Tunelul Palas va fi reabilitat! Al doilea acces feroviar în portul Constanţa, o necesitate

3089

Articole de la același autor

A fost semnat contractul de atribuire „Reabilitarea şi electrificarea liniei CF 816 Palas - Port A, consolidare tunel km. 224+670 - 225+160 pentru a asigura al doilea acces feroviar în Portul Constanţa - expertiză şi DALI. Câştigătorul licitaţiei a fost desemnat SC ISPCF SA, iar valoarea contractului este de 534.310,00 lei cu TVA.

Societatea câştigătoare are termen 45 de zile de la emiterea de către SRCF Constanţa a ordinului de începere a prestării serviciului.

„Expertiza Tehnică şi întocmirea DALI se vor realiza în vederea reabilitării şi eventual electrificării liniei cf 816 Palas - Port A, precum şi a consolidării tunelului existent între km. 224+670 şi 225+160”, se arată într-un comunicat de presă transmis de CFR Infrastructură.

Soluţiile tehnice prezentate de către achizitorul prezentului Caiet de Sarcini vor avea în vedere următoarele aspecte:

- Proiectarea şi execuţia BLA (Bloc de linie automat), LC (Linie continuă) şi protecţie a instalaţiilor din cale şi vecinătate pentru distanța Palas PC1 - Port A (linia 816).

- Necesitatea reproiectării şi execuţiei lucrărilor pentru instalaţiie CCS-T (Comandă şi Control Semnalizare Terestră), LC şi protecţie a instalaţiilor din cale şi vecinătate pentru instalaţia de centralizare electronică din staţia Palas PC1, și modificarea software-ului actual pentru asigurarea funcţionării corespunzătoare;

- Corelarea cu proiectul „Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanţa” aflat în stadiul de Studiu Fezabilitate.

- Necesitatea modificării variantelor software aferente instalaţiei de centralizare electronice din staţia Palas PC1

- Introducerea noilor elemente de instalații de electrificare în supravegherea SCADA existentă, cu modificarea corespunzătoare a software-ului.

- Elementele CCS-T, LC nou introduse (macazuri, circuite de cale, semnale) în instalaţie de centralizare aferentă staţiei Palas PC1, acestea trebuie să fie de acelaşi tip cu cele existente. 




O lucrare de artă din Patrimoniul Naţional

Tunelul Palas sau Carol I cum era denumit la inaugurare, în 1907, acum cunoscut de mulţi drept Saligny, a fost primul tunel feroviar urban din România.

Inaugurat în anul 1900, tunelul a primit iniţial numele „Carol I”, în cinstea Regelui Carol I al României şi a fost tranzitat timp de aproape un secol. Construcţia tunelului a durat cinci ani, în perioada 1895-1900, lucrările fiind realizate după planurile inginerului Anghel Saligny.

Tunelul a fost închis în 1992, ca urmare a inundaţiilor din vara acelui an, care au provocat numeroase pagube, dar şi din cauza degradării căptuşelii construcţiei şi a colmatării şanţurilor de scurgere.

Intrarea se face dinspre Gara CFR Constanţa, iar tunelul are o înălţime de 6 metri şi o lăţime de 10. În interior poate fi remontată o singură linie de cale ferată. Construcţia traversează două cartiere, un bulevard cu şase benzi, trece pe lângă spitalul CFR şi ajunge chiar în Portul Constanţa.

Tunelul subtraversează calea ferată dublă 813 Constanţa - Mangalia, DN 39 Constanţa - Mangalia, străzi şi diverse conducte de termoficare, gaze, canalizare, alimentare cu apă de pe teritoriul municipiului Constanţa.

„Am demarat lucrarea de reabilitare şi electrificare a acestei linii, şi consolidarea tunelului. Am identificat avantaje şi în ceea ce priveşte operatorii de exploatare portuară, prin reducerea timpilor de intrare şi scoatere a vagoanelor de la descărcare”, a declarat Valentin Costea, consilier CFR Infrastructură.

Odată cu reabilitarea Tunelului Saligny, se va reface legătura între triajele de la periferia oraşului şi principala zonă de transport a cerealelor din Portul Constanţa, iar CFR câştigă încă 12 kilometri de cale ferată.

Tunelul Palas este inclus în categoria lucrărilor de artă din Patrimoniul Naţional, prin soluţia arhitectonică a portalelor şi prin cea inginerească a secţiunii transversale, respectiv căptuşeală integrală din zidărie de piatră de talie. 




XXX

Plecând de la necesitatea asigurării unui al doilea acces feroviar în Portul Constanţa Nord (staţiile Constanţa Port Zona A, Constanţa Port Zona B şi Constanţa Port Mol V), Sucursala Regionala CF Constanţa a demarat în semestrul al doilea din 2022 achiziţia lucrării Reabilitarea şi electrificarea liniei CF 816 Palas-Port A, consolidare tunel km.224+670/225+160 pentru a asigura al doilea acces feroviar în Portul Constanţa - expertiză şi DALI. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.7579 secunde