Schimbări la Serviciul Permise și Înmatriculări, pentru a scăpa de aglomerație

2477

Articole de la același autor

Se anunță schimbări în organizarea serviciilor de permise auto și înmatriculări vehicule, pentru a scăpa de aglomerație, cozi, dar și de necesitatea ca toți cetățenii să vină la un singur sediu, din reședința de județ. Un proiect legislativ a fost lansat spre consultare publică, prin care se propune ca prefecții să aibă responsabilitatea înființării a maximum două puncte de lucru, dacă sunt necesare.

Drumul la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor poate fi unul solicitant. Nu mai este o noutate pentru nimeni faptul că cei care ajung la această instituție trebuie să se înarmeze cu răbdare. În ultimii ani, implementarea sistemului de programare online a ajutat la reducerea aglomerației și a timpului de așteptare, în special în ceea ce privește eliberarea certificatelor de înmatriculare și a plăcuțelor de înmatriculare. Dar este nevoie de mai bine, iar acesta este motivul pentru care, în urmă cu câteva zile, reprezentanții Ministerului Afacerilor Interne au lansat spre consultare publică un proiect pentru completarea HG 1767/2004 privind modul de organizare și funcționare al serviciilor respective.



Existența unui singur sediu în județ îngreunează activitatea


Scopul este de a fi „implementate măsuri care să conducă în mod direct și imediat la reducerea timpului necesar a fi alocat pentru accesarea respectivelor servicii”. Principala problemă care duce la aglomerație este, în opinia inițiatorilor proiectului, faptul că serviciile de permise și înmatriculări vehicule au câte un sediu în reședința de județ, unde sunt nevoiți să își îndrepte pașii toți cetățenii județului.

„Accesul cetățenilor la serviciile publice prestate, cum sunt cele privind eliberarea permiselor de conducere, a certificatelor de înmatriculare și a plăcilor cu numere de înmatriculare pentru vehicule rutiere, presupune, în multe cazuri, deplasarea acestora la sediile aflate în municipiile reședință de județ. Motivele pentru care cetățenii se deplasează la sediile serviciilor publice comunitare sunt legate, în principal, de realizarea activităților de preluare a documentelor necesare înmatriculării vehiculelor, respectiv emiterii permiselor de conducere, de înscriere în Registrul național de evidență a permiselor de conducere și a vehiculelor înmatriculate a datelor prevăzute de lege, de programare pentru susținerea probei practice în vederea obținerii permisului de conducere sau de eliberare a autorizațiilor de circulație provizorie, a plăcuțelor cu numere de înmatriculare sau provizorii, ori a dovezilor înlocuitoare ale certificatelor de înmatriculare sau ale permiselor de conducere. În aceste condiții, în practică, apar numeroase situații în care cetățenii care doresc să acceseze serviciile publice prestate în domeniul permiselor de conducere și înmatriculării vehiculelor sunt nevoiți să aloce timp suplimentar exclusiv pentru a realiza deplasarea fizică în municipiile reședință de județ, la sediile serviciilor publice comunitare”, se arată în nota de fundamentare a proiectului.



Prefecții vor avea competența să înființeze puncte de lucru


O soluție propusă a vizat digitalizarea integrală a serviciilor oferite de aceste instituții, dar pentru că era mai greu de realizat, s-a propus modificarea legislației astfel încât prefecții să aibă în responsabilitate înființarea de maximum două puncte de lucru într-un județ, cu un program flexibil, în funcție de necesități. „Reducerea semnificativă a timpului necesar a fi alocat de cetățeni pentru accesarea serviciilor publice prestate în domeniul permiselor de conducere și înmatriculării vehiculelor poate fi obținută prin stabilirea competenței prefecților de a organiza, în unități/subdiviziuni administrativ-teritoriale diferite de cele în care își au sediile serviciile publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor, cel mult două sedii secundare de lucru ale acestora, cu program săptămânal pe parcursul a cel puțin două zile lucrătoare. De asemenea, pentru a evita situațiile în care să fie îngreunată activitatea serviciilor publice comunitare sub aspectul resurselor de personal și al celor tehnice, este necesar ca Direcția generală permise de conducere și înmatriculări să avizeze propunerile de organizare a sediilor secundare”, se mai arată în documentația proiectului.



Sediu secundar la Medgidia, încă din 2020


În prezent, Serviciul de Permise și Înmatriculări Constanța are două sedii în județul de la malul mării, cel de la Pavilionul Expozițional Constanța și unul la Medgidia, deschis în septembrie 2022. După schimbarea legislativă se va analiza dacă este necesară înființarea unui nou punct de lucru.

Reamintim că aceasta nu este singura modificare avută în plan pentru anul în curs, pentru a îmbunătăți calitatea serviciilor de la Permise. Un alt proiect legislativ vizează introducerea profesiei de examinator autorizat și schimbarea condițiilor în care se susțin probele examenului pentru obținerea permisului auto. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.388 secunde