Liceul "Nicolae Dumitrescu" din Cumpăna, beneficiarul unui proiect dedicat eradicării analfabetismului

276

Articole de la același autor

Pentru profesorii și elevii Liceului Tehnologic „Nicolae Dumitrescu” din Cumpăna, vacanța de vară a reprezentat șansa implicării într-un proiect dedicat prevenirii și combaterii riscului de analfabetism funcțional în rândul copiilor aflați în situație de vulnerabilitate, prin asigurarea accesului la activități specifice de literație, proiect intitulat „Aventură prin lectură”.

În perioada aprilie – august 2022, Centrul de Resurse Educaționale și Psiho-Sociale (CREPS) Constanța, cu sprijinul financiar al United Way Romania – Drumul Împreună România (UWRo), a implementat proiectul „Aventură prin lectură!”, ai cărui beneficiari au fost 60 de elevi, dar și profesori de la liceul din comuna Cumpăna.

„Literația” reprezintă „dezvoltarea competențelor de lectură și scriere, care facilitează înțelegerea și învățarea, folosirea și evaluarea critică a informațiilor furnizate în moduri variate, care includ texte scrise, electronice și imagini”, iar conform dicționarului OECD, literația este menționată ca: „abilitatea de a înțelege, de a folosi și de a reflecta asupra textelor scrise pentru a-și atinge obiectivele, a-și dezvolta cunoștințele și potențialul și a participa eficient la viața societății”.

„Dacă la începutul lunii mai, imediat după demararea efectivă a activităților de literație, existau anumite rețineri din partea elevilor privind participarea la activități, odată cu trecerea timpului, entuziasmul, dorința, plăcerea de a citi și de a discuta despre cele citite au mobilizat elevii înscriși, care au dat mai departe beneficiile activităților”, a afirmat Ludovic Fraico, coordonatorul proiectului.

Săptămânal, 60 de elevi au participat la activități de literație. Câte 15 copii pe serie și-au dezvoltat abilitățile de citire, înțelegere și utilizare a textelor citite. De asemenea, au fost amenajate două cluburi de literație: unul în cadrul liceului din Cumpăna și al doilea club de lectură în clădirea școlii, aflată în centrul comunei, care au fost dotate cu tot mobilierul necesar: fotolii, canapele, biblioteci, mese, scaune etc., dar și cu cărți, jocuri educaționale, materiale didactice atractive etc., precum și prin angajarea unui expert educațional pentru moderarea activităților. De asemenea, cei 60 de elevi participanți la proiect au beneficiat zilnic de masă caldă asigurată prin bugetul proiectului.

Trei specialiști educaționali din cadrul Liceului Tehnologic „Nicolae Dumitrescu” din Cumpăna vor participa la un workshop cu tema „Dezvoltarea abilităților de lucru cu copiii pe teme de literație”, organizat de UWRo.

Totodată, au fost organizate activități cu părinții elevilor înscriși în proiect, având ca temă beneficiile și modalități de încurajare a elevilor să citească.

„Proiectul, deși nu a rezolvat toate situațiile legate de înțelegerea textelor citite sau de modul efectiv de citire, a reprezentat un bun început, foarte apreciat de copiii participanți la activitățile proiectului, care a primit un sprijin consistent din partea conducerii Liceului Tehnologic «Nicolae Dumitrescu», din partea unor părinți și a voluntarilor. Având în vedere rezultatele obținute, considerăm că proiectele de acest fel sunt extrem de binevenite pentru creșterea gradului de atractivitate a activităților școlare și extrașcolare și, implicit, pentru creșterea rezultatelor școlare ale elevilor”, a mai precizat același coordonator de proiect.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2569 secunde