Experiența Erasmus a profesorilor Liceului ”Traian”, în Praga

Articole de la același autor
Programul propus a constat în cinci zile de cursuri, care au avut ca scop nu doar îmbunătățirea cunoștințelor teoretice, ci mai ales implementarea unor metode de susținere a activității la clasă. Conținuturile cursului și informațiile au fost introduse prin module tematice, susținute de profesori de specialitate. Activitatea propriu-zisă s-a bazat pe demonstrații și participare activă în cadrul unor grupe de lucru, participanții fiind din țări diferite, precum: Danemarca, Suedia, Grecia, Ungaria, Spania, Germania și, desigur, România.
Un alt deziderat al cursului a constat în integrarea și incluziunea copiilor cu nevoi speciale în clase tradiționale, dar și identificarea riscurilor și barierelor. Mai mult decât atât, s-a subliniat importanța comunicării și cooperării între școală și familie. S-au propus modele de planuri individuale pentru educație, prin care să se poată susține învățarea structurală pentru elevii cu autism, dislexie și ADHD, într-o clasă incluzivă. De asemenea s-au oferit modele de activități pentru învățarea cognitivă, în cazul copiilor supradotați și talentați, prin intermediul unor activități de teatru și artă. Un alt scop a fost acela de a dezvolta gândirea creativă, prin activități susținute de anumite sarcini de lucru, probleme, situații experiențiale, utilizare de resurse IT, proiecte și activități intercurriculare.