Concurs Angajații din Primăria Constanța se tem să vorbească despre contractele de achiziții publice

1020

Articole de la același autor

Primăria Constanța recidivează la capitolul lipsă de transparență. De două luni, administrația locală se prevalează de diverse scuze și pasează de la un birou
la altul o cerere înaintată de Institutul pentru Politici Publice (IPP) prin care
se solicită informații despre anumite contracte de achiziții publice. Sunt vizate contractele de achiziție pentru servicii media, cele pentru întreținerea parcului dendrologic din municipiu și stațiunea Mamaia, dar și detalii despre comisiile desemnate pentru evaluarea ofertelor.

Primăria Municipiului Constanța este un caz "endemic", în opinia Institutului pentru Politici Publice (IPP). De ani de zile, instituția refuză cu obstinație să răspundă la solicitările de informații de interes public transmise de IPP, după cum se menționează în ultimul raport al institutului dat publicității ieri.
De data aceasta este vorba despre o adresă înaintată de IPP Primăriei Constanța, în data de 3 februarie 2009, prin care, în baza Legii nr. 544/2001, institutul solicită informații referitoare la: contractele de achiziție publică pentru servicii de publicitate media încheiate de Primăria Constanța în perioada 2007 – 2008, contractele de achiziție încheiate în aceeași perioadă pentru achiziția, mon-tarea și întreținerea de material dendrologic / floricol din municipiul Constanța și stațiunea Mamaia, dar și pentru dotările pentru locurile de agrement din municipiu. IPP, prin Centrul pentru Resurse Civice, a mai solicitat, prin aceeași adresă și, copii după actele adiționale și anexele respectivelor contracte, dar și copii după procesele verbale de deschidere a ofertelor, copii după toate ofertele depuse, informații despre componența nominală a comisiilor care au evaluat ofertele, anunțurile de atribuire, dar și copii după contes-tațiile depuse.
După cum se menționează în raportul făcut public ieri, Primăria Constanța s-a rezumat până acum doar la a pasa solicitarea și implicit responsabilitatea de a răspunde la ea, de la un birou la altul.
"În acest context, solicitarea Centrului pentru Resurse Civice din Constanța a fost plimbată pe la diferite departamente ale Primăriei, pentru ca într-un final Direcția de Achiziții Publice să lase responsabilitatea "oportu-nității" deciziei de a transmite informațiile solicitate (o serie de contracte de achiziții publice) în sarcina Centrului de Informare Cetățeni Constanța, atrăgând totodată atenția că acestea nu s-ar regăsi în lista categoriilor de documente produse și/sau gestionate de Consiliul Local Municipal Constanța și Primăria Municipiului Constanța. În mod așteptat, în urma acestor "reco-mandări", Centrul de Informare pentru Cetățeni nu a mai avut curajul să considere oportună transmiterea documentelor soli-citate (vezi Anexa 4). În prezent, așteptăm soluția reclamației administrative înaintată instituției în cauză de către IPP în temeiul aceleiași legi privind accesul la informațiile de interes public", se arată în raportul IPP.

"N-au curaj"
Informațiile date publicității ieri, de către Institutul de Politici Publice, confirmă un adevăr care cu greu poate fi contestat chiar și de cei mai subiectivi dintre constănțeni: Primă-ria Constanța are mari lacune la capitolul transparență. Deciziile se iau în spatele unor uși ferecate cu șapte lacăte, accesul în primărie este un demers demn de literatura fantastică, iar angajații din această instituție trădează imaginea unei societăți care trăiește într-o teroare permanentă, marcată până și de teama de a respira fără acordul șefului cel mare.
Însuși capitolul din raportul IPP de ieri se intitulează "Primăria Mu-nicipiului Constanța - decizia de a comunica informații de interes public, o responsabilitate pe care funcționarii nu au curajul să și-o asume".
Întreg raportul stă sub semnul lipsei de transparență manifestată tot mai acut de autorități. Intitulat "Transparența în instituțiile publice a atins un nivel de alertă! Cum se caută subterfugii pentru a se evita publicarea de informații de interes public despre decizii, fonduri și beneficii", raportul reprezintă o sinteză a celor mai recente cazuri întâlnite în prima parte a anului 2009. Alături de Constanța, care beneficiază de un capitol distinct, mai sunt făcute analize, și ele deloc îmbucurătoare, și în ceea ce privește camera Deputaților și Senatul.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.6732 secunde