Ministrul Educației consideră că:

"Rezultatele slabe au rădăcini în învățământul gimnazial"

596
4

Articole recomandate

Noul ministru al Educației, Mircea Dumitru, a declarat recent, într-un interviu acordat News.ro, că examenul de bacalaureat trebuie diversificat, astfel încât să răspundă cât mai mult profilului școlii absolvite de fiecare candidat.

"Pe lângă mai multe filiere și mai multe tipuri de bacalaureat, dar chiar și în interiorul acestui bacalaureat teoretic ar trebui să fie o flexibilitate mai mare, să răspundă mai mult profilului școlii pe care o absolvă elevul sau eleva respectivă", spune ministrul.

De asemenea, acesta precizează că examenul de bacalaureatul nu poate fi o soluție pentru absolut toate tipurile de formare, de aceea ar trebui să fie forme diferențiate de certificare a finalizării studiilor liceale.

"Bacalaureatul acesta teoretic nu poate fi un panaceu, nu poate fi o soluție pentru absolut toate tipurile de formare, pregătire și de învățare. Cu siguranță, la școlile care timp de ani de zile nu au putut să producă niciun absolvent care să aibă diplomă de bacalaureat avem anumite probleme pe care trebuie să le rezolvăm în interiorul acelei școli", a explicat în același interviu.

Mircea Dumitru subliniază că în general, rezultatele slabe înregistrate de elevi la examenul de bacalaureat au rădăcini în învățământul gimnazial.

"Pe de o parte, trebuie să ne uităm la gimnaziu, pentru că mare parte din aceste probleme de acolo vin. Purtam o discuție zilele acestea și un profesor mi-a spus «Dacă elevul vine din gimnaziu cu lipsuri elementare, ce pot eu face în patru ani?». Și înțeleg acest tip de abordare. Cred, așadar, că trebuie insistat asupra gimnaziului: calitatea educației, resurse umane și incluziune. Apoi, în câteva luni vom pune la punct învățământul profesional dual. Dorim foarte mult ca școlile de meserii, școlile profesionale să fie mai puternice, mai active și să producă o educație și o formare de calitate", mai spune Mircea Dumitru.

Ministrul a mai anunțat și că intenționează să poarte discuții cu directorii unităților de învățământ unde rezultatele la bac sunt slabe, imediat după începerea noului an școlar.

"Anul acesta au fost 40.000-50.000 de tineri care nu au promovat Bacalaureatul din promoția 2016. Probabil o soluție pentru ei este să intre într-o școală de meserii, dar să punem la punct sistemul", a mai spus Mircea Dumitru.

Comentează știrea

Stan stie!
30 august 2016
Ea pune 10 pe linie!

Si ii incurajeaza prosteste pe toti, elevi si parinti, cu note de 10 puse fara noima. Ca sa isi ascunda incompetenta in predarea limbii germane, incearca imblinzirea situatiei cu note de 10 fara numar, iar cand copilasii razgaiati, ai caror parinti se lasa fermecati de vrajeala ieftina a lui stan, ajung sa sustina vreun examen, opa! Ghinion mare! Copilasul este tabula rasa! Zero cunostinte dobandite, cu 10 pe linie de la tovarasa stan! Si parintilor care isi retrag copiii de la 28 le spune, incercand sa ii opreasca sa plece, ca nu vor mai primi la alta scoala note mari ca aici! Halal profesor! Halal om!

Gata,
30 august 2016
schimbarile?!

Ce mai face d-na Stan? Ramane la 28 sau pleaca? Unde? Nici profesor nu trebuie sa ramana, e o catastrofa! S-au facut numirile de directori, doar maine e 31 august?!

CU ASA DIRECTORI
31 august 2016
ASA REZULTATE

Cum sa ceri sa se faca treaba, daca tu nu stii, nu poti , nu vrei sa faci! Cum sa angajezi oameni capabili, daca ti-e frica sa nu-ti ia locul tie, care stii ca nu meritele te-au adus in fruntea scolii, ci partidul. Cum sa ceri calitate, daca tu nu stii ce-i aia! Cum sa-i apreciezi pe cei care muncesc, cand in capul tau ei sunt prostii, ca doar modelul tau e datul din coate! Atunci va mai mirati de ce a facut stan?Asta este politica de partid in PSD.Prostii la putere, oameni slabi si manipulabili in jur, hartuirea si denigrarea celor capabili, ca altfel raman fara ciolan! Rar mai scapa si cate un dascal adevarat la conducerea vreunei scoli!

ESENTA
31 august 2016
ACTULUI DIDACTIC

SE PARE CA IN INVATAMANT S-A CAM PIERDUT ESENTA ACTULUI DIDACTIC, ACEEA DE TRANSMITE/ FORMA ELEVILOR UN ANUMIT CUAMTUM DE CUNOSTINTE, PRICEPERI, DEPRINDERI ( COMPETENTE MAI NOU). ACESTE COMPETENTE SE FORMEAZA DACA ACTUL DIDACTIC ESTE DE CALITATE: SE TRANSMITE CE TRABUIE, CAT TREBUIE, CUM TREBUIE, SE CONSOLIDEAZA PRIN EXERCITII VARIATE SI DEVERSE ALTE FORME, SE EVALUEAZA SI SE ANALIZEAZA CORESPUNZATOR REZULTATELE, SE IAU MASURI. Dar daca profesorii NU MAI PREDAU, INTARZIE LA ORE SAU NU VIN, EXERSEAZA PUTIN, EVALUEAZA SUBIECTIV,atunci ce rezultate sa avem la BAC? Parintii se plang in masa ca la licee mai mult nu se preda. In Constanta cica se mai preda cum trebuie la OVIDIUS si la TRAIAN. In rest, rezultatele se bazeaza pe meditatii, studiu individual sau .... pe lipsa de rezultate. Daca la clasa mai mult de jumatate din nr. elevilor nu ia nota de trecere, cred ca este vina profesorului.Din pacate fenomenul se extinde deja si la ciclul gimnazial. Peste putin timp vom cere gradinitelor sa-i invete pe elevi tot ce trebuie, ca doar trebuie sa aiba cei 7 ani de acasa. Adaugati la aceste realitati degradarea sociala continua,rasturnarea sistemului de valori, degringolada din sistemul de invatamant data de desele schimbari, unele probleme familiale, lipsuri materiale, naveta nedecontata si veti vedea ca rezultatele nu pot fi altele.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4114 secunde