Calciu cu vitamina D, combinația care ajută copilul să fie sănătos și puternic

180
Calciu cu vitamina D, combinația care ajută copilul să fie sănătos și puternic - fondcalciu2-1659278558.jpg
Calciul la copii este extrem de important, mai ales pentru dezvoltarea optimă a oaselor. În caz contrar, pe termen mediu pot apărea patologii osoase, osteoporoza fiind cea mai periculoasă. În plus, lipsa acestuia poate duce la o reducere a densității minerale și un risc mai mare de fracturi.

Nu știți care este necesarul de calciu la copii? De cele mai multe ori, sunt necesare doar câteva miligrame pe zi, dar este important ca acestea să apară în rutina zilnică pentru a vă menține sănătatea de-a lungul anilor. Înainte de toate, trebuie să știți că acest calciu este un mineral care îndeplinește mai multe funcții în corpul uman și este folosit pentru a permite contracția musculară și face parte, de asemenea, din țesutul osos. Potrivit dr. Camelia Toma, la copiii de la unu la trei ani este necesar să se asigure un consum de aproximativ 700 miligrame de calciu pe zi. De la patru la opt ani, este necesară creșterea aportului până la 1.000 miligrame, iar mai târziu, este nevoie de 1.300 miligrame, până la vârsta de 18 ani. În orice caz, nu numai consumul de calciu trebuie monitorizat, ci este foarte important să vă asigurați că nivelurile de vitamina D sunt optime.

De precizat că această substanță crește absorbția intestinală a calciului și permite fixarea ulterioară în țesutul osos. Sunt studii care arată că vitamina D ajută la prevenirea dezvoltării osteoporozei pe termen mediu, aceasta fiind un nutrient cu o prezență redusă în alimente. Cea mai bună modalitate de a vă asigura că cerințele sunt îndeplinite este prin expunerea la lumina soarelui, care încurajează sinteza endogenă. Prin urmare, lăsați copiii la soare timp de 20 de minute la fiecare două sau trei zile.
 

Vestea bună este că, deoarece este o substanță liposolubilă, vitamina D se poate acumula în țesutul adipos, fiind stocată pentru lunile în care expunerea la soare este mai mică. Așadar, combinați vitamina D cu calciul. Produsele lactate sunt cele mai bune surse de calciu la nivel alimentar. În plus, aceste produse reușesc să ofere o cantitate semnificativă de proteine cu valoare biologică ridicată. Totodată, conțin toți aminoacizii esențiali și au un scor bun în ceea ce privește digestibilitatea. În caz că nu știați, nucile pot oferi și ele cantități semnificative de calciu. 


Aceste alimente sunt considerate a fi foarte dense din punct de vedere nutrițional, deoarece conțin o doză mare de micronutrienți esențiali, cum ar fi vitaminele și mineralele. În plus, sunt o sursă extraordinară de antioxidanți. Aceste elemente neutralizează formarea radicalilor liberi și acumularea ulterioară a acestora în țesuturile organismului. De-a lungului timpului, s-a demonstrat că acest efect reduce riscul de a dezvolta patologii cronice și complexe. De asemenea, multe alte legume pot fi o sursă de calciu. Un exemplu ar fi legumele cu frunze verzi, cum ar fi spanacul. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2684 secunde