Vine Black Friday. Constănțeni, fiți atenți, să nu luați o țeapă de zile mari!

710
1
Vine Black Friday. Constănțeni,  fiți atenți, să nu luați o țeapă de zile mari! - fotofondblackfriday-1510502458.jpg
Constănțenii se pregătesc pentru vinerea neagră a portofelelor - Black Friday. Mulți și-au făcut deja bugetul, lista de cumpărături și așteaptă startul. Alții și-au propus să ia doar ce găsesc la super-super ofertă. Însă, cum internetul este plin de țepe și în anii anteriori numeroși clienți au fost păcăliți, reprezentanții Protecției Consumatorilor ne avertizează să fim atenți la ce cumpărăm.

"Vânzările cu preț redus, indiferent de tipul acestora, că sunt soldare, lichidare, vânzări promoționale, trebuie să respecte o serie de reguli de fixare și publicitate a prețurilor. Astfel, orice comerciant care anunță o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse identice. Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință. Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus", explică Paul Anghel, directorul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

Potrivit acestuia, pentru siguranța cumpărăturilor din perioada Black Friday, este bine să citim cu atenție caracteristicile produsului și să verificăm dacă acesta corespunde cu adevărat dorințelor și nevoilor noastre. În ce privește cumpărăturile online, verificați mai întâi prețul afișat pe site și dacă acesta este integral (dacă include sau nu TVA), verificați dacă prețul conține și costul de livrare și verificați stocul existent.

"Comerciantul este obligat să informeze corect și complet consumatorii. Pe website-ul acestuia, trebuie publicate o serie de informații, de la datele de identificare a firmei, caracteristicile esențiale ale produsului, prețul cu toate taxele incluse, cheltuielile de livrare, dacă este cazul, modalitățile de plată și de livrare, perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului, durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs și existența și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului", mai spune directorul ANPC.

14 zile pentru a returna ce ai cumpărat

Trebuie să știm că, din momentul în care am primit un produs comandat pe internet, avem dreptul de a denunța contractul și 14 zile pentru a-l returna, dacă nu suntem mulțumit de el și fără să fie nevoie să invocăm un motiv. În cazul returnării produsului, consumatorul își poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului.

Rambursarea se face folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de consumator pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată și cu condiția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.

Comisarul șef al Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța, Horia Constantinescu, ne recomandă să căutăm din timp prețurile, să le notăm și să știm dacă s-a făcut cu adevărat o reducere.

"Îi sfătuiesc pe consumatori să înceapă verificarea prețului produselor pe care doresc să le achiziționeze înaintea apariției prețurilor diminuate pentru a-și da seama dacă fac o alegere bună sau nu. Mai ales pentru comerțul online, noi nu avem șansa să verificăm documentele celui care vinde pe net, să știm care era prețul înainte", a precizat șeful CJPC Constanța.

Controale permanente

Este foarte important să citim termenii și condițiile de funcționare a magazinului online, deoarece termenul de 14 zile în care se poate opta pentru returnarea produsului se prelungește cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menționat în format expres despre existența dreptului de returnare a produselor.

La rândul său, președintele ANPC, Bogdan Pandelică, îi sfătuiește pe consumatori să nu facă tranzacțiile înainte de a se asigura că știu prețul întreg.

"Comisarii noștri monitorizează și verifică promoțiile magazinelor pentru a se asigura că ofertele prezentate sunt reale și respectă legea în ceea ce privește reducerea serviciilor sau produselor. Îi îndemn pe toți consumatorii să sesizeze la ANPC orice suspiciune de practică comercială incorectă", a mai spus președintele ANPC. 

Comentează știrea

cola
13 noiembrie 2017
bf

un evreu spunea : niciodata sa nu ieftinesti o marfa de care nu poti sa scapi,nu se vinde.. tripleaza-i pretul ( oricum esti in stand by ) cu ea,nu pierzi ,apoi in doua luni incepi sa faci promotie agresiva scazi cu 25 % pretul in fiecare saptamana,o sa o vinzi mai bine decat credeai... asa spunea evreul,o fi la fel si cu caterinca asta de vinere neagra ?

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3363 secunde