Neașteptat de bune vești pentru învățământul românesc de la ministrul Ligia Deca, la final de an

1353
2
Neașteptat de bune vești pentru învățământul românesc de la ministrul Ligia Deca, la final de an - jos-1672342709.jpg

Articole de la același autor

După ce în vară, la întâlnirea cu consilierii școlari a fostului ministru al Educației, Sorin Cîmpeanu, a ieșit cu scandal, din cauza faptului că participanții nu s-au simțit ascultați, iată că, pe final de an 2022, succesoarea Ligia Deca reușește performanța legiferării unei creșteri istorice a numărului de consilieri școlari cu 50%.

La inițiativa Ministerului Educației, a fost adoptată în ședința de miercuri, 28 decembrie 2022, Hotărârea de Guvern pentru aprobarea Metodologiei de organizare și funcționare a serviciilor de educație timpurie complementare şi modificarea anexei nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei.

Actul normativ aduce două vești importante pentru educație și pentru copiii din comunitățile dezavantajate: se alocă 1.200 de noi posturi de consilieri școlari, reprezentând o creștere de 50% față de numărul actual, precum și reglementarea, pentru prima dată, a serviciilor complementare de tip ludotecă, grup de joacă și grădiniță comunitară.



Se estimează atingerea unui raport de 800 de elevi la un consilier școlar


Conform statisticii Ministerului Educației, în anul școlar 2022-2023, la nivel național, sunt încadrați 2.288 profesori în cabinete de asistenţă psihopedagogică (consilieri școlari) pentru un număr de 2.751.233 elevi şi preşcolari din învățământul public de masă. Adică sunt alocați 1.200 elevi şi preşcolari la un consilier școlar, într-o perioadă în care este nevoie mai mult decât oricând de consiliere școlară, pe fondul escaladării fenomenului de bullying, dar și al urmărilor lăsate de școala online din pandemie.

Și dacă Sorin Cîmpeanu promitea că „în anul 2027, trebuie să avem 10.000 de consilieri școlari în școlile din România”, actualul ministru afirmă că „este un pas important pentru atingerea țintei asumate în Proiectul «România Educată» de a avea, până în 2030, minimum un consilier la fiecare 500 de elevi”.

Prin adoptarea HG de miercuri, 28 decembrie, cele 1.200 de posturi alocate înseamnă atingerea unui raport de 1 consilier la 800 de elevi (față de 1.200, cât avem în prezent). Această măsură va asigura un număr mai mare de profesori în cabinetele de asistenţă psihopedagogică (consilieri școlari), ceea ce va contribui la: creșterea accesului elevilor și preșcolarilor la servicii de asistenţă psihopedagogică, orientare școlară și profesională; extinderea rețelei de cabinete școlare de asistență psihopedagogică; extinderea activităților de prevenire a violenței școlare în contextul campaniei „Nu sunteți singuri. Împreună oprim violența din școli”.

Reamintim că Ministerul Educației a lansat apelul pentru dotarea sălilor de clasă și a laboratoarelor/atelierelor școlare din unitățile de învățământ preuniversitar, cu finanțare din Componenta 15 - Educație, din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), în cadrul căruia sunt eligibile și cabinetele de asistență psihopedagogică.



Unde vor putea fi înființate grădinițe comunitare și ludoteci


Cea de-a doua veste bună privește reglementarea, pentru prima dată, a serviciilor complementare de tip ludotecă, grup de joacă și grădiniță comunitară. Așadar, vor apărea 2.550 de posturi pentru asigurarea personalului necesar înființării, până în 2026, a 850 de grădinițe comunitare/grupuri de joacă/ludoteci. Ele vor oferi servicii de educație, îngrijire, protecție și nutriție pentru copiii din comunitățile dezavantajate.

Totodată, pentru primele 412 servicii complementare, vor fi alocate, din Planul Național de Redresare și Reziliență, 103 milioane de euro, iar 14,3 milioane de euro vor fi alocate pentru formarea personalului care le deservește.

Grădinițele comunitare și ludotecile pot fi înființate în localitățile în care nu există suficiente creșe și grădinițe, în localitățile izolate/dezavantajate și în localitățile în care numărul copiilor sub 6 ani este foarte scăzut.

Principalele activități vizate în cadrul acestora sunt: servicii de educație, îngrijire, nutriție și protecție a copiilor, de tip grădiniță comunitară; servicii de tip grup de joacă și/sau ludotecă.

Activitatea cu copiii din cadrul serviciilor complementare se organizează pe grupe omogene sau eterogene ca vârstă. Numărul de copii dintr-o grupă va fi, în medie, de 12, dar nu mai puțin de opt și nu mai mult de 20, în conformitate cu prevederile legale generale referitoare la organizarea sistemului de învățământ preuniversitar.

Personalul din cadrul serviciilor de educație timpurie complementare este didactic și nedidactic.



Comentează știrea

roibu
31 decembrie 2022
nasol

La cat se aloca din pib pt invatamant o sa ramana femeia de serviciu in scoala si atat...2,1% e de zimbabwe nu EU.....E nasol cand plozi de securisti ajung la butoane ......

Ei
31 decembrie 2022
Erorile neamului lor

Cu "prostfesori" bazați pe "păcatele, sexologie, bibliologie" este bine sa se aloce "imprumuturi de jucarii", caci asta se învață la UMC (vezi și EBA lui și pe Basesti)!! Matematica, fizica, chimia, anatomia nu s-au schimbat decât în mințile "prostfesorilor"!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5207 secunde