Cine va fi noul secretar general al Organizației Maritime Internaționale
264
Articole de la același autor
Accident naval fără precedent în istoria portului Constanța
02 Noiembrie 2015
Totul despre avionul românesc IAR - 99 Șoim și producătorul său
02 Noiembrie 2015
RCA va fi mai scumpă decât mașina nouă!
23 Noiembrie 2015
Demonstrați-mi că bat câmpii!
24 Noiembrie 2015
Cât mai rezistă gigantul Daewoo?
06 Octombrie 2015
• Ovidiu Cupșa conduce delegația României la Adunarea Generală a IMO
La Londra a început cea de-a 29-a sesiune a Adunării Generale a Organizației Maritime Internaționale (IMO). Sunt prezenți peste 1.000 de delegați din statele membre, precum și reprezentanți ai unor organizații guvernamentale și non-guvernamentale internaționale.
Delegația României este condusă de Ovidiu Cupșa - directorul general al Centrului Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale - CERONAV. Alături de el participă Ciprian Plăcintă (CERONAV), Alexandru Mezei (Autoritatea Navală Română), Răzvan Gabriel Trandafir (ANR), Mihaela Măchiță (Ministerul Transporturilor), Florentina Irimescu (ANR), Laurențiu Constantin Rădu-lescu (Ministerul Transporturilor), Monica Dănălache (Ambasada României în Marea Britanie și Irlanda de Nord).
Sesiunea a început pe 23 noiembrie și se va încheia pe 2 decembrie 2015. Ordinea de zi cuprinde alegerea președintelui, a consiliului adunării generale IMO și a conducerii comitetelor IMO, decernarea premiilor maritime internaționale, precum și dezbaterea unor teme precum: strategia IMO; statutul Convenției IMO; relația IMO cu alte organisme mondiale. În discursul de deschidere, Koji Sekimizu - secretarului general al IMO a amintit câteva dintre realizările majore ale organizației în perioada 2014 - 2015. Adoptarea Codului Polar ca reglementare obligatorie este o piatră de hotar istorică în efortul IMO de a proteja navele, navigatorii și pasagerii în mediul dur al apelor din jurul cei doi poli și precum și de a proteja însuși mediul fragil, a spus Sekimizu.
O altă realizare este adoptarea noului cod obligatoriu pentru navele alimentate cu gaze și alți combustibili ușori (Codul IGF). În domeniul mediului, intrarea în vigoare a Convenției privind managementul apei de balast a fost extrem de aproape. Condiția privind numărul necesar de state care au ratificat convenția a fost îndeplinită, rămânând să fie îndeplinită și cea privind tonajul total al flotelor. În ceea ce privește Convenția ONU privind schimbările climatice (COP 21), Sekimizu a subliniat că IMO a fost singurul loc de dezbatere detaliată și singurul organism care a adoptat măsuri tehnice și operaționale în transportul maritim internațional.
Mandatul actualului secretar general se încheie pe data de 31 decembrie 2015. Aduna-rea generală a fost invitată să aprobe decizia consiliului IMO de a-l alege pe Kitack Lim (Republica Coreea) ca succesor al lui Sekimizu. Kitack Lim este, în prezent, președintele Autorității Portului Busan. El a fost reprezentantul permanent al Coreei de Sud la IMO din 2006 până în 2009 și a fost președinte al sub-comisiei pentru implementarea Convenției privind Statul de Pavilion între 2002 și 2004.
IMO s-a înființat în 1948 și include 171 de state membre și 3 state cu statut de membru asociat. România a devenit membru al organizației pe data de 20 martie 1965.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Luni, 23 Noiembrie 2015
Joi, 15 Octombrie 2015
Luni, 28 Septembrie 2015
Luni, 07 Septembrie 2015
Miercuri, 17 Iunie 2015
Sâmbătă, 06 Iunie 2015
Marţi, 02 Iunie 2015
Vineri, 29 Mai 2015
Joi, 28 Mai 2015
Sâmbătă, 23 Mai 2015