Cresc salariile marinarilor

1892
9
Cresc salariile marinarilor - crescsalariimarinari1-1393779252.jpg

Articole de la același autor

Pe data de 27 februarie 2014, un subcomitet al Comisiei Maritime Comune, din cadrul Organizației Internaționale a Muncii (ILO), a aprobat Rezoluția privind creșterea salariului minim de bază al marinarilor. Astfel, salariul unui timonier (pentru un program de muncă de 8 ore pe zi și 40 de ore pe săptămână) va fi majorat de la 585 de dolari, în prezent, la 592 dolari, de la 1 ianuarie 2015, și la 614 dolari, de la 1 ianuarie 2016.
Salariul de bază al timonierului reprezintă baza grilei de salarizare din shipping. În funcție de el se calculează toate celelalte salarii din ierarhia marinărească, drepturile salariale pentru orele suplimentare, sărbătorile legale și concedii, nivelul alocației de hrană și toate celelalte avantaje salariale și materiale. 
Reglementarea salariului minim de bază este inclusă în Convenția internațională privind munca pe mare MLC - 2006, care se aplică din data 20 august 2013. Până în prezent, aceasta a fost ratificată de 56 de state membre ale ILO, care dețin împreună peste 80% din tonajul flotei mondiale. Deși România nu se numără printre ele, va fi obligată să o aplice începând cu data de 20 august 2014. 
Nivelul salariului minim de bază reglementat de ILO este obligatoriu pentru întreaga flotă mondială. Nerespectarea lui atrage numeroase necazuri pe capul armatorilor: reținerea navelor de către autoritățile de Port State Control, acțiuni în justiție inițiate de echipaje și de sindicatele navigatorilor. În unele cazuri, se ajunge până la vânzarea navelor, pentru a recupera diferența dintre salariile efectiv plătite și cele cuvenite conform reglementărilor internaționale.
Trebuie spus că mecanismul salariului minim și toate celorlalte prevederi din MLC - 2006 sunt rodul negocierilor dintre organizațiile reprezentative ale armatorilor și Federația Internațională a Transportatorilor (care cuprinde sindicatele naționale ale navigatorilor). 
Cele două părți au agreat, din considerente practice, standardele minime de muncă și viața la bordul navelor. Partenerii sociali sunt conștienți că ele contribuie la creșterea motivației muncii și a atractivității profesiei de marinar, la prevenirea conflictelor de muncă pe mare, la reducerea numărului de evenimente ce afectează siguranța navigației, la eliminarea dumping-ului social și a concurenței neloiale dintre armatori. Numeroase date statistice, rapoarte și studii demonstrează că, direct sau indirect, factorul social și ignorarea lui de către armatori, sunt cauza celor mai multe dintre tragediile de pe mare. 
În subcomitetul care a aprobat rezoluția privind creșterea salariului minim, navigatorii sunt reprezentați de Stephen Cotton - președintele ITF și de liderii unor mari sindicate naționale ale navigatorilor, membre ITF (din Brazilia, Danemarca, Filipine, Italia, Grecia, Japonia, Marea Britanie, Olanda și Rusia). 
ITF reunește peste 700 de sindicate, cu mai mult de 4,5 milioane de membri de sindicat din circa 150 de țări: navigatori, docheri, pescari, șoferi, lucrători feroviari, din aviația civilă, din transportul urban și din cel pe apele interioare, din turism și din sectorul educației. Printre ele se numără și Sindicatul Liber al Navigatorilor din România. Pentru 2014, organizația a obținut o creștere cu 3% a salariilor pe navele acoperite de contracte ITF.
Cele relatate mai sus constituie și un răspuns la întrebarea "Ce fac ITF și SLN pentru marinari?", adresată redacției de câțiva cititori ai ziarului. Numeroasele comentarii pe marginea articolelor dedicate navigatorilor demonstrează că, pe lângă numărul mare al celor ce susțin principiile solidarității și unității de acțiune a marinarilor, în promovarea și apărarea drepturilor lor, există și categoria restrânsă a celor ce le pun la îndoială sau chiar le resping. Care tabără are dreptate, vă lăsăm pe dumneavoastră, stimați cititori să decideți. 


Comentează știrea

gica
3 martie 2014
nu salariile sint problema(ptr nebrevetati)

Degeaba creste salariul daca nu sint locuri de munca,preferidu-se cei din afara UE ptr ca sint ieftini chiar daca mai putin pregatiti.

