Scrisoare deschisă a CCINA:

Economia județului va fi puternic afectată din cauza închiderii traficului pe Podul Agigea!

205

Articole de la același autor

Camera de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură Constanța, în exercitarea rolului principal conferit prin Legea nr. 335/2007, de a susține interesele agenților economici în raport cu autoritățile locale și centrale, și-a exprimat expres dezacordul privind închiderea traficului pe podul de la Agigea de pe DN39, măsură ce se dorește a fi instituită începând cu data de 1 octombrie 2013. Vă comunicăm punctul de vedere oficial transmis de CCINA Constanța către primul ministru al României, ministrul Dan Șova, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, precum și către Instituția Prefectului județului Constanța.
 
"Camera de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură Constanța, legal reprezentată prin președinte Mihai Daraban, în calitate de reprezentant al comunității de afaceri din județul Constanța, în exercitarea rolului principal conferit prin legea nr. 335/2007, de a susține interesele agenților economici în raport cu autoritățile locale și centrale, formulează prezentul punct de vedere oficial privind închiderea traficului pe podul de la Agigea de pe DN39, măsura ce se dorește a fi instituita începând din data de 1 octombrie 2013.
Astfel, facem apel atât către instituția Prefectului Constanta și către toate autoritățile locale, cât și către reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, solicitând acestora să ia toate măsurile necesare în vederea diminuării consecințelor negative, în anumite situații chiar catastrofale, pe care le implică o astfel de decizie.
În acest sens, solicităm ca înainte de a fi luată această decizie radicală, să fie analizate și următoarele aspecte:


- Economia județului va fi puternic afectată prin pierderile înregistrate de agenții economici care nu vor mai putea efectua transporturi în condiții optime pe aceasta rută, decât cu costuri suplimentare, generate de folosirea de rute ocolitoare, ce s-ar reflecta în costurile de comercializare a produselor și întârzieri în livrare.


- Cel mai mare terminal de containere din portul Constanța va fi afectat în ceea ce privește transportul rutier de containere dinspre și către acesta, fiind astfel în contradicție cu strategia de transport intermodal din România 2020, aprobată de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.


- Rutele ocolitoare nu vor putea asigura fluiditatea traficului în aceeași măsură, întrucât sunt drumuri județene ce tranzitează o serie de sate și comune. La stabilirea acestor rute ocolitoare nu s-a luat în considerare ca acest lucru presupune efectuarea a unui număr de cca. 150 km dus - întors la un singur drum, ceea ce implică cheltuieli excesive în sarcina cetățenilor și agenților economici.
- O astfel de măsură va afecta în mod direct atât locuitorii din județul Constanța care fac naveta către celelalte localități situate la sud de Canalul Dunare - Marea Neagră, cât și pe cei care fac naveta către Constanța, inclusiv pe elevii și studenții care frecventează școlile, liceele și universitățile din Constanța.


- Operatorii de transport care au licențe de traseu și sunt abilitați să efectueze transport public local de persoane prin curse regulate sau curse regulate speciale cu autobuze pe un anumit traseu, conform programului de transport, vor fi nevoiți să obțină alte licențe de traseu, fapt care se va reflecta în creșterea tarifelor percepute.


- Este aberantă o astfel de măsură în contextul în care urmează ca în scurt timp să se dea în folosință cel de-al doilea pod de la Agigea, astfel că decizia închiderii podului de pe DN39 poate fi amânată.


- Nu în ultimul rând, trebuie ținut seama și de condițiile meteorologice ce vor urma, ceea ce va îngreuna efectuarea lucrărilor sau va duce la sistarea lucrărilor pe timpul iernii și amânarea datei de redeschidere a podului, astfel că o decizie înțeleaptă ar fi fost începerea acestor lucrări după trecerea iernii.
 
În considerarea tuturor argumentelor expuse în cele ce preced și având în vedere că rutele ocolitoare propuse nu constituie o soluție sustenabilă, propunem să fie analizate următoarele măsuri ce pot fi adoptate, după cum urmează:
 
1. Amânarea deciziei de închidere a Podului de la Agigea, începând cu data de 01.10.2013, până la darea în folosință a celui de-al doilea pod de la Agigea, având în vedere faptul că acesta va prelua traficul greu spre port și urmează a fi dat în folosință într-un viitor apropiat.


2. În eventualitatea nedorită în care podul se va închide, din motive tehnice, se impune adoptarea tuturor măsurilor necesare pentru efectuarea lucrărilor de reabilitare și reamenajare, așa cum au fost efectuate și până în prezent, fără închiderea circulației pe pod, respectiv cu menținerea măsurii de restricționare a circulației pe un singur sens.


3. De asemenea, măsura restricționării ar putea fi aplicată cu respectarea unui interval orar, măsură ce se practică în toate țările dezvoltate, prin asigurarea unui trafic parțial între anumite ore și efectuarea lucrărilor pe timpul nopții.


4. O altă măsură ar putea viza restricționarea traficului doar în ceea ce privește mașinile de mare tonaj, însă și în cazul acestora, restricționarea ar trebui aplicată doar pentru anumite intervale orare.


5. Pentru finalizarea cât mai rapidă a lucrărilor, dat fiind faptul că în curând condițiile meteorologice vor îngreuna lucrările de reabilitare, considerăm că se impune ca lucrările să se desfășoare în flux continuu, prin asigurarea mai multor schimburi, astfel cum s-a procedat și perioada 1981-1982, atunci când a fost construit podul, prin asigurarea de ture permanente pe timpul nopții".
 
 




Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3654 secunde