Fenomen alarmant în magazine! Produsele se micșorează, prețurile rămân aceleași! "Suntem furați pe față!"

1603

Articole de la același autor

Fenomenul de „Shrinkflation” se referă la produsele care se vând în cantități mai mici, dar la același preț, adică aceiași bani, dar cheltuiți pe un gramaj mai mic. Acest fenomen a luat amploare în țară, fiind observat și de constănțeni. 


Shrinkflation este un fenomen economic în care produsele de consum sunt reduse în dimensiune sau cantitate, dar prețul acestora rămâne același sau crește. Acesta este un mod prin care producătorii încearcă să gestioneze costurile crescute ale materiilor prime, transportului, forței de muncă sau alte cheltuieli, fără a majora direct prețul pe unitate al produsului.

De exemplu, o pungă de chipsuri care avea 200 de grame acum conține 180 de grame, dar prețul este același. Un tub de pastă de dinți care avea 100 ml acum are 90 ml la același preț. Cel mai bine se poate constata la detergenții de rufe, cetățenii au observat că sticlele nu mai sunt umplute până sus, cu toate acestea, prețul nu s-a schimbat, însă cantitatea, da.



Un proiect propus spre dezbatere, care urmează să fie analizat de Guvern, prevede că un comerciant care vinde un produs preambalat a cărui cantitate a fost modificată va fi obligat să informeze cumpărătorul despre această schimbare, chiar dacă prețul de vânzare rămâne același. De asemenea, comerciantul trebuie să afișeze la raft prețul pe unitatea de măsură, luând în considerare noul gramaj.

ANPC a propus un model de notificare ce va fi afișat la raft, conținând informații despre modificarea cantității produsului, indiferent dacă prețul a rămas același. Vânzările la distanță, cum ar fi achizițiile online de detergenți sau produse alimentare, sunt exceptate de la aceste noi reguli și nu vor afișa astfel de informații despre noul preț pe unitatea de măsură sau reducerea gramajului.

Acest proiect este în dezbatere și urmează să fie adoptat în curând. După publicarea în Monitorul Oficial, comercianții vor avea o perioadă de tranziție de 30 de zile pentru a se adapta acestor schimbări.

Constănțenii, asemenea multor alți consumatori din țară, au observat cu îngrijorare cum produsele de zi cu zi, de la alimente până la produse de îngrijire personală, se micșorează în dimensiuni sau cantități, în timp ce prețurile rămân neschimbate sau chiar cresc.

„Pungile de chipsuri s-au scumpit foarte mult, pe lângă asta, se observă cu ochiul liber, dar și la atingere, că sunt mai goale. Când deschizi punga, mare îți este mirarea dacă găsești 20 de chipsuri”, a declarat Andrei A., student.



„Eu mereu deschid balsamul de rufe în magazin, pentru a-l mirosi, și, pe parcursul câtorva luni, am observat cum le scade cantitatea. O să ajungem să cumpărăm sticle de balsam și detergenți umplute doar până la jumătate, ca să nu mai spun că sunt foarte scumpe”, a spus Mariana P., pensionară.

„Este ireal ce se întâmplă, observ fenomenul de ceva vreme, dar credeam că doar mi se pare mie. Banii sunt foarte puțini și suntem furați pe față”, a declarat Bogdan D., constănțean.

Deși poate părea un truc minor, efectele cumulate pot fi considerabile, iar consumatorii sunt încurajați să fie vigilenți și să nu compare doar prețurile, ci și cantitățile atunci când merg la cumpărături.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.3412 secunde