Timonierul de pe comanda
3 martie 2014
salarii

Daca ai castigat 7 dolari la baza, atunci la total inseamna ca ai castigat aproape 70 de dolari pe luna, adica inca 420 usd pe un contract, adika 14 milioane lei vechi , asa dintr-un condei. Ofi bine? O fi rau? sa-l lasam pe marinaru de la prova sa ne raspunda. Bravo ITF ! Bravo sindicalismului ! Apropo, eu, timonierul de pe comanda voi castiga aproape 550 usd in plus la un contract de 6 luni. Eu stiu ca asta e de bine ! Sac!

Nemo comandant
3 martie 2014
Salarii

Hai nu va mai laudatii bai SLN-istilor. Daca nu doreau companiile, nu castigati nimic la negociere. Asa ca nu se pune problema unui castig. Problema este ca plata marinarilor trebuie sa fie una decenta, conform cu riscul si viata scurta pe care o avem de lucrat pe mare. Sunt multe alte criterii decat ceea ce da prin cap unui neica nimeni de marinar sau timonier, fie el de pa prova sau de la timona. Hai ca sunteti praf!

Comandant
3 martie 2014
Salarii

Pai ce sa va mai treaca voua prin cap inafara de bani, bani si iar bani. La munca nu la intins mana. Si asa salariile voastre sunt prea mari cu ceea ce aveti in creier, adica $$$$$$$. Parca ati fi la pacanele ! Va vindeti si pentru un dolar in plus si astfel ne-ati facut pe toti de cacao, ca nu mai vrea nici dracu sa ne ia pe mare. Vreau un sindicat care sa ne dea de munca, nu sa ne creasca salariile, asa ca ITF -ul asta ( ca SLN-ul nu exista pentru mine pentru ca nu face parte din ITF, asta e doar vrajeala lui Mihalcioiu) nu e in stare de nimic. Tot la companii si agentii de crewing ne este speranta, ei sunt taticii marinarilor, indiferent de ce se spune.

Pentru o adevarata justitie marinareasca
3 martie 2014
Salarii

Jos Mihalcioiu . Asta conduce tot portul, ANR si CERONAV sunt la mana lui toate.Cred ca ii are la mana pe toti care iau spaga si ii conduce cum vrea el. Maine poimaine vrea si orasul Constanta. Asta e mai rau ca Mazare, nu mai faci afaceri cu el. Ne-am ras. Nu suport sa ii mai vad realizarile. Vrem o lege a marinarului dar mafiotii astia nu vor asa ceva. Ar da faliment ! Vrem un minister al marinarilor asa cum au filipinezii.

Vasile D.
3 martie 2014
salarii

Bai fratilor, sunt consternat. Nu am vazut mai mare rautate decat la romani. Nu sunt in bransa asta dar citind articolul domnului Tita si comentariile, ma crucesc. Pai daca si la noi in societate ar fi un sindicat care sa faca doar pe jumatate dar ce sa zic la noi in societate, daca ar fi in Romania un sindicat care sa se lupte pentru conditiile de munca ale romanilor asa cum fac aceste organizatii, cred ca as fi in stare sa dau 10% din salariul meu catre acea organizatie. Am mai citit tot in legatura cu articolul asta si am descoperit o adevarata agenda de lucru mai ceva ca la Guvernul Romaniei. Numai ca agenda marinarilor este si respectata spre deosebire de cea Guvernamentala. Oamenii astia din sindicatele marinarilor chiar sunt permanent in legatura cu nevoile oamenilor, ce sa mai zic, bravo lor. De oameni din astia avem nevoie la parlament si la guvern. Jos basca de om al muncii in fata lor.

comandant
4 martie 2014
pentru vasile

Mihalcioiu si ai lui si-au cumparat spatiu la ziarul Cuget Liber pentru propaganda. Banii pe care ii face sindicatul ii face pe carca marinarului, dar din pacate sindicatul nu da doi bani pe marinari.Totul este o minciuna pentru a pacalii oamenii.Uuuuuuu!!!!Jos cu sindicatul navigatorilor!!!

pa pa ambarcare
21 martie 2014
Ne-brevetatii

Din pacate tot mai putini ne-brevetati Romani sunt ceruti de companii si o parte din vina o au si ei - multora nu le place munca, se cred f. destepti, le stiu pe toate si mai ales au gura mare!

ion
17 aprilie 2014
marinari

nu mai gura ie de noi de ani de zile vb mereu aiurea dar fara fapte hai sa facem ceva noi suntem mii de marinari si ne este frica de un neca nimeni ca mihalcioiu hai sa al dam jos nu nea fost frica de ceausescu si ne este frica de el

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.5422 secunde