Măsuri pentru stoparea falselor reduceri de prețuri

146
Măsuri pentru stoparea falselor reduceri de prețuri - fondmasuripentrustopareafalselor-1654003681.jpg

Articole de la același autor

La propunerea Ministerului Economiei, Guvernul a aprobat modificarea și completarea HG nr. 947/2000 privind modalitatea de indicare a prețurilor produselor oferite consumatorilor spre vânzare.

„Actul normativ aprobat vine în completarea măsurilor adoptate deja, pentru a ne asigura că toți consumatorii sunt protejați. Trebuie să plătim prețul corect pentru produsele cumpărate și să protejăm consumatorii împotriva unor oferte înșelătoare”, a declarat Florin Spătaru, ministrul economiei.

Proiectul introduce un articol nou în HG nr. 947/2000 privind informațiile pentru consumatori legate de reducerile de preț. Orice notificare de reducere a prețului trebuie să indice clar prețul aplicat anterior de comerciant. Prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de comerciant în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preț.

De asemenea, sunt introduse opțiuni de reglementare la nivel național în ceea ce privește bunurile care sunt susceptibile a se deteriora sau a se perima rapid (în special alimentele), reducerile de preț continue și bunurile care au fost prezente pe piață mai puțin de 30 de zile.

Astfel, în cazul bunurilor susceptibile a se deteriora sau a se perima rapid (în special alimentele), prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de comerciant în perioada ultimelor 10 zile înainte de data aplicării reducerii de preț, iar pentru produsele prezente pe piață mai puțin de 30 de zile, prețul anterior reprezintă cel mai mic preț practicat de comerciant de la data punerii produsului pe piață, înainte de data aplicării reducerii de preț. În plus, dacă reducerea de preț este majorată treptat în perioada ultimelor 30 de zile, prețul anterior este considerat prețul fără reducere înainte de prima aplicare a reducerii de preț.

Mai mult, au fost stabilite măsuri suplimentare pentru produsele vândute în regim de outlet (respectiv solduri înainte de introducerea unor produse noi). Pentru acest tip de vânzare, au fost introduse prevederi mai detaliate privind informațiile destinate consumatorilor legate de reducerile de preț.

Actul normativ introduce și o serie de sancțiuni stabilite în funcție de natura, gravitatea, amploarea și durata încălcării.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5874 secunde