Transportul în Dobrogea, analizat în şedinţa CJC. "Unele trasee nu mai intră în Autogara Sud"

1446

Articole de la același autor

Consilierii judeţeni s-au reunit vineri, 31 martie 2023, în şedinţă ordinară, pentru a dezbate şi vota cele 21 de proiecte de hotărâre aflate pe ordinea de zi. Ședința s-a ținut în regim fizic și au fost prezenți 32 de consilieri județeni.

Un proiect de hotărâre deosebit de dezbătut a fost cel cu privire la actualizarea programului de transport public județean de persoane prin curse regulate 2022-2028, aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean nr. 210/2021.

Referitor la anexele proiectului de hotărâre, au fost identificate anumite neconcordanțe de ordin tehnic între conținutul acestora și situația reală, cu privire la numărul de kilometri aferenți unor trasee, unele grafice de circulație și nominalizarea unor stații publice de călători.

Operarea Serviciului pe perioada primelor luni ale anului curent, în baza noului program de transport, a evidențiat necesitatea adaptării programului de transport utilizat în aceste contracte de servicii publice la cererea de transport real identificată pe trasee și la noile solicitări ale UAT-urilor cu privire la modul concret de desfășurare a serviciului public de transport județean de persoane prin curse regulate.

Prezent la şedinţă, unul dintre acţionarii Autogării Sud din Constanţa, Cosmin Motoc, nu înţelege de ce Consiliul Judeţean Constanţa a acceptat ca unele trasee să nu mai aibă cap de linie în autogară. El spune că, astfel, oamenii vor aştepta maşinile în frig, ploaie sau în soare, după caz.

„Începând cu 1 ianuarie 2023 au intrat în vigoare noile licenţe şi tarife aprobate de Consiliul Judeţean Constanţa. Există câteva trasee care au cap de linie în Autogara Sud Constanţa. În momentul de faţă, au fost făcute nişte solicitări de către primării. Primăriile şi-au dorit diferite chestii. Printre altele s-a eliminat Autogara Sud. Autogara Nord a apărut pe lista acestor primării. Există cinci trasee care au cap de linie acolo. După discuţiile cu CJC pe care le-am avut săptămâna aceasta, ei au spus că a fost o greşeală şi că vor scoate şi Autogara Nord din calcul. Asta înseamnă că vor exista mai multe trasee care nu vor mai avea cap de linie în Autogara Sud. Nu vor mai fi obligaţi transportatorii să intre în autogară. Vor prelua oamenii din zona Gării CFR şi din Tomis 3. Noi avem o autogară de 6.200 de metri pătraţi, se lucrează acolo de ani de zile, pentru acest lucru a fost înfiinţată această autogară. Nişte oameni deştepţi au făcut o autogară. Eu sunt unul dintre asociaţi. Oamenii vor aştepta maşinile în ploaie, în frig sau în soare şi într-o căldură de nesuportat”, a declarat Cosmin Motoc, acţionar Autogara Sud.


CJC vrea să atragă fonduri nerambursabile

În altă ordine de idei, atragerea de fonduri nerambursabile pentru dezvoltarea durabilă a judeţului Constanţa este o prioritate a CJC. Instituţia intenționează să depună la finanțare proiectul „Construirea, organizarea și dotarea unui nou Acvariu în cadrul Complexului Muzeal de Științe ale Naturii Constanța” în cadrul Programului Regional 2021-2027. Proiectul îşi propune edificarea unui obiectiv turistic modern, unic la nivel național prin tematica propusă și care va rivaliza cu cele mai frumoase acvarii din centrul și sud-estul Europei, contribuind totodată la dezvoltarea coerentă tehnico-economică a Complexului Muzeal de Științe ale Naturii. Vineri, consilierii judeţeni au aprobat indicatorii tehnico-economici faza SF/DALI, conform cărora valoarea totală a investiției se ridică la 74.943.637,57 lei fără TVA.

Tot în şedinţa de vineri, consilierii judeţeni au aprobat modificarea listei de investiţii pentru anul 2023 a Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă „Sfântul Apostol Andrei” Constanţa. Modificarea constă în introducerea unei noi poziţii pentru achiziţionarea unui număr suplimentar de cinci containere de tip storage.

Şi în cazul Regiei Autonome Judeţene de Drumuri şi Poduri Constanţa, vorbim de o rectificare a listei de investiţii în vederea achiziţiei de echipamente, utilaje şi instalaţii necesare retehnologizării instituţiei.

Un alt proiect aflat pe ordinea de zi a fost cel referitor la aprobarea contului anual de execuţie al bugetului local al judeţului Constanţa şi al instituţiilor şi serviciilor publice finanţate integral sau parţial din bugetul local, precum şi a situaţiilor financiare la data de 31 decembrie 2022. Situaţiile prezentate oferă o imagine clară a poziţiei şi performanţei financiare a instituţiei, oferind totodată informaţii pe larg cu privire la activitatea desfăşurată de Consiliul Judeţean Constanţa. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5884 secunde