Transparență la listele de întreținere

Administratorii, obligați să afișeze toate cheltuielile asociației de proprietari

509
Administratorii, obligați să afișeze toate cheltuielile asociației  de proprietari - listeintretinere-1457619329.jpg

Articole de la același autor

Începând de mâine, asociațiile de proprietari vor fi obligate să afișeze, lângă lista de plată a cheltuielilor acesteia, modalitatea de calcul ce stă la baza sumelor lunare de achitat ce revin proprietarilor. În cazul în care această obligație nu va fi îndeplinită de administratori, amenzile aplicabile pot ajunge până la 3.000 lei.

Legea nr. 17/2016 pentru modificarea și completarea Legii nr. 230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari a fost publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 174 din 8 martie și va intra în vigoare de astăzi.

Astfel, asociațiile de proprietari vor trebui să afișeze lunar, așa cum reiese din document, modalitatea de calcul ce stă la baza sumelor de plată lunare aferente proprietarilor de apartamente. Acest lucru va fi făcut de către președintele asociației.

"Asociația de proprietari, prin grija președintelui asociației, va afișa lunar, la vedere, lângă lista de plată a cheltuielilor asociației de proprietari, modalitatea de calcul în urma căreia au rezultat sumele lunare de plată ale proprietarilor. Modalitatea de calcul va conține și arăta explicit toate costurile și sumele care formează totalul de plată al proprietarilor, respectiv modul de calcul și de repartizare a acestor cheltuieli către proprietari", se prevede în noul document legislativ.

În situația în care modalitatea de calcul a sumelor lunare de plată ce revin proprietarilor de apartamente nu va fi afișată, amenda aplicabilă va fi cuprinsă între 500 și 3.000 lei.

Inițiatorul actului normativ a afirmat că introducerea acestei obligații va impune un plus de transparență în repartizarea și stabilirea cheltuielilor asociațiilor de pro-prietari.

De reținut este că orice persoană interesată poate să facă sesizări cu privire la faptele ce constituie contravenții. Iar de constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor se ocupă persoanele împuternicite de Inspectoratul de Stat în Construcții și de Ministerul Afacerilor Interne, primarii sau împuterniciții acestora.

"Cheltuielile efectuate de asociația de proprietari pentru plata unor servicii de utilități publice sau de altă natură, legate de proprietățile individuale din condominiu și care nu se facturează individual pe fiecare dintre acestea, se repartizează după același criteriu care a stat la baza emiterii facturii, în conformitate cu preve-derile contractului încheiat cu furnizorul respectivului serviciu", este punctat în actul normativ amintit. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.487 secunde