Cât mai este până la instituirea sensului unic pe bulevardul Ferdinand? Au apărut marcajele rutiere!

52408
1

Articole de la același autor

La un an de la debutul lucrărilor pe bulevardul Ferdinand, au fost trasate marcajele rutiere pe șosea, semn că reabilitarea se apropie de final. Deși marcajele arată că șoferii ar trebui să circule pe două benzi pe sensul dinspre gară spre plaja Modern și doar pe una, pe sensul invers, deocamdată, nimeni nu respectă aceste indicații. Dar nici nu ar avea cum, până nu se modifică sensul pe strada Cuza Vodă!

S-a împlinit un an de când au început lucrările de reabilitare pe bulevardul Ferdinand, arteră principală din centrul municipiului Constanța. E drept, la debutul acestora, reprezentanții Primăriei Constanța anunțau că renovarea era programată să dureze șase luni, dar admiteau și faptul că „pot exista sistări”! „Pe bulevardul Ferdinand lucrările au început conform graficului de execuție, valabil la acest moment, în data de 21 iulie 2022 și sunt programate să dureze șase luni. (…) Menționăm totodată faptul că pe amplasament s-au desfășurat concomitent lucrări din alte trei proiecte ale căror grafice de execuție se intercalează și se corelează, drept pentru care pot exista sistări”, au precizat la momentul respectiv reprezentanții autorității locale.



Iată că, la împlinirea unui an, se văd primele semne că lucrările se apropie de final: au apărut marcajele rutiere, pe asfaltul proaspăt turnat. Detaliul ar trece probabil nebăgat în seamă, dacă nu ar puncta un aspect temut de constănțeni: faptul că pe bulevardul Ferdinand va fi instituit sens unic, dinspre Gară spre plaja Modern! Căci, după cum au avut ocazia să constate cei care au avut drum pe această arteră, în ultimele două zile, marcaje rutiere arată instituirea circulației pe două benzi, cu sensul Gară – strada Mircea cel Bătrân și pe o singură bandă, în sens invers. Așa cum prevede proiectul „Acces și mobilitate pietonală în zona centrală a municipiului Constanța”, în cadrul căruia a fost reabilitat și bulevardul amintit.


Deocamdată, marcajele rutiere de pe șosea nu sunt respectate de constănțeni. „Am văzut marcajele rutiere, am înțeles că se va institui sensul unic pe Ferdinand, probabil acesta este primul pas. Dar pot spune că nu este fluidizat traficul! Din contră, parcă este și mai mare ambuteiajul! Oamenii sunt debusolați. Pe șosea este trasată o singură bandă spre Gara Constanța, dar nu ai cum să respecți acest lucru, iar șoferii se înghesuie și se formează tot două benzi și spre gară. Se bagă unul în fața altuia, este teroare! Luni după-amiază, în jurul orei 17.00, porțiunea cuprinsă între străzile Mihai Viteazu și I. G. Duca, pe care altădată o parcurgeam în 2- 3 minute, am parcurs-o în 15 minute”, ne-a relatat Georgiana F., o cititoare a „Cuget Liber”.

Surse din rândul autorităților locale ne-au precizat că, deocamdată, nu se va impune respectarea marcajelor rutiere de pe asfalt, având în vedere că pe strada Cuza Vodă, pe care ar urma să se desfășoare traficul pe sensul spre gară, încă au loc lucrări. După încheierea reabilitării și pe strada respectivă, pe bulevardul Ferdinand – sensul spre gară – va fi permis accesul doar autobuzelor, taxiurilor și mașinilor de intervenție.



Ce schimbări sunt prevăzute în proiect, pentru bd. Ferdinand

Reamintim că, potrivit proiectului „Acces și mobilitate pietonală în zona centrală a municipiului Constanța”, prin modificările realizate se urmărește avantajarea transportului în comun și a bicicletelor, inclusiv pe bulevardul Ferdinand, în devafoarea mașinilor personale. Astfel, lucrările pe artera menționată au vizat refacerea trotuarelor, realizarea de culoare de traversare, inclusiv pentru persoane cu dizabilități, benzi dedicate pentru bicicliști și pentru transportul public în comun, semnalizare verticală și orizontală și iluminat public inteligent.



„Prin activitățile propuse, proiectul urmărește în principal îmbunătățirea eficienței transportului public de călători, a frecvenței și a timpilor săi de parcurs, accesibilității, transferului către acesta de la transportul privat cu autoturisme, precum și a transferului către modurile nemotorizate de transport. De asemenea, se va urmări ca utilizarea autoturismelor să devină o opțiune mai puțin atractivă din punct de vedere economic și al timpilor de parcurs, față de utilizarea transportului public/a modurilor nemotorizate, creându-se în acest mod condițiile pentru reducerea emisiilor de echivalent CO2. (...) Modul de utilizare a spaţiului public, prin abolirea suveranităţii automobilului şi acordarea unei atenţii ridicate confortului şi libertăţii de mişcare a pietonilor şi bicicliştilor, este un proces accentuat, care se reflectă în (re)configurarea tot mai multor areale „pentru oameni”, în majoritatea oraşelor europene. Pietonalul trebuie să devină nu doar un spaţiu de utilizare locală, ci şi un punct de atracţie turistică”, mai este scris în proiect. 


Comentează știrea

Ganditoru
28 iulie 2023
Gandim putin?

O să fie Ferdinand similar cum e Tomis de la eMag la Capitol. Bun, dar avem doar 2 benzi pe sensul de la Gara la Modern, una pentru autobuze, taxiuri, etc și doar una pentru mașini????? Adică toți o să ne înșirăm pe o singura banda????? Până unde o să fie coada? Până la far, Trocadero? Știe careva din primărie, miliție? Au calculat corect sau o fac intenționat? Sensul de retur pe Cuza? Unde o să își mai parcheze oamenii aia fara garaj masinile? Dar cei cu garaje, cum or sa le scoată, pornind de la ideea că se va circula cu viteza, o să fie trafic iar manevrele vor trebui făcute repede, in scurt și ... blocând câteva secunde ambele benzi de circulație? Sau o să fie doar pe o bandă, pentru ditamai traficul, similar sensului de dus? Nu era mai bine să fie pe (si pe) Traian, că e mai aerisita? Le era frica sa nu o ia malul la vale? Poate e in stare cineva sa ne ofere niste argumente logice ... Sau să spună pe șleau că fac orice să o luam pe jos care spre unde avem nevoie, ca Badea Cartan, și să ne aruncam mașinile la tomberon, să scăpăm de griji, că tot s-au făcut praf cu tranșeele prin care le-am chinuit in ultimii ani ...

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5634 secunde