Reacție dură a unui profesor constănțean, la adresa IŞJ Constanța: „M-am săturat de tipul acesta de a conduce!”
Articole de la același autor
Reacția ministrului Educației la anunțul grevei de avertisment
16 Ianuarie 2022
În războiul cu fondurile strânse în școli, Asociația Elevilor mai dă o „lovitură”: doi directori demiși, la Mangalia
02 Februarie 2022
Mandat provocator pentru prof. Iris Sarchizian, repusă în funcția de director a două școli și o grădiniță
06 Ianuarie 2022
Zăpăceală totală? Trei luni de mandat pentru directorii interimari, până pe 18 aprilie
12 Ianuarie 2022
Profesor de științe socio-umane la Liceul Teoretic
„Nicolae Bălcescu” din Medgidia și fost inspector pentru managementul resurselor umane, Marius
Furtună a transmis, prin intermediul rețelei de socializare, un mesaj dur la
adresa Inspectoratului Școlar Județean Constanța, cu titlul „ISJ Constanța,
campion la întrecerea socialistă în ramură!”.
Revolta apreciatului profesor constănțean a plecat de la faptul că ISJ Constanța impune organizarea simulărilor județene ale examenelor naționale în toate unitățile de învățământ.
„Cu mândrie patriotică se va raporta la minister că învățământul constănțean este pe primele locuri pe țară la simularea examenelor de final de ciclu de învățământ! În fiecare lună vom simula în tot județul Evaluarea Națională și examenul național de Bacalaureat, în cea mai pură tradiție comunistă: în absoluta ignorare a intereselor elevilor, otova, nediferențiat, obligatoriu, fără transparență, fără justificarea necesității, eficienței, oportunității, fără dezbateri cu profesorii, cu elevii, cu părinții, o decizie venită din birourile unora care au pierdut contactul cu realitatea...
Câteva întrebări:
- Care este temeiul juridic al modificării programului școlilor, al micșorării numărului de ore din Planurile cadru?
- Care este temeiul juridic al obligării unui cadru didactic să fie prezent la școală mai mult de 8 ore/zi, așa cum prevede contractul de muncă? Unde în fișa postului scrie de astfel de obligații?
- Ce se întâmplă cu restul elevilor? Vin la școală? Se pare că nu, atât timp cât articolul k al procedurii ce detaliază aceste simulări precizează clar că în spațiile în care se desfășoară simulările au acces doar persoane implicate în aceste simulări. Este legal să nu fie prezenți la școală toți elevii?
- Cum se recuperează orele (conținuturile curriculare) pierdute de elevii din anii terminali în zilele simulărilor?
- Cum se pot concentra elevii pentru rezolvarea subiectelor în timp ce colegii din anii mai mici vor face ore/vor ieși în pauze (dacă vor veni, totuși, la școală)?
- Cine va realiza supravegherea elevilor în timpul simulărilor? Există suficienți profesori?
- Cine va corecta lucrările scrise? Când? Unde în fișa postului apare această obligație?
Sunt mult mai multe întrebări pe care sutele de cadre didactice le formulează retoric...
Evident, voi participa la aceste simulări! Particip deși, prin proiectul ROSE, derulez activități de pregătire a elevilor pentru Bacalaureat, vin sâmbăta și lucrez cu cei interesați, dăm periodic teste, inclusiv ”simularea” simulărilor, deși am avut anual promovabilitate de peste 95% a elevilor care au susținut examenul de bacalaureat la disciplinele socio-umane și nu consider că elevii mei au nevoie de aceste simulări suplimentare.
Voi participa pentru că sunt loial elevilor și colegilor mei, pentru că sunt PROFESOR.
M-am săturat, însă, de tipul acesta de a conduce! Lipsa de respect, colegialitate, impunerea unor obligații de multe ori absurde, birocrația excesivă și absența totală a comunicării trebuie să dispară!
Sunt din ce în ce mai convins că inspectoratele trebuie să fie desființate! Ele își justifică existența doar prin hârtiile pe care le pretind, prin situațiile cerute zilnic, prin cerințele adresate celor din teritoriu. Nu sunt utile absolut deloc educației.
