Performanță în România, pentru România

342

Articole recomandate

În prima parte a anului, Rompetrol Rafinare, una dintre cele mai importante companii din regiune, și-a concentrat livrările de produse petroliere mai mult spre piața internă, așa cum se arată și în comunicatul de presă legat de rezultatele companiei în primele 9 luni din 2022: „În primele 9 luni ale anului, rafinăria Petromidia Năvodari a procesat peste 3,8 milioane de tone de materii prime, obținând o producție de aproximativ 1 milion de tone de benzină și 1,97 milioane de tone de carburanți diesel și Jet A1. Vânzările de carburanți au fost concentrate în proporție de peste 60% pe piața internă.”


Tot din același comunicat reiese faptul că Rompetrol Rafinare și-a orientat strategia către piața din România. Ce declara Felix Crudu - Tesloveanu, directorul companiei, la 15 noiembrie: „Rompetrol Rafinare continuă să reprezinte un factor de stabilitate în industrie, la nivel local și regional. Perioada ianuarie – septembrie 2022 a fost una complexă, cu provocări în aprovizionarea de materie primă, cu o revizie terminată cu succes și în graficul propus și cu un context complicat în zona Mării Negre. Cu toate acestea, ne-am aliniat producția și vânzările, astfel încât să venim în sprijinul cererii crescute din țară și ne-am concentrat pe eficientizarea fluxurilor operaționale și maximizarea performanțelor, în condiții de siguranță și protecție a mediului înconjurător”.

Totul vine după ce, de foarte mulți ani, industria de rafinare este lovită de tot felul de factori perturbatori, care nu îi îmbie, neapărat, pe rafinori să-și continue dezvoltare. În cel mai recent comunicat al KMG International (Rompetrol), se arată că „sectorul de rafinare din Europa a înregistrat, în perioada 2007 – 2022, o scădere semnificativă a numărului și a capacităților de prelucrare, atât pe fondul crizei financiare, a investițiilor necesare pentru retehnologizări și obligatorii pentru alinieri la noile norme de mediu, cât și a evoluției cererii de produse petroliere. Cererea în UE a consemnat o scădere de circa 10% în perioada 2009-2014 (în special, a cererii de păcură și benzină), o ușoară majorare în perioada 2015 – 2019 (în principal datorită creșterii cererii de motorină, benzină și kerosen), o scădere de 12% în 2020 - o consecință a pandemiei de COVID-19 și, ulterior, o creștere de 4,5% în 2021 (relaxare restricții COVID-19, reluare activități).”


Cu toate acestea, este destul de clară direcția asumată de Rompetrol Rafinare, operatorul rafinăriei Petromidia Năvodari - piața internă vine pe primul plan. Dar cum a fost posibil ca Petromidia să devină acel factor de stabilitate de care vorbesc reprezentanții companiei, în ciuda condițiilor vitrege din piață?

Investiții susținute în ultimii 15 ani

Prin investițiile realizate în ultimii 15 ani, care depășesc 1,5 miliarde de dolari, rafinăria din Năvodari a suferit schimbări majore, inclusiv o creștere de capacitate, de la 3,5 milioane de tone, la peste 5 milioane de tone de materii prime procesate. Asta înseamnă mai mult mulți carburanți produși, asta înseamnă stocuri mai mari de produse care pot fi împărțite în cele 7 depozite din țară ale Rompetrol, de unde benzinele și motorinele pleacă în cele peste 1.200 de puncte de comercializare ale companiei.

Strategia de dezvoltare asumată de KazMunayGas, compania care se ocupă de destinele Petromidiei din 2007, a adus unitatea de producție din Năvodari într-un punct în care rolul ei este, acum, vital pentru economia României. Petromidia asigură 40% din capacitatea națională de rafinare, asigură milioane de tone de carburanți, anual, pentru șoferii din România și locuri de muncă pentru mii de oameni, direct și indirect. Din rapoartele companiei, aflăm că, la finalul lui 2021, doar în Rompetrol Rafinare erau angajați 1.099 de oameni.
 

Pe lângă familiile susținute direct prin veniturile angajaților Rompetrol Rafinare și pe lângă toate companiile și partenerii industriali care depind de activitatea rafinăriei Petromidia, compania este unul dintre cei mai mari contributori la bugetul de stat al României. În ultimii 15 ani, în visteria statului român au ajuns peste 20 de miliarde de dolari, bani din taxe, impozite, accize, ș.a.m.d. Bani care au susținut economia din România.


O rafinărie înseamnă venituri, înseamnă produse, înseamnă menținerea unor alte industrii conexe în viață. Pe orizontală, o rafinărie este unul dintre nucleele care fac comunitățile să meargă. Iar Petromidia este cea mai mare din România.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3177 secunde