoanelor cu dizabilități și pentru a oferi instrucțiuni privind modalitatea de preluare a acestora. Operatorii trebuie să afișeze procedura de urcare și coborâre a persoanelor cu dizabilități și să asigure ca șoferii să informeze persoanele cu dizabilități cu privire la stația de coborâre și modul în care acestea vor fi ajutate. Informațiile trebuie să fie accesibile și persoanelor nevăzătoare sau cu deficiențe de vedere, inclusiv prin utilizarea alfabetului Braille.
În aeroporturi, trebuie să se furnizeze informații privind sprijinul acordat persoanelor cu dizabilități pentru acces, circulație și îmbarcare. Aceste informații trebuie să fie integrate în regulamentele operatorilor de transport și ai spațiilor respective.
Operatorii de transport public trebuie să ofere persoanelor nevăzătoare comunicări, informații și avertizări în format audio sau Braille. În cazul clădirilor sau spațiilor care nu pot avea rampe sau alte modalități de acces pentru persoanele cu dizabilități, firmele trebuie să furnizeze informații clare cu privire la modul în care aceste persoane pot obține asistență. Pentru documentele și materialele oferite consumatorilor, inclusiv facturi și contracte, companiile vor fi obligate să ofere variante dedicate persoanelor nevăzătoare sau cu deficiențe de vedere, inclusiv prin utilizarea Braille.
Atenție! Pentru a se aplica, ordinul trebuie adoptat de autoritatea emitentă și publicat în Monitorul Oficial.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Luni, 05 Octombrie 2015
Sâmbătă, 21 Octombrie 2017
Duminică, 07 Mai 2023
Luni, 13 Martie 2023
Vineri, 03 Martie 2017
Luni, 23 Ianuarie 2017
Miercuri, 14 Septembrie 2016
Miercuri, 17 Februarie 2016
Vineri, 15 Ianuarie 2016
Vineri, 11 Septembrie 2015