Concurs Germanii au pus bazele noului motor diesel ecologic

654
Germanii au pus bazele noului motor diesel ecologic - 71153ca29aadb90a5aedf75d7c468540.jpg

Articole de la același autor

O echipă de ingineri de la Uni-versitatea Tehnică din Munchen (TUM) a construit un nou motor auto diesel, care eliberează mai puține emisii poluante în atmo-sferă. Motorul arde combustibilul într-o proporție mai mare decât în cazul tehnologiilor clasice, reducând semnificativ emisiile de fum de cenușă și oxid de azot.
Mașinile cu motoare diesel folosesc combustibilul într-un mod mai eficient decât cele pe bază de benzină și emit mai puțin dioxid de carbon, însă sunt mai poluante. Temperatura mare de combustie, necesară pentru ardere înseamnă emisii mari de oxid de azot. Și pentru că motorina este mai grea și mai puțin volatilă decât ben-zina, combustibilul nu arde în întregime, rezultând în formarea fumului de cenușă. Cei mai mari poluatori din acest punct de vedere sunt autobuzele și camioanele grele.
În cadrul unui proiect de trei ani, denumit "Motorul diesel cu cele mai mici emisii", inginerii de la TUM au construit un nou motor auto, reușind să găsească un echilibru între reciclarea gazelor de eșapament și presiunea de combustie.
Motoarele diesel actuale reduc emisiile de oxid de azot prin răcire și reciclarea în camera de combustie (împreună cu aerul din atmosferă folosit pentru a arde combustibilul). Dioxidul de carbon și apa din gazele de eșapament temperează procesul de combustie și menține temperatura în limite normale. Singurul dezavantaj al motorului este creșterea emisiilor de fum de cenușă.
Oamenii de știință de la TUM au construit un motor mai ecologic și au mărit presiunea din camera de combustie, pentru a arde combustibilul în întregime, rapid și fără fum de cenușă. Astfel, noul motor respectă standardele de emisie care vor intra în vigoare din 2014 (motoarele diesel ale camioanelor grele nu pot emite mai mult de 5 miligrame de fum de cenușă și 80 de miligrame de oxid de azot, pe kilometru).
Americanii însă sunt sceptici cu privire la utilitatea practică a proiectului. "Din cauza presiunii crescute din camera de com-bustie, consumul de combustibil va crește. De asemenea, găsirea materiilor prime, ieftine, care să reziste la presiuni extreme, este o altă problemă", a declarat George Anitescu, cercetător la Universitatea din Syracuse.
"În acest moment, nu se poate realiza o producție în serie a motorului. Va fi nevoie de o perioadă de cinci - zece ani de cercetare, pentru a se găsi o modalitate ca motorul se reziste mii de kilometri fără să cedeze. Totuși, modul de fabricare ar putea fi folosit astăzi, la nivel industrial, pentru generatoarele pe bază de motorină. Există interes pentru proiect atât în Germania, cât și în Japonia", a afirmat Georg Watchmiester, managerul de proiect.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Sâmbătă, 12 Decembrie 2009
Stire din Diverse : Ficăței cu mămăliguță
Sâmbătă, 12 Decembrie 2009
Stire din Diverse : Joaca e o treabă serioasă de copil!
Pagina a fost generata in 2.0536 secunde