Deschiderea sezonului estival, în linie dreaptă! "Avem ce să le oferim turiştilor"

4981

Articole de la același autor

Cu mai puțin de două săptămâni înainte de 1 Mai, cei responsabili din industria ospitalității și turismului s-au întâlnit vineri, 19 aprilie, pentru a prezenta perspectivele și pregătirile pentru anul 2024. Optimismul este mare, cu eforturi concentrate pe pregătirea litoralului și a Deltei Dunării, cu scopul de a primi cât mai mulţi turiști. De la investiții în servicii turistice din ce în ce mai bune în Delta Dunării, până la evenimente planificate în Mamaia, se poate observa un tablou variat al așteptărilor și inițiativelor din industria turismului românesc.

Conferința de inaugurare a sezonului estival din acest an a fost deschisă de secretarul general al Federației Patronatelor din Industria Ospitalității din România (FPIOR), Corina Martin, care a declarat că, la acest moment, toţi agenţii economici de pe litoralul românesc se pregătesc pentru a începe sezonul şi au așteptări mari.

O zonă foarte atractivă în ultimii ani, Tulcea-Delta Dunării se pregăteşte de zor pentru data de 1 Mai. Daniel Ilușcă de la Asociația Patronală ce reprezintă zona amintită a precizat că ei au demarat pregătirile pentru acest moment de mai bine de o lună şi că serviciile turistice oferite sunt din ce în ce mai bune. „Avem ce să le oferim turiştilor și cred eu că acest an va fi un an bun. Există o creștere a turiștilor străini, iar mulți dintre ei nu au venit prin agențiile de turism. Avem pachete turistice frumoase, avem ce oferi. Tarifele de cazare sunt de la 200 de lei până la 1.000-1.500 de lei, depinde de serviciile de care vor să beneficieze oamenii. În general, în Delta Dunării, serviciile sunt all-inclusive, cel puțin în perioada Paștelui sau Rusalii, aşa că, fiind aglomerat, trebuie să avem toate pachetele”, a declarat acesta.


 

La rândul său, George Lică de la Asociația Patronală „Eforia turistică” a ţinut să precizeze că, deşi stațiunea este o destinație preferată de familiile cu copii și turiștii care doresc relaxare şi există o gamă largă de unități de cazare și pachete pentru toate buzunarele, nu au foarte multe rezervări pentru 1 Mai. „Pentru vară, avem rezervări. Problema noastră este cu plajele, acolo există o situație delicată, legată de faptul că multor operatori le-a expirat contractul”, a spus acesta. Prezent la conferinţa de deschidere a sezonului estival, preşedintele Asociației Operatorilor de Plajă Năvodari, Costel Avram, a adăugat că în ultimii ani au înregistrat o creștere a numărului de turiști şi se așteaptă la o cât mai bună colaborare și cu autoritățile locale și cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). La distanţă mică de Năvodari, şi în Mamaia Nord, pregătirile sunt în toi, lucru confirmat de Mirela Matichescu de la OMD Constanța Mamaia.

Lipsa de personal calificat, o problemă frecvent întâlnită

„Ne dorim să dezvoltăm destinația aceasta turistică, într-un concept al profitului, pe termen lung. Din păcate, ne confruntăm cu lipsa de personal calificat. Suntem în plin sezon și ne trezim că ne lasă angajații. Totodată, avem o problemă foarte mare cu care ne confruntăm, vrem corectitudine din partea organelor de control”, a spus Mirela Matichescu. 


Pentru că, pe lângă cazare şi mâncare, turiştii vor şi distracţie, preşedintele Resto Constanţa, Lucian Tudose, a precizat că acestora li se pregătesc numeroase evenimente, concerte și festivaluri. Chiar dacă majoritatea vin pe litoral de 1 Mai pentru distracţie, vacanţele oamenilor trebuie să fie şi sigure. Comisarul şef al Centrului Regional Constanța Agenția Națională Antidrog, Daniel Gheorghe, a declarat că îşi doreşte ca în acest an cetățenii care aleg să îți petreacă vacanța pe litoralul românesc să o facă într-un mod responsabil, întrucât consumul de droguri ne privește pe toți și doar împreună putem salva vieți.

ANPC va face echipă doar cu patronii care își respectă clienţii

Prezent în acest sfârşit de săptămână la Constanţa, preşedintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, a declarat următoarele: „Am fost și suntem parteneri cu operatorii care își respectă clienții. Trecem împreună prin niște momente dificile, vizavi de lipsa de personal, deoarece nu mai există școli specializate. Pe de altă parte, probabil că ar trebui să ne și întrebăm de ce ne-a plecat forța de muncă în alte zone. Dacă nivelul salarial ar fi fost mai ridicat, probabil că astăzi am fi avut mult mai mulți oameni. Totuşi, sunt şi patroni pe litoral care au investit bani și își respectă clientul, iar împreună cu aceia vom face echipă”.

O atracţie nouă pe litoral, în acest an, este dedicată persoanelor cu handicap. Fondatorul Asociației „Caiac Smile”, Ionuț Stancovici, a subliniat că asociația pe care o coordonează se ocupă cu persoanele cu nevoi speciale, care vor să se dea cu caiacul. „Este important să venim și la Marea Neagră şi ne dorim să cumpărăm scaune speciale pentru ele, pe care să le aducem pe litoralul românesc, să îi punem în caiace adaptate. Ne dorim ca de anul ăsta să avem turism adaptat și la Marea Neagră. În România sunt peste 900.000 de persoane cu dizabilități”, a adăugat el. La conferinţa de vineri, 19 martie, a luat parte şi George Fulina, directorul Agenției Teritoriale IMM și Turism Constanța din cadrul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, care a adus în discuţie şi cea de-a doua ediție a târgului destinat producătorilor și distribuitorilor care sprijină industria Horeca. La rândul său, Adrian Voican, de la ANAT, a declarat cu această ocazie că staţiunea Mamaia este pe locul II în topul celor mai vândute stațiuni din România, după Băile Felix şi urmată de Băile Călimănești.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 2.199 secunde