Pacienți revoltați! "Suntem puși pe drumuri aiurea deoarece nu ni se pot elibera reţetele!"

4835

Articole de la același autor

Constănțenii nu mai au răbdare și au început să ne sesizeze cât mai multe probleme pe care le întâmpină din cauza nefuncționării sistemului de sănătate. Ne-au semnalat că nu își pot ridica rețetele pe care trebuie să și le administreze și că nu li se întinde nicio mână de ajutor din partea autorităților.

În această perioadă, este un întreg scandal legat de faptul că majoritatea medicilor de familie, dar şi medicii specialişti în contract cu Casa Naţională de Asigurări de Sănătate se plâng că serverul CNAS nu funcționează. Aceștia spun că stau noaptea să valideze reţete şi bilete de trimitere, iar pacienţii sunt chemaţi la cabinete cu cardurile de sănătate pentru validarea serviciilor medicale.

„Suntem puși pe drumuri aiurea! Am fost la medicul de familie și medicul nu mi-a putut elibera rețeta, deoarece nu le mergea platforma. Autoritățile abilitate trebuie să rezolve neapărat problema, iar noi, cetățenii, să tragem un semnal de alarmă. Avem nevoie de medicamentele pe care trebuie să le luăm zilnic”, ne-a precizat un cititor.

Purtătorul de cuvânt al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, Larisa Mezinu, susține că sistemul informatic nu funcționează în parametri normali din data de 30 iunie, din cauza suprapunerii unor operaţiuni efectuate în perioada curentă. Cu alte cuvinte, se efectuează raportări lunare ale serviciilor acordate de către furnizori și regularizări trimestriale. Tot în perioada actuală, se introduc noi contracte încheiate cu furnizori pe toate cele 12 tipuri de asistenţă medicală. De asemenea, sunt implementate noi prevederi valabile cu data de 1 iulie care presupun introducerea de fluxuri în sistemul informatic. Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) este una dintre cele patru componente ale Platformei Informatice din Asigurările de Sănătate. „Cunoaștem și ne preocupăm să rezolvăm problema, iar în acest sens s-au transmis anunţuri către furnizori, dar și comunicate de presă, privind maniera de utilizare a sistemului «off-line», astfel încât pacienţii să nu aibă de suferit atunci când au nevoie de servicii medicale sau medicamente.

Pe de altă parte, recunoaștem că sistemul informatic al asigurărilor sociale de sănătate este subdimensionat şi construit pe tehnologii şi echipamente învechite, existente la nivelul anilor 2008-2010.

CNAS a inițiat un proiect pentru redimensionarea şi retehnologizarea sistemului informatic, care va fi realizat cu fonduri din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă şi a cărui termen de implementare este 30 aprilie 2025.

Dar, până la implementarea proiectelor de redimensionare și retehnologizare a întregii platforme informatice, sistemul de stocare și prelucrare a datelor va fi extins, astfel încât să putem îmbunătăți timpii operaţionali actuali”, transmite Larisa Mezinu.

Reprezentanții Casei Naționale de Asigurări de Sănătate recomandă furnizorilor de servicii medicale ca, în conformitate cu prevederile legale, până la remedierea disfuncţionalităţilor să înregistreze serviciile prestate în modul off-line.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.8207 secunde