În premieră, învățământ universitar dual, șansa eradicării fenomenului "licențiat vânzător în mall"

1309
5
În timp ce societatea civilă comentează doar două dintre propunerile din proiectul legii pentru învățământul superior „România Educată” – rectori pe viață și „amnistierea” plagiatorilor -, ministrul Sorin Cîmpeanu vine cu noutăți reieșite din propunerile de la finalul dezbaterilor publice.

Recent agreate sunt cele 30 de propuneri formulate de către Academia de Studii Economice privind îmbunătățirea conținutului proiectului Legii Învățământului Superior.

Acestea vizează clarificarea atribuțiilor și responsabilităților senatelor universitare, consiliilor de administrație, decanilor și directorilor de departament, precum şi clarificarea unor sintagme din conținutul normativ al proiectului Legii învățământului superior. De asemenea, sumele necheltuite să poată fi utilizate într-o plajă bugetară mai largă în interesul comunităților academice. Dar și precizarea conform căreia cuantumul de 300 de lei/lună/student alocat pentru constituirea fondului de burse să fie un cuantum minim. Foarte importantă este propunerea de consolidare a unor dispoziții din proiectul legii care privesc legătura universităților cu piața muncii, precum și susținerea transparentizării proceselor din universitățile românești.



Universitatea „Ovidius” intenționează să depună un proiect


Anterior, ministrul Educației a participat, săptămâna trecută, la o întâlnire cu 25 de rectori, reprezentanți delegați de către cele șase consorții universitare participante, la care a luat parte și rectorul Universității „Ovidius” din Constanța, conf. univ. dr. Dan Iliescu.

Din cele 10 puncte de pe „ordinea de zi” a respectivei întâlniri ne-a atras atenția apariția, în premieră, în discuție a introducerii la nivel universitar a învățământului dual, ca formă de învățământ în care responsabilitățile cu privire la desfășurarea activităților de învățare, predare și evaluare sunt partajate între instituția de învățământ superior acreditată și operatori economici.

Pentru susținerea și încurajarea programelor universitare în sistem dual, finanțarea specifică/student ar urma să crească cu 30% în raport cu finanțarea/student format în sistem „clasic”, universitățile având obligația asigurării unui minimum de 50% din locurile de practică necesare, dintre care cel puțin 75% în afara universităților.

Potrivit viitoarei legi, este reglementată posibilitatea ca instituțiile de învățământ superior de stat şi particulare să se constituie în consorții de învățământ dual.

Universitatea „Ovidius” din Constanța susține acest demers și, după cum afirmă rectorul conf. univ. dr. Dan Iliescu, „chiar intenționăm să depunem un proiect în acest sens, pe PNRR, atunci când se va lansa competiția. Pentru facultățile cu profil tehnic/ingineresc și nu numai pentru ele, învățământul dual poate reprezenta o șansă, mai ales că în zonă sunt și destui agenți economici serioși și cu interes în această direcție”.

Poate că domeniul învățământului superior va avea mai mult succes decât învățământul profesional dual. Conform ultimelor informații oferite de Inspectoratul Școlar Județean Constanța, din cele 194 de locuri puse la dispoziție pentru anul școlar viitor, mai erau disponibile 128. 



Comentează știrea

un oarecare
2 august
cu siguranta

Invatamantul superior dual va avea cu siguranta mai mult succes decat cel profesional dual, ca doar e SUPERIOR! Invatamant profesional suna rau, chiar foarte rau, te faci de ras in fata vecinilor...

Dana
3 august
ne mintim de 20 de ani cu hartii colorate

șansa eradicării fenomenului "licențiat vânzător în mall" este una singura, disparatia aprozarelor de diplome f colorate, pompos numite universatati, gen spiru,cantemir,ovidius,samd! Reintroducerea examenelor adevarate, scrise ,incepand cu treapta 1 de liceu! Fara test grila,fara concurs de dosare!

Opinie
3 august
Tara Noasta

Mersul tarii determina direct si educatia, adica daca majoritatea ofertelor sint pt. vinzatori de verdeata iar cei in cautarea unui loc de munca toti au diplome de facultate, pai automat unii care nu mai au alernative vor opta si pentru.(ori ca atita ar putea face desi cu diploma sau poate nevoia pecuniara e stringenta). Chiar si invers, daca este nevoie de persoane super calificate si ai doar cu un nivel de baza (gimnaziu), ca firma poti sa investesti si iti pregatesti personalul. Chiar si prin minune, daca ajungem ca majoritatea diplomelor sa refecte si abilitatile, fara locuri de munca adecvate nu vor fi fructificate adecvat oportunitatile si pt. Romania. Pt. posesorul unui diplome reale, are mai multe perspective, isi poate gasi ceva mai bun in alta parte. Cu altii, daca tot ofera ceva mult mai bun, aici se poate include dupa ceva ani si cetatenia. Etc.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.278 secunde