Deblocarea schimburilor de echipaje a ridicat moralul navigatorilor din întreaga lume

1243
De la debutul său în februarie 2020, pandemia Covid-19 a afectat profund calitatea vieții la bordul navelor maritime din întreaga lume. În anii 2020 și 2021, din cauza restricțiilor de deplasare impuse de statele lumii, un număr de 400.000 de navigatori erau blocați, cu lunile sau chiar cu anul, la bordul navelor, neputând fi repatriați. În același timp, alți 400.000 de navigatori nu puteau ajunge la nave pentru a-i schimba.





Au fost consemnate cazuri în care perioada de „prizonierat” la bordul navelor a ajuns la 17 luni, timp în care marinarii n-au putut pune piciorul pe uscat în porturile de escală.

Din această cauză, starea de spirit a navigatorilor a fost grav afectată, sănătatea lor mintală fiind pusă în pericol. Astfel că numărul cazurilor de depresie a crescut mai mult decât oricând pe timp de pace.

Organizația Maritimă Internațională, o serie de alte organisme maritime internaționale și sindicatele navigatorilor au făcut presiuni asupra statelor lumii să le recunoască navigatorilor statutul de lucrători cheie și să faciliteze schimburile de echipaje. Din păcate, o serie de state, în frunte cu cele din Orientul Îndepărtat, nu s-au conformat.



Indexul fericirii navigatorilor


În anul 2022, ca urmare a creșterii numărului persoanelor vaccinate la nivel global, numărul îmbolnăvirilor a scăzut în întreaga lume, astfel că multe state au renunțat la restricțiile de deplasare. Astăzi, cu excepția unor zone din Orientul Îndepărtat, schimburile de echipaje se desfășoară în condiții normale, iar durata contractelor de îmbarcare este respectată.



Ce efecte a avut această evoluție asupra stării de spirit a navigatorilor? Recentul raport „Indexul fericirii navigatorilor”, publicat de organizația The Mission to Seafarers (Misiune pentru Navigatori), dezvăluie că moralul navigatorilor s-a îmbunătățit semnificativ, după ce, în ultimul trimestru al anului 2021, scăzuse la un nivel record.
 

„După mai bine de doi ani de incertitudine cauzată de pandemia Covid-19, navigatorii încep să vadă lumina de la capătul tunelului - afirmă autorii sondajului de opinie. Deși încă nu este clar dacă suntem într-o perioadă post-pandemie sau pur și simplu ne confruntăm cu o pauză, restricțiile s-au relaxat acum pe tot globul. Navigatorii se pot deplasa mai liber și au mai multă siguranță că pot merge la țărm și pot ajunge acasă. Această libertate de mișcare a avut un efect extrem de benefic asupra fericirii navigatorilor și, pe măsură ce nivelul de vaccinare crește și în rândul echipajelor, există un sentiment de stabilitate care revine în industrie. Cel important factor care a contribuit la îmbunătățirea stării de spirit este faptul că momentul plecării acasă este din nou previzibil. Datele din trimestrul al doilea al anului 2022 arată că situația s-a îmbunătățit în shipping-ul internațional, schimburile de echipaje făcându-se mult mai regulat. Sondajul a evidențiat faptul că a existat o creștere semnificativă într-o serie de domenii care contribuie la îmbunătățirea stării de spirit a navigatorilor. S-a pus un accent mai mare pe organizarea unor evenimentele sociale la bordul navelor, care contribuie la ridicarea moralului: adunări săptămânale, concursuri de karaoke și sportive, organizarea de grătare și seri de film. La creșterea satisfacției navigatorilor a contribuit, de asemenea, îmbunătățirea alimentației de la bord.”


Realitatea continuă să fie dezamăgitoare

Reverendul Canon Andrew Wright - secretarul general al The Mission to Seafarers - a declarat: „Este grozav să văd că fericirea navigatorilor crește după o perioadă de insatisfacție atât de scăzută. Ca întotdeauna, sunt multe de învățat auzind direct de la navigatori despre cum se simt, despre viața pe mare – aspecte pozitive și negative. Ascultând, putem înțelege mai bine, empatiza și face schimbările necesare pentru a îmbunătăți viața și experiențele navigatorilor. Deși au fost doi ani grei, este plăcut să vedem revenirea unui oarecare optimism, care se datorează în mare parte muncii grele pe care a depus-o industria pentru a face viața mai bună și a ridica moralul la bord. Cu toate acestea, există încă domenii care pot fi îmbunătățite, motiv pentru care este atât de esențial pentru organizații să continue să ia măsuri semnificative pentru a spori fericirea navigatorilor și bunăstarea echipajelor. Cu investiții sporite și o conducere atentă, putem lucra împreună să găsim soluții care să îmbunătățească calitatea vieții pe mare.”




La rândul său, expertul maritim Thom Herbert a afirmat: „Deși există o creștere a satisfacției și un motiv de optimism pentru fiecare lucru pozitiv pe care îl vedem, există mult mai multe aspecte negative care încă trebuie abordate. Orele de muncă și de odihnă continuă să fie în conflict, iar cazurile individuale citate în raport indică faptul că această problemă necesită mai multă atenție. Comunicarea cu domiciliul rămâne o provocare majoră și, în ciuda schimbărilor pozitive aduse de Convenția MLC în viața navigatorilor, realitatea continuă să fie dezamăgitoare. Este bine că auzim despre o creștere a numărului de inițiative de bunăstare la bord, deși, din experiența noastră, acestea par a fi mai degrabă o excepție decât o regulă.”

Amenințarea noului val

Următorul val al pandemiei se apropie amenințător, numărul îmbolnăvirilor crescând de la o zi la alta. Și întrucât testarea navigatorilor la ambarcare nu mai este obligatorie în multe state, există temeri că virusul își va face simțită prezența la bordul navelor, cât de curând. Odată cu răspândirea lui pe uscat și în flota mondială, multe state vor reintroduce restricțiile de circulație, provocând noi blocaje ale schimburilor de echipaje.



Pagina a fost generata in 0.3164 secunde