Cine are interesul să dispară Palatele Copiilor? "Vor avea soarta taberelor școlare"

898
Cine are interesul să dispară Palatele Copiilor?
Ca să dovedească membrilor săi că greșesc atunci când afirmă că sindicatele din învățământ sunt și ele în vacanță, sau cel puțin nu liderii la vârf, Federația „Spiru Haret” a transmis cadrelor didactice că săptămâna trecută a participat la o nouă rundă de dezbateri cu delegați din capitală, discuții bazate pe centralizarea și analizarea sutelor de propuneri, multe contradictorii, venite din teritoriu pe marginea proiectului Legii Învățământului Preuniversitar „România Educată”.

Principalele teme discutate s-au referit la susținerea funcționării unităților de învățământ special în formă actuală, continuarea activității palatelor și cluburilor la fel ca până acum, perspective pentru centrele județene de resursă și asistentă educațională, dar și viitorul filierei profesionale, pe care se pune foarte mare accent în viitor.

În ce privește palatele și cluburile, s-au centralizat două propuneri. Pe de o parte, se propune continuarea activității în formă actuală, din punct de vedere al resursei umane și a patrimoniului, dar mai ales resursa umană să rămână obligatoriu titulară a sistemului național de învățământ, cu toate drepturile, iar patrimoniul în subordinea entității dorite de minister.

„Motivele prezentate au fost mai mult decât concludente, în condițiile în care pe 28 februarie 2022, Ministerul Educației a comunicat faptul că nu-și poate asuma procesul de descentralizare privind palatele, cluburile copiilor și cluburile sportive școlare. Reorganizarea acestor unități atât de îndrăgite de copii se va volatiliza precum taberele școlare sau casele de tineret, descentralizate imediat după 1989. Resursa umană este mai mult decât calificată pentru activități extrașcolare, iar prin forțarea personalului didactic de a renunța la locul de muncă din cadrul palatelor / cluburilor/ css-urilor pentru a rămâne în continuare cadre didactice intră cumva sub incidența unor principii de constituționalitate, dreptul la muncă și egalitatea în drepturi între cetățeni”, transmit liderii federației.

În ceea ce privește remanierea centrelor județene de resurse și asistență educațională, se propune încadrarea personalului auxiliar în cadrul departamentul de specialitate din Direcția Județeană de Învățământ Preuniversitar sau Autoritatea Națională pentru Inspecție Școlară și Asigurarea Calității) teritorial și introducerea titulaturii de „profesor consilier". Eliminarea prevederilor privind cercetarea disciplinară ce implică consilierul școlar, iar prevederile din proiect în ceea ce privește studiile/specializările să se aplice pe viitor, nu retroactiv. Crearea în cadrul departamentului din DJIP a două subdepartamente CJAP și SEOSP. Normă în cadrul postului: 14 ore consiliere și 4 de predare cu excepția profesorului logoped.



Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3321 secunde