Peste 100 milioane de euro alocate îmbunătățirii serviciilor de educație timpurie
232
Articole de la același autor
Târg de proiecte pe tema multiculturalității, la Școala din Castelu
27 Noiembrie 2022
”Brăduțul magic” al elevilor Școlii ”Grigore Moisil” din Năvodari, desemnat câștigător
18 Decembrie 2022
Doliu la Universitatea ”Ovidius”. S-a stins din viaţă un fost prorector
15 Decembrie 2022
Doliu în învățământul constănțean. S-a stins un fondator
09 Decembrie 2022
Ministerul Educației a lansat astăzi, 6 ianuarie, în
consultare publică Ghidul solicitantului aferent apelului „Dezvoltarea
serviciilor de educație timpurie complementare”, apel de proiecte care va fi
finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență - Componenta C15:
Educație.
Înființarea unui serviciu complementar presupune identificarea și echiparea a două spații/două grupe de copii, de tip grup de joacă, ludotecă, grădiniță comunitară, pentru a desfășura activități de stimulare a dezvoltării copiilor de la naștere la 6 ani.
Obiectivul acestei investiții este de a crește capacitatea sistemului și a calității serviciilor de educație timpurie, de a îmbunătăți ratele de participare, atât la nivel antepreșcolar, cât și la nivel preșcolar, prin deservirea a aproximativ 20.000 de copii, provenind, cu precădere, din grupuri defavorizate.
Alocarea financiară totală pentru acest apel de proiecte este de 103 milioane euro.
Valoarea maximă a grantului per proiect este de 250.000 de euro (fără TVA), valoare eligibilă PNRR.
În cadrul unui proiect, se va urmări înființarea de servicii complementare care să deservească de la minimum 16 copii până la maximum 40 de copii (2 grupe x 2 spații).
Bugetele proiectelor se vor utiliza pentru achiziționarea de mobilier, echipamente și materiale necesare utilării spațiilor serviciilor complementare nou înființate și pentru achiziționarea materialelor didactice, a jucăriilor și a hranei pentru copii, pentru o perioadă de cel puțin 12 luni.
Serviciile complementare de educație timpurie vor fi înființate, echipate și operaționalizate atât în spațiile oferite de unitățile de învățământ, cât și în spațiile oferite de comunitate: ONG, casă de cultură, cămin, biserică, bibliotecă etc.
În cadrul acestui apel de proiecte, solicitanții eligibili vor aplica ca parteneriate stabilite la nivel local, alcătuite, în mod obligatoriu, din o autoritate publică locală și o unitate de învățământ preuniversitar acreditată cu personalitate juridică, publică sau particulară, la care se pot adăuga, opțional, organizații nonguvernamentale, instituții de cult, operatori economici etc., în funcție de nevoia locală.
În cadrul prezentului apel, vor fi prioritizate proiectele care se vor implementa în comunități rurale izolate, defavorizate din punct de vedere economic sau care vizează grupuri vulnerabile de copii.
Observațiile și recomandările referitoare la ghidul publicat pot fi trimise pe adresa de e-mail [email protected], în perioada 6-15 ianuarie 2023.
Înființarea unui serviciu complementar presupune identificarea și echiparea a două spații/două grupe de copii, de tip grup de joacă, ludotecă, grădiniță comunitară, pentru a desfășura activități de stimulare a dezvoltării copiilor de la naștere la 6 ani.
Obiectivul acestei investiții este de a crește capacitatea sistemului și a calității serviciilor de educație timpurie, de a îmbunătăți ratele de participare, atât la nivel antepreșcolar, cât și la nivel preșcolar, prin deservirea a aproximativ 20.000 de copii, provenind, cu precădere, din grupuri defavorizate.
Alocarea financiară totală pentru acest apel de proiecte este de 103 milioane euro.
Valoarea maximă a grantului per proiect este de 250.000 de euro (fără TVA), valoare eligibilă PNRR.
În cadrul unui proiect, se va urmări înființarea de servicii complementare care să deservească de la minimum 16 copii până la maximum 40 de copii (2 grupe x 2 spații).
Bugetele proiectelor se vor utiliza pentru achiziționarea de mobilier, echipamente și materiale necesare utilării spațiilor serviciilor complementare nou înființate și pentru achiziționarea materialelor didactice, a jucăriilor și a hranei pentru copii, pentru o perioadă de cel puțin 12 luni.
Serviciile complementare de educație timpurie vor fi înființate, echipate și operaționalizate atât în spațiile oferite de unitățile de învățământ, cât și în spațiile oferite de comunitate: ONG, casă de cultură, cămin, biserică, bibliotecă etc.
În cadrul acestui apel de proiecte, solicitanții eligibili vor aplica ca parteneriate stabilite la nivel local, alcătuite, în mod obligatoriu, din o autoritate publică locală și o unitate de învățământ preuniversitar acreditată cu personalitate juridică, publică sau particulară, la care se pot adăuga, opțional, organizații nonguvernamentale, instituții de cult, operatori economici etc., în funcție de nevoia locală.
În cadrul prezentului apel, vor fi prioritizate proiectele care se vor implementa în comunități rurale izolate, defavorizate din punct de vedere economic sau care vizează grupuri vulnerabile de copii.
Observațiile și recomandările referitoare la ghidul publicat pot fi trimise pe adresa de e-mail [email protected], în perioada 6-15 ianuarie 2023.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Joi, 05 Ianuarie 2023
Vineri, 30 Decembrie 2022
Vineri, 18 Noiembrie 2022
Joi, 17 Noiembrie 2022
Miercuri, 16 Noiembrie 2022
Marţi, 15 Noiembrie 2022
Marţi, 01 Noiembrie 2022
Marţi, 01 Noiembrie 2022
Vineri, 28 Octombrie 2022
Marţi, 22 Noiembrie 2022