Anul şcolar 2020 - 2021, an de sacrificiu. Scade calitatea învăţării?

1471
Anul şcolar 2020 - 2021, an de sacrificiu. Scade calitatea învăţării? - fotoprintfondandesacrificiu12-1605551379.jpg

Articole de la același autor

Început cu restricţii, întrerupt de diferite situaţii din şcoli, apoi mutat cu totul în online, anul şcolar 2020 – 2021 este, în mod evident, unul de sacrificiu. Orele la distanţă nu sunt nici pe placul elevilor, nici al profesorilor şi, oricât de mult s-ar strădui şi unii şi alţii, învăţătura este departe de cea obţinută pe vremea când cursurile erau frecventate la şcoală şi nu pe o tabletă.

Calitatea nivelului de pregătire în condiţiile actuale este una dintre temerile principale ale părinţilor şcolarilor. Mulţi consideră că elevii nu învaţă mai nimic de când cu lecţiile online, deoarece nu înţeleg materia, nu înţeleg ce li se predă. Şi, chiar dacă la unele obiecte este chiar mai simplu şi mai frumos cu orele online, unii profesori găsind teme inedite pentru copii, la multe materii importante, din păcate, calitatea învăţării lasă de dorit.

Profesorul de fizică Ion Băraru, de la Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân”, admite că mutarea acestei materii în online afectează semnificativ gradul de înţelegere a lucrurilor predate şi, evident, calitatea actului educaţional. „Unul dintre obiectivele cele mai importante este de a realiza la elevi competenţe specifice fizicii. Competenţa principală scrisă şi în programa şcolară este formarea la elevi a capacităţii de investigaţie ştiinţifică preponderent experimentală. Deci, în-afara contactului direct între elevi şi experiment, această competenţă a elevului nu poate fi atinsă. Noi putem să facem experimente demonstrative, dar este ca şi cum s-ar uita la un film. El nu vede nimic, nu face, nu interacţionează, nu face presupuneri. El trebuie să extragă concluzii, să rectifice ce i s-a părut neclar, etc., deci acest lucru afectează direct experimentul fizic real. În general, toate materiile la care se solicită experiment real sunt afectate foarte grav. De aici şi afectarea posibilităţii de a menţine o performanţă deosebită”, a declarat, pentru „Cuget Liber”, prof. Ion Băraru.

„Mereu vor fi elevi conştiincioşi şi elevi neconştiincioşi!”

Elevii, la rândul lor, consideră că este dificilă învăţarea prin lecţii online, mai ales pentru cei mici. „Învăţământul online mi se pare o variantă mai sigură, dar mi se pare că un elev nu poate să înţeleagă aşa de bine, deoarece este un alt sentiment atunci când eşti în clasă cu profesorul şi poate să interacţioneze cu elevii, să se asigure că toţi au înţeles. În plus, toată lumea este obişnuită cu învăţământul la şcoală. Deci este mai greu să înţeleagă. Mai ales pentru elevii mici de clase primare, mi se pare foarte greu să înveţe online”, ne-a mărturisit Bogdan Doroftei, elev în clasa a VIII-a la Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân”.

Cu toate acestea, el este de părere că nivelul de pregătire al școlarilor nu va scădea foarte mult. „Mereu vor fi elevi conştiincioşi, care învaţă bine chiar şi în situaţii grele, şi elevi neconştiincioşi, care nu învaţă nici la şcoală, nici online. Este mai greu, într-adevăr, s-ar putea să fie câţiva elevi care se pierd puţin, dar sunt convins că după ce se termină toată pandemia, ei se vor regăsi şi vor avea un drum la fel de bun”, ne-a mai spus Bogdan.

De asemenea, acesta crede că performanţa nu va scădea. „Am stat în pandemie, am putut să învăţ mai mult la materiile care îmi plac, matematică şi fizică, şi am avut timp să le înţeleg mai bine şi să învăţ chiar materia de clase mai mari. Sincer, mie mi-a plăcut”, a declarat Bogdan Doroftei.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6472 secunde