Conducătorii auto, debusolați de schimbările din trafic: "Ce fluidizare? Se intră pe interzis!"

7781
8
Șoferii din Constanța se confruntă cu traficul sufocant încă de la primele ore ale zilei, până seara, chiar și înainte de debutul sezonului estival. Din cauza numeroaselor lucrări care au acaparat și încetinit circulația, traficul a devenit tot mai greu de suportat.

Constanța devine, încetul cu încetul, orașul sensurilor unice, iar acest lucru este deja sesizat atât de către șoferi, cât și de către pietoni. Ultimele noi sensuri unice stabilite au fost în cartierul Tomis Nord, unde „zona cuprinsă între strada Soveja, strada Adamclisi, strada Suceava, aleea Capidava și bulevardul Alexandru Lăpușneanu a fost reconfigurată pentru a asigura condiții optime pentru circulația pietonilor pe trotuare și o fluență a traficului rutier”, potrivit municipalității. Se pare că instituirea unor noi sensuri unice pe străzile din oraș reprezintă măsura care ne poate salva de orele petrecute în trafic. Însă, la fața locului, lucrurile nu sunt tocmai așa.

Șoferii nu respectă semnele de circulație, iar pietonii oferă prioritate mașinilor

Odată cu instituirea noilor sensuri unice, șoferii din zonă preferă să circule așa cum au fost obișnuiți, după regulile vechi, fapt care îi supără și deranjează pe locuitorii din perimetru: „Nu vedeți câți intră pe interzis? Ce fluidizare este asta?”, a spus Gabriel A. „Acum să vedeți blocaje! După ce că străzile sunt foarte înguste, acum mai avem și șoferi care nu

respectă semnele de circulație și intră pe interzis”, adaugă Valentina A.

Porțiunile de drum sunt înguste, iar deplasarea este îngreunată din cauza mașinilor parcate pe trotuare. Fiind o zonă intens circulată, pietonii sunt nevoiți să ofere prioritate autoturismelor și să se ferească, iar acest lucru îi poate pune în pericol: „Această zonă a devenit foarte circulată, iar pentru mine este foarte dificil să ies cu căruțul copilului pe străzile astea”, spune o tânără mămică. „M-am săturat de atâtea mașini, parcă acum circulă mai intens decât înainte”, a mărturisit R.A. Localnicii sunt nevoiți să meargă pe un petic de pământ, deoarece doar acolo mai au loc, întreaga porțiune de trotuar este complet ocupată de autoturisme.

Pentru unii locuitori reconfigurarea ariei reprezintă un impediment: „Suntem mutați de câteva luni aici. Încercăm să ne dăm seama cum sunt aceste sensuri unice, nouă ni se pare că este o încurcătură totală, mai bine ar face sensuri giratorii decât sensuri unice”.

Pentru alții, aceste străzi cu sens unic devin un adevărat labirint: ,,Au făcut mai rău, ocolești mult, pare că te învârți într-un singur cerc”.

Dispariția sensurilor giratorii

O altă problemă pe care o întâmpină participanții traficului din Constanța este desființarea sensurilor giratorii care aveau scopul de a fluidiza traficul.

Unul dintre aceste sensuri a cărui desființare dă bătăi de cap șoferilor este cel de lângă mall-ul City, din intersecția bulevardului Alexandru Lăpușneanu cu aleea dintre Parcul Tăbăcărie și centrul comercial, deoarece acum șoferii care ies din parcarea mall-ului sunt nevoiți să găsească alte trasee sau să facă un ocol considerabil pentru a schimba sensul de mers. „Ideea e că atunci când era sensul lumea putea să facă stânga mai ușor. Am o colegă care trebuie să facă stânga de la mall ca să ajungă acasă, acum ocolește pe la China Mall”, spune o participantă la trafic. „Nu e bine că sensul a fost scos. Acum ne obligă să mergem tocmai la păpădie ca să întoarcem, dar culmea e că și acolo ne îngrămădim, că vin mașini și de pe Mamaia, de pe Aurel Vlaicu”, susține un taximetrist staționat în parcarea mall-ului City.

Desființarea sensului giratoriu îi costă în plus atât pe conducătorii auto, cât și pe cei care aleg să ia taxiul. „Acum trebuie să ocolim și clienții se supără că până întoarcem le taxăm zece lei. Noi îi anunțăm că trebuie să întoarcem și sunt clienți care propun să îi iau de pe cealaltă parte ca să îi coste mai puțin”, a mai informat taximetristul.

Pe de altă parte, șoferii autobuzelor sunt fericiți cu desființarea sensului giratoriu, deoarece acum nu mai sunt obligați să cedeze prioritatea și pot merge direct la următoarea stație: „Este mai bine fără sensul unic de la City. Pierdeam mult timp acolo. Acum plec din stație și mă duc direct. Nu mai am stop, nu mai am cedează”, a mărturisit un șofer de pe traseul 100C.


Acesta susține că aglomerația de la păpădie nu se datorează desființării sensului giratoriu de la City: „A fost aglomerat când s-a săpat după sens și s-a aglomerat în partea cealaltă și din trei benzi rămâneam cu una”.



Comentează știrea

Fane
26 martie

Mai bine să închidă tot cartierul Tomis Nord,stau pe str Suceava lângă Mega și trebuie să ocolesc tot cartierul.E nebun acest primar .

ILEANA
26 martie

Capidava nu interesează pentru că domnul primar nu locuiește aici. Mulțumesc ne auzim la alegerile urmatoare.

Alexandru
26 martie

Fluidizati traficul pe străduțe... ca pe bulevarde e parfum... Mai bine trimiteți rar ul control trafic pe străzi sa scăpăm de cazanele poluante

tica
26 martie

Și mai puneți și pe cele cu Excepția Riveranilor,că nu plătiți voi motorina când ocolesc 10 blocuri ..ca să ajungă omul acasă.

hova
26 martie

interesant este si daca se dau amenzi petru cei care nu respecta indicatia de sens unic!

Grigore
26 martie

Bravo! Tot asa!

ifos
26 martie

In sfârsit!!MERGEM PE TROTUAR!!IES DIN BLOC SI MERG PE TROTUAR??.?

Matei
26 martie

Au "fluidizat" bulevardele si au sufocat stradutele din cartier, care erau majoritar pietonale. Atata incompetenta rar intalnesti. La vara va fi horor la cele 3 sensuri giratorii spre Mamaia: doua la Campus si ala de la intrare in Mamaia. Deja la orele de varf sunt sugrumate de masini. Daca mai candideaza gascanul ala de la Eforie, obligati-l sa locuiasca in Constanta, in Tomis Nord, langa Henri Coanda, nu sa declare fictiv un garaj ca domiciliu.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3336 secunde