Greu cu Matematica! Elevii au cam simulat învățarea pentru Evaluarea Națională

3744

Articole de la același autor

Cu patru luni înaintea adevăratelor examene, elevii de clasa a VIII-a au susținut probele de simulare a Evaluării Naționale la începutul acestei luni, iar vineri, 23 februarie, au primit rezultatele. Conform statisticilor la nivel național, la Matematică s-a înregistrat cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii patru ani, iar la Limba română, aproape trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a au luat note egale sau mai mari cu 5.

În județul Constanța, peste 6.000 de elevi s-au prezentat în cele 119 centre de simulare, după cum urmează: Limba și literatura română - 6.158 de elevi prezenți (din care un elev eliminat); Matematică - 6.107 elevi prezenți (din care trei elevi eliminați).

În urma încheierii etapei de evaluare, Inspectoratul Școlar Județean Constanța a transmis rezultatele obținute de elevi la cele două probe.

La Limba și literatura română, deși nu s-a înregistrat nicio notă de 10, pe paliere de notare situația a fost mai bună decât la Matematică: note între 1-3,99 - 939 elevi; note între 4-4,99 - 559 elevi; note între 5-5,99 - 768 elevi; note între 6-6,99 – 1.034 elevi; note între 7-7,99 - 1.345 elevi; note între 8- 8,99 – 1.066 elevi; note între 9-9,99 - 447 elevi.

În ceea ce privește notele la Matematică, cele mai multe au fost între 4-4,99 – 1.205 elevi; note între 5-5,99 - 889 elevi; note între 6-6,99 - 702 elevi; note între 7-7,99 - 626 elevi; note între 8-8,99 - 473 elevi; note între 9-9,99 - 209 elevi; nota 10 - patru elevi.

Dintr-o prezentare comparativă între rezultatele înregistrate la nivelul întregii țări și cele din județul Constanța, se constată că elevii constănțeni se situează peste procentul național la ambele discipline: la Limba română media națională peste 5 este de 73,98%, iar în județul Constanța este de 75,67%, iar la Matematică, media națională peste 5 este de 42,3%, iar la Constanța este de 47,56%.

„Sunt convins că rezultatele bune din județul nostru se datorează, în foarte mare măsură, celor două simulări județene organizate anterior. Mai avem de muncă, se poate mai bine de atât, de aceea sunt convins că cea de-a treia simulare județeană, din aprilie, îi va ajuta și mai mult pe elevii noștri. Le mulțumim colegilor noștri din școli, care au înțeles că un efort suplimentar în beneficiul elevului trebuie făcut acum, pentru a putea să îi sprijinim în mod real. Ne vom concentra eforturile, în perioada următoare, pe monitorizarea și sprijinirea unităților de învățământ care nu și-au atins potențialul prin aceste simulări naționale. Voi reveni cu informații concludente după o analiză detaliată”, a transmis prof. Sorin Mihai, inspector școlar general.

Conform precizărilor legislative și metodologice, rezultatele obținute de elevi la simulările naționale sunt comunicate acestora și analizate la nivelul fiecărei clase, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri în clasă, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării măsurilor adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5577 secunde