Vin "scrisorile de dragoste" de la SPIT. Cât avem de plătit la taxele și impozitele locale
Articole de la același autor
de apartament că vor ajunge să plătească mii de lei pe an.
Reprezentanții Serviciului Public de Impozite și Taxe Constanța au încercat din răsputeri să-i liniștească pe oameni, anunțând că impozitele nu au crescut, ci din contră, au scăzut. De asemenea, Primăria Constanța a redus drastic taxa de habitat, la 3 lei de persoană, indiferent de venituri.
Având în vedere toate aceste modificări, înștiințările de plată au întârziat foarte mult, alimentând și mai tare nerăbdarea constănțenilor. Abia în cursul zilei de ieri, Serviciul Public de Impozite și Taxe Constanța a început să expedieze înștiințările de plată. Așa că în curând veți avea ocazia să aflați negru pe alb ce aveți de plătit și ce trebuie să faceți pentru a vă achita de datorii.
"Persoanele fizice care dețin clădiri rezidențiale, cu destinația de locuință, vor primi înștiințări albe, ce vor cuprinde sumele datorate în anul curent, pe tipuri de impozite și taxe pentru fiecare proprietate în parte, sau înștiințări roz, ce vor cuprinde sume reprezentând obligații de plată pentru anul 2016, obligații restante și majorări de întârziere, pe tipuri de impozite și taxe, pentru fiecare proprietate în parte. Persoanele fizice care dețin clădiri nerezidențiale, în care se desfășoară activitate economică sau sunt declarate sedii de firmă, sau mixte, adică utilizate atât în scop rezidențial, cât și nerezidențial, vor primi invitații, cu privire la obligativitatea depunerii până la data de 31 martie 2016 a «Declarației fiscale pentru stabilirea impozitului/taxei pe clădiri rezidențiale/ nerezidențiale/cu destinație mixtă aflate în proprietatea persoanelor fizice». Cei care au datorii mai vechi vor primi înștiințări roz, ce vor cuprinde sume reprezentând obligațiile fiscale restante și majorări de întârziere aferente, pe tipuri de impozite și taxe", explică directorul executiv al SPIT, Virginia Uzun.
Potrivit acesteia, pe verso înștiințărilor de plată și al invitațiilor se vor regăsi informații cu privire la modalitatea de impozitare a clădirilor începând cu anul fiscal 2016.
Cum completați declarația fiscală
Persoanele fizice care sunt invitate să completeze declarația trebuie să știe că, în primul rând, trebuie să bifeze tipul de clădire deținută, după destinație: rezidențială, nerezidențială sau mixtă.
Ulterior, în secțiunea I, se trec datele de identificare ale proprietarului sau coproprietarilor. În cazul în care proprietarul sau coproprietarii clădirii sunt reprezentați de un împuternicit, acesta din urmă va completa declarația cu datele sale de identificare, la secțiunea a doua.
Declarația va trebui să conțină, la secțiunea a patra, date despre condițiile de dotare (instalații de apă, canalizare, electrice și încălzire), suprafața utilă sau suprafața construită desfășurată, după caz, dar și valoarea clădirii, fie rezultată dintr-un raport, fie valoarea finală a lucrărilor de construcții.
Dacă nu sunt deținute informațiile respective, se vor completa informațiile menționate în secțiunea aferentă clădirilor rezidențiale (IV) și se va menționa faptul că utilizează clădirea în scop nerezidențial (V). În acest caz, impozitul se va calcula aplicând cota de 2 la sută asupra valorii impozabile calculate ca pentru clădirile rezidențiale.
În cazul în care clădirea este utilizată în scop mixt, iar suprafețele pot fi delimitate, pentru partea rezidențială și pentru cea nerezidențială, se completează atât secțiunea IV, cât și secțiunea V.
În ultima parte a declarației, contribuabilul va declara, sub sancțiunile aplicate faptei de fals în acte publice, că datele înscrise și documentele anexate sunt conforme cu realitatea. De asemenea, se vor trece datele din actul de identitate și va semna.
Comentează știrea
Impozitul se va calcula aplicând cota de 2 la sută asupra valorii impozabile calculate ca pentru clădirile rezidențiale. In București cota de impozitare pentru persoane fizice, pentru clădiri rezidențiale rămâne de 0,1%, iar pe cele nerezidentiale de 0,2%. De ce in Constanta este 2 la suta si in București 0.2 la suta? Pentru ca in Constanta se fura mai mult ! O sa se închidă iar o grămada de firme si pfa-uri. Rusine!
in urma cu 2 sapt, am sunat la o agentie fiscala din Cta si am intrebat ce se intampla , e deja febr si nu am primit instiintarea... mi s-a spus ca hartiile AU PLECAT DEJA si vor ajunge zilele urmatoare !!! asta inseamna bugetarii platiti de noi in Romania, acea nesimtita a considerat ca e mai simplu sa minta, decat sa spuna ca , mai dureaza, merge greu, desi sunt f multi angajati in agentie, asta vedem toti cand mergem acolo, desi 90% din treaba o face softul ( ala cumparat cu ff multi euro ,bani publici) si , nu vreti sa stiti ce salarii si sporuri au aceste nesimtite, la program de 8 ore ! sau poate stiti...
Firma autorizata, cu experienta din 1995, realizam EVALUARI CLADIRI, obligatorii pentru stabilirea impozitului pe cladirile persoanelor juridice. Sunati-ne acum la 0722209256. Aflati mai multe detalii pe www.certificate-audit-energetic.com
Firma autorizata, cu experienta din 1995, realizam EVALUARI CLADIRI, in vederea stabilirii impozitului pe cladirile persoanelor juridice. Sunati-ne acum la 0722209256. Aflati mai multe detalii pe www.certificate-audit-energetic.com
Nici pe timpul fanariotilor romanii nu plateau asa taxe si biruri mari ca acum ...si cei care ne conduc de 26 de ani jura cu mana pe biblie ca vor conduce tara pt binele poporului cand colo jaf la drumul mare.De unde credeti ca vor plati romani impozitele taxele aste asa mari din salari de 800 -1000 pe luna?hotilor daca ati fi cinstiti voi si nati fura can codru taxele ar fi modice....tara asta are de toate numai banane si portocale nare si totusi santem cei mai saraci din UE..dar platim taxe can..UE nu e corect tov guvernanti ajunge cat ati furat intoarcetiva fata si catre popor nu kuru ca pana acum..
Dispret fata de lege.Dispret fata de munca voastra.Ati mintit cand ati iscalit mai jos.Semn ca si evaluarile voastre sunt mincinoase.