Experiența Erasmus a profesorilor Liceului ”Traian”, în Praga
130
![Experiența Erasmus a profesorilor Liceului ”Traian”, în Praga - x-liceul-traian-1717152876.jpg](https://cugetliber.ro/imagini/original/x-liceul-traian-1717152876.jpg)
Articole de la același autor
În perioada 13-17 mai 2024, două cadre didactice ale
Liceului Teoretic „Traian” din Constanța au participat la cursul Erasmus+ KA1
„Copiii cu nevoi speciale”, în Praga, în cadrul acreditării Erasmus+, Acțiunii
cheie1 - Educație școlară - 2023-1-RO01-KA121-SCH-000130762, finanțat de
Comisia Europeană .
Programul propus a constat în cinci zile de cursuri, care au avut ca scop nu doar îmbunătățirea cunoștințelor teoretice, ci mai ales implementarea unor metode de susținere a activității la clasă. Conținuturile cursului și informațiile au fost introduse prin module tematice, susținute de profesori de specialitate. Activitatea propriu-zisă s-a bazat pe demonstrații și participare activă în cadrul unor grupe de lucru, participanții fiind din țări diferite, precum: Danemarca, Suedia, Grecia, Ungaria, Spania, Germania și, desigur, România.
Un alt deziderat al cursului a constat în integrarea și incluziunea copiilor cu nevoi speciale în clase tradiționale, dar și identificarea riscurilor și barierelor. Mai mult decât atât, s-a subliniat importanța comunicării și cooperării între școală și familie. S-au propus modele de planuri individuale pentru educație, prin care să se poată susține învățarea structurală pentru elevii cu autism, dislexie și ADHD, într-o clasă incluzivă. De asemenea s-au oferit modele de activități pentru învățarea cognitivă, în cazul copiilor supradotați și talentați, prin intermediul unor activități de teatru și artă. Un alt scop a fost acela de a dezvolta gândirea creativă, prin activități susținute de anumite sarcini de lucru, probleme, situații experiențiale, utilizare de resurse IT, proiecte și activități intercurriculare.
Programul propus a constat în cinci zile de cursuri, care au avut ca scop nu doar îmbunătățirea cunoștințelor teoretice, ci mai ales implementarea unor metode de susținere a activității la clasă. Conținuturile cursului și informațiile au fost introduse prin module tematice, susținute de profesori de specialitate. Activitatea propriu-zisă s-a bazat pe demonstrații și participare activă în cadrul unor grupe de lucru, participanții fiind din țări diferite, precum: Danemarca, Suedia, Grecia, Ungaria, Spania, Germania și, desigur, România.
Un alt deziderat al cursului a constat în integrarea și incluziunea copiilor cu nevoi speciale în clase tradiționale, dar și identificarea riscurilor și barierelor. Mai mult decât atât, s-a subliniat importanța comunicării și cooperării între școală și familie. S-au propus modele de planuri individuale pentru educație, prin care să se poată susține învățarea structurală pentru elevii cu autism, dislexie și ADHD, într-o clasă incluzivă. De asemenea s-au oferit modele de activități pentru învățarea cognitivă, în cazul copiilor supradotați și talentați, prin intermediul unor activități de teatru și artă. Un alt scop a fost acela de a dezvolta gândirea creativă, prin activități susținute de anumite sarcini de lucru, probleme, situații experiențiale, utilizare de resurse IT, proiecte și activități intercurriculare.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Luni, 27 Mai 2024
Miercuri, 22 Mai 2024
Joi, 11 Ianuarie 2024
Miercuri, 15 Noiembrie 2023
Duminică, 14 Mai 2023
Vineri, 10 Februarie 2023
Miercuri, 01 Februarie 2023
Sâmbătă, 11 Iunie 2022