Cât ne mai furăm căciula? Eminenți în catalog, praf la Evaluarea Națională

5012
3
An de an, presa aduce în atenția decidenților prăpastia dintre notele obținute de elevi la Evaluarea Națională și media cu care termină gimnaziul, care nu reflectă nici pe departe nivelul educațional la care au ajuns în cei patru ani de după învățământul primar. Ministrul promite schimbări, care întârzie să apară.

La momentul de față, media de admitere la liceu se calculează ca medie ponderată între media de la Evaluarea Națională – pondere de 80% și media generală de absolvire a claselor V-VIII – o pondere de 20%. Dar nu asta contează, pentru că în partea a doua a ierarhiei chiar nu influențează… clasamentul, ci este vorba despre o reală mințire a faptului că notele din catalog reflectă adevăratul potențial al elevului.

Chiar Sorin Cîmpeanu recunoaște public că trebuie eliminate mediile din gimnaziu la admiterea în liceu. „Din păcate, nu au fost niciodată foarte relevante. Odată cu administrarea unor evaluări standardizate, odată cu analizele pe care le-am făcut la nivelul întregului sistem preuniversitar, am constatat cu regret că sunt irelevante”, afirma ministrul la finele lunii trecute.

Într-un interviu pentru TVR, același ministru declara: „Este în dezavantajul elevilor să iei în calcul această pondere a notelor din gimnaziu pentru că nu mai pot să faci niciun fel de diferență între cei care au note între 9 și 10, conforme cu competențele pe care le posedă, și ceilalți elevi care au note între 9 și 10 și nu au nicio legătură cu ceea ce trebuie să însemne un elev de 9 și 10”.

O dovadă a faptului că eminenții din catalog nu sunt și cei de la Evaluarea Națională ne-a fost oferită și anul acesta în județul Constanța. La Școala gimnazială nr. 1 Ion Corvin, elevul care a terminat gimnaziul cu media 9,27 a reușit să atingă media 2,75 la Evaluare; la Școala gimnazială nr. 3 Mangalia, cel care a terminat cu 9,23 gimnaziul are media 2,95 la Evaluare; la Școala gimnazială nr. 1 Dunăreni poți să termini cu 9,41 gimnaziul, dar să iei doar 3,37 la Evaluare; la Școala gimnazială nr. 1 Ion Corvin, cu media din gimnaziu 9,33 n-a reușit să obțină decât media 3,50 la Evaluare. Sau un alt coleg, de la aceeași școală, cu 9,38 media din gimnaziu n-a luat decât 3,75 la Evaluare.

„Repetenția nu mai trebuie privită cu rușine”

La finele lunii trecute, Mara Luana Rauca, profesor pentru învățământul primar din București, gradul II, cu o vechime în sistem de 22 de ani, lansa o petiție online pentru reintroducerea repetenției la clasa I, care a adunat puțin peste 1.000 de semnături. „Inițiez această petiție din cauză că în ultimii ani a crescut foarte mult numărul persoanelor care nu știu să se exprime corect în limba română. Acest lucru este extrem de grav și conduce la declinul nostru ca popor. Un popor care nu-și cunoaște limba este un popor slab și ușor de manipulat. De aceea, consider că bazele limbii române se pun în clasele primare. Un elev, care nu a reușit în clasele pregătitoare și I să învețe să citească și să scrie, nu va avea timp în anii următori să recupereze. Repetenția (repetarea) în clasa I devine o necesitate pentru a-i acorda acestui elev șansa de a-și remedia lipsurile.

Repetenția nu mai trebuie privită cu rușine. Trebuie reinventată, regândită și reintrodusă pentru ca la sfârșitul clasei a IV-a elevii să fie capabili să citească și să scrie corect”.

Dacă sistemul bazat pe calificative ar putea produce repetenți, nu vedem de ce în gimnaziu nu s-ar putea evalua mai corect elevii? Eterna vânătoare de note mari (lăsând la o parte sportul, desenul și muzica), insistențe ale părinților pentru mărirea notei sau netrecerea ei în catalog ar putea fi evitate printr-o evaluare corectă, nepărtinitoare, lipsită de o anume țintă de atins.

Deocamdată, Ministerul Educației a decis, prin noul Regulament de organizare și funcționare a unităților din învățământul preuniversitar, „eliminarea dispozițiilor referitoare la exmatricularea elevilor, având în vedere faptul că dreptul la educație este de ordin constituțional. Prin urmare, măsura exmatriculării va fi posibilă numai pentru învățământul postliceal, care nu are caracter obligatoriu”, au afirmat reprezentanții ministerului.



Comentează știrea

Joe
10 iulie
O palarie prea mare

Draga Simona, ne-am furat singuri caciula cand am acceptat in fruntea invatamantului preuniversitar pe un individ ca Sorin Mihai ai carui doi principali colaboratori, Cabrancea si Faliboga, au acorduri de recunoastere a coruptiei cu DNA!!!! De ce nu isi da demisia de onoare?De ce nu il trage nimeni la raspundere pe acest desprins de realitate ptr haosul din scolile constantene?!?

Matusalem
11 iulie
ipocritii care ne condua

Din pacate, cu pesedistul undercover campeanu in fruntea educatiei, nivelul se duce din ce in ce mai jos, de la an la an.

Mircea
13 iulie
of

Parintii sunt cei vinovati nu neaparat sistemul de educatie. este imposibil ca un parinte sa nu isi dea seamna ca odrasla pe care o are nu stie sa citeasca. ideea de a lega exmatricularea de dreptul constitutional la educatie este o ineptie. exmatricularea in sine nu neaga dreptul copilului la educatie. este ca si cand condamnarea la inchisoare neaga dreptul omului la libertate care este garantat de constitutie.

Pagina a fost generata in 0.2924 secunde