Avalanșă de solicitări pentru cercul de programare din nou-înființatul laborator de informatică al Școlii 30

2526

Articole de la același autor

Primită cu prea multă ostilitate la începutul acestui an școlar, inaugurarea unui corp modular în curtea Școlii Gimnaziale nr. 30 „Gheorghe Țițeica” și-a arătat eficiența în timpul scurs, cu atât mai mult cu cât a răspuns și nevoii stringente de a fi înființat un laborator de informatică într-o instituție de elită a învățământului constănțean.

Laborator care, din luna ianuarie 2023, va găzdui, sâmbăta, un cerc de programare, inițiat în parteneriat cu o asociație din Bacău și susținut, voluntar, de prof. Andreea Popovici.



Cu certitudine, viitorul aparține tehnologiei informației, iar generațiile actuale sunt atrase până la dependență de acest domeniu, așa încât la apelul de a se înscrie la cercul de „Programare cu răbdare” de la Școala 30 au răspuns aproape 100 de elevi.

De asemenea, dat fiind că numărul de ore de informatică din școală este insuficient în contextul evoluției domeniului IT, Asociația EduSoft a înființat, în 2018, primul cerc „Programare cu răbdare” într-un colegiu din Bacău. La ora actuală, sute de elevi din toată țara frecventează cercurile de programare deschise în numeroase orașe, în care profesorii predau voluntar.

„A fost crunt să predau programare și informatică, în clasă, pe caiet”

Conștientă de faptul că misiunea sa este una dintre cele mai frumoase, deoarece predă o materie a cărei necesitate nu trebuie dovedită, iar cei din bănci, o generație născută în plină expansiune tehnologică, manifestă un interes ieșit din comun pentru lumea robotică, prof. Andreea Popovici și-a asumat ca din luna ianuarie 2023 să-și dedice zilele de sâmbătă „antrenării” elevilor.

Luată prin surprindere de avalanșa de înscrieri la cercul de programare, prof. Andreea Popovici a fost nevoită să facă o selecție, mai ales că va fi singură, deocamdată. Dar, după cum ne-a declarat, se va bucura și de sprijinul foștilor elevi. „Voi avea alături câțiva liceeni cu care am mai lucrat pe vremea când funcționam la Palatul Copiilor, unde mi-am început activitatea, și pe al căror voluntariat mă bazez în desfășurarea cercului. Am discutat cu președintele asociației partenere din Bacău, care a fost de acord să le acorde burse. De asemenea, vor veni două eleve de la Iași și de la Bacău, care vor desfășura activități distractive cu copiii. Avem grupe de elevi, până-n clasa a IV-a - circa 40, iar restul vor fi grupe de gimnaziu și liceu. Majoritatea sunt de la Școala Gimnazială nr. 30, dar s-au înscris și de la Școala nr. 7, de la Colegiul Pedagogic, de la Colegiul Mircea. Toate acestea vor fi posibile datorită existenței, din acest an școlar, a unui laborator de informatică, prin perseverența doamnei directoare Florentina Țigmeanu. Anul trecut a fost crunt pentru mine, pentru că a trebuit să predau programare și informatică, în clasă, pe caiet!”, mărturisea tânăra profesoară.



Și premianții la robotică meritau un laborator

Aflată în topul preferințelor părinților de copii de clasă pregătitoare, Școala 30 nu dispunea de un laborator de informatică, cum nu dispune nici de o sală de sport. „M-am bucurat foarte mult că am reușit să inaugurez acest laborator, în ciuda lipsei acute de spațiu, și că, în sfârșit, pentru elevii acestei școli, orele de informatică nu vor mai fi doar teoretice. Mai ales că elevii și-au dovedit pasiunea pentru tehnologie, participând la Concursul Național Nextlab.tech, cel mai avansat concurs de robotică școlară din România, trei dintre ei câștigând, în final, kituri gratuite”, a afirmat Florentina Țigmeanu, directorul Școlii 30.

Într-adevăr, la ediția 2022, au participat mai mulți elevi de la Școala „Gheorghe Țițeica", îndrumați de prof. Andreea Popovici. Bianca Andreea Burenescu, Rareș Craia și Mihai Mihnea David (clasa a VI-a), Mario Penu, Darius-Andrei Iașcă, Irina Floca, Remas Kabtour (clasa a VII-a) și Alexandru Staicu (clasa a VIII-a) s-au calificat în faza a doua a concursului. „Elevii școlii noastre au participat la două probe. Proba Line Follower Basic presupune parcurgerea unui traseu cu ajutorul roboțelului MIRO, pe care l-au construit și programat. La proba de Robotică Creativă, elevii au creat roboți cu utilitate casnică”, ne-a detaliat prof. Popovici. Ea a adăugat că, la cercul „Programare cu răbdare”, copiii vor învăța concepte ale fizicii și matematicii precum: distanța, viteza, forța de tracțiune, atunci când se joacă cu robotul construit de ei. Dar și mai important, robotica îi ajută la dezvoltarea abilităților de comunicare și lucru în echipă.



Așadar, activitățile cercului „Programare cu răbdare” vor începe în ianuarie 2023 și vor cuprinde: inițiere în programare pentru cei mici; lecții de Python pentru elevii de gimnaziu; ateliere de robotică Arduino, dar și pregătire pentru olimpiade și concursuri de informatică. De asemenea, la centrul din Constanța vor fi organizate și concursuri cu premii.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.1125 secunde