Deși s-a promis altceva

Autostrada Cernavodă-Constanța nu va fi gata până la vară

1773
Autostrada Cernavodă-Constanța nu va fi gata până la vară - 785137e3cba5d6c35d9d97b30a9cd152.jpg
Reprezentanții firmelor de construcții implicați în lucrările de la autostrada Cernavodă - Constanța au declarat, în cadrul unei ședințe de la Prefectură, că circulația pe A2 "va fi imposibilă din punct de vedere tehnic" până la vară.
Prefectul Claudiu Palaz a convocat în ședință toți factorii implicați în lucrările de la autostrada Cernavodă – Medgidia pentru a discuta problemele care au mai apărut de la ultima întrevedere.
Potrivit declarațiilor reprezentanților companiilor implicate, problemele de pe porțiunea Cernavodă-Constanța au fost soluționate, dar persistă cele de pe tronsonul Medgidia - Constanța.
Constructorii au recunoscut că în cursul zilei de ieri pe o anumită porțiune a tronsonului nu s-au executat lucrări, așa cum s-a vehiculat în presă, dar că aceste stagnări s-au datorat în mare parte vremii de afară.
Reprezentanții constructorilor au declarat că speră să poată relua lucrările pe acele porțiuni după 10 martie, "când se va mai încălzi vremea".
Cei de la firma Colas afirmă că pe sectorul Medgidia - Constanța se execută totuși lucrări, dar doar pe o porțiune de cinci kilometri, care este terminată în proporție de 70%.

Probleme cu constructorul?
Întrebați dacă se va putea respecta termenul stabilit și dacă autostrada va fi dată spre circulație până la vară, reprezentanții Colas au spus că "din punct de vedere tehnic, nu se va putea circula în niciun caz pe o singură bandă".
De asemenea, ei au refuzat să dea vreo declarație privind o dată reală de finalizare a lucrărilor și să comenteze afirmația Ancăi Boagiu referitoare la rezilierea contractului.
Ministrul Transporturilor a anunțat, în urmă cu două zile, că instituția pe care o conduce ar putea rezilia contractul de 224 milioane de euro cu compania franceză Colas, pentru construcția tronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia.
"Există o problemă cu una dintre companii, care practic refuză să lucreze și probabil vom ajunge la soluția extremă, aceea a rezilierii contractului. Vom relansa licitația dacă, și cred că aceasta va fi soluția, va fi reziliat contractul. Nu putem face curte cuiva care nu vrea să muncească în România", a declarat Anca Boagiu pentru un post de televiziune central.

CJC încă nu a aprobat Certificatul de urbanism
O altă problemă pe care unul dintre reprezentanții firmei Colas a ridicat-o este acea privind lipsa aprobării din partea Consiliului Județean Constanța a Certificatului de urbanism.
Potrivit declarațiilor sale, motivul pe care CJC îl invocă pentru întârzierea acestuia este faptul că traseul inițial al autostrăzii a fost modificat în 2009.
În acest sens, CJC solicită un nou studiu de fezabilitate, studiu care, potrivit constructorilor, nu poate fi realizat fără aprobarea anterioară a Certificatului de urbanism.
"Nu au înțeles ei de ce am schimbat traseul în 2009. L-am schimbat pentru că pe tronsonul inițial existau situri arheologice. Ei acum ar vrea un alt studiu de fezabilitate, ori noi nu putem să facem acest studiu fără certificatul de urba-nism", a declarat reprezentatul Colas.
Claudiu Palaz a declarat că se depune o nouă plângere penală împotriva lui Nicușor Costanti-nescu dacă nu va aproba în cel mai scurt timp Certificatul de urbanism.
"Nu înțeleg care este problema domnului Nicușor, nu vrea autostradă, sau ce să înțeleg? Vă asigur că eu voi acționa în instanță dacă nu va da aprobarea pentru Certificatul de urbanism în viitorul apropiat", a declarat prefectul.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Sâmbătă, 19 Februarie 2011
Stire din Politică-Administrație : UDTR s-a mutat în casă nouă
Pagina a fost generata in 1.5595 secunde