Aștept ziua când un inspector (general) va veni să viziteze o școală pentru a înțelege realitatea acelui microcosmos: cum poate fi ajutat directorul, ce îi mai trebuie clădirii, ce își doresc elevii, ce dificultăți au profesorii, ce propuneri au părinții. O vizită în care vrafurile de hârtii vor fi uitate, când vor fi importanți doar oamenii! Când nu se vor pretinde lucruri, însă se vor oferi soluții! Când nu se va dicta, ci se va dialoga. Când nu vor mai fi raportări comuniste.
Când vom fi, împreună, DASCĂLI!”
Revolta apreciatului profesor constănțean a plecat de la faptul că ISJ Constanța impune organizarea simulărilor județene ale examenelor naționale în toate unitățile de învățământ.
„Cu mândrie patriotică se va raporta la minister că învățământul constănțean este pe primele locuri pe țară la simularea examenelor de final de ciclu de învățământ! În fiecare lună vom simula în tot județul Evaluarea Națională și examenul național de Bacalaureat, în cea mai pură tradiție comunistă: în absoluta ignorare a intereselor elevilor, otova, nediferențiat, obligatoriu, fără transparență, fără justificarea necesității, eficienței, oportunității, fără dezbateri cu profesorii, cu elevii, cu părinții, o decizie venită din birourile unora care au pierdut contactul cu realitatea...
Câteva întrebări:
- Care este temeiul juridic al modificării programului școlilor, al micșorării numărului de ore din Planurile cadru?
- Care este temeiul juridic al obligării unui cadru didactic să fie prezent la școală mai mult de 8 ore/zi, așa cum prevede contractul de muncă? Unde în fișa postului scrie de astfel de obligații?
- Ce se întâmplă cu restul elevilor? Vin la școală? Se pare că nu, atât timp cât articolul k al procedurii ce detaliază aceste simulări precizează clar că în spațiile în care se desfășoară simulările au acces doar persoane implicate în aceste simulări. Este legal să nu fie prezenți la școală toți elevii?
- Cum se recuperează orele (conținuturile curriculare) pierdute de elevii din anii terminali în zilele simulărilor?
- Cum se pot concentra elevii pentru rezolvarea subiectelor în timp ce colegii din anii mai mici vor face ore/vor ieși în pauze (dacă vor veni, totuși, la școală)?
- Cine va realiza supravegherea elevilor în timpul simulărilor? Există suficienți profesori?
- Cine va corecta lucrările scrise? Când? Unde în fișa postului apare această obligație?
Sunt mult mai multe întrebări pe care sutele de cadre didactice le formulează retoric...
Evident, voi participa la aceste simulări! Particip deși, prin proiectul ROSE, derulez activități de pregătire a elevilor pentru Bacalaureat, vin sâmbăta și lucrez cu cei interesați, dăm periodic teste, inclusiv ”simularea” simulărilor, deși am avut anual promovabilitate de peste 95% a elevilor care au susținut examenul de bacalaureat la disciplinele socio-umane și nu consider că elevii mei au nevoie de aceste simulări suplimentare.
Voi participa pentru că sunt loial elevilor și colegilor mei, pentru că sunt PROFESOR.
M-am săturat, însă, de tipul acesta de a conduce! Lipsa de respect, colegialitate, impunerea unor obligații de multe ori absurde, birocrația excesivă și absența totală a comunicării trebuie să dispară!
Sunt din ce în ce mai convins că inspectoratele trebuie să fie desființate! Ele își justifică existența doar prin hârtiile pe care le pretind, prin situațiile cerute zilnic, prin cerințele adresate celor din teritoriu. Nu sunt utile absolut deloc educației.
Aștept ziua când un inspector (general) va veni să viziteze o școală pentru a înțelege realitatea acelui microcosmos: cum poate fi ajutat directorul, ce îi mai trebuie clădirii, ce își doresc elevii, ce dificultăți au profesorii, ce propuneri au părinții. O vizită în care vrafurile de hârtii vor fi uitate, când vor fi importanți doar oamenii! Când nu se vor pretinde lucruri, însă se vor oferi soluții! Când nu se va dicta, ci se va dialoga. Când nu vor mai fi raportări comuniste.
Când vom fi, împreună, DASCĂLI!”
Comentează știrea
Clara
19 februarie 2022
profesor
Aveti dreptate dnule profesor! Felicitari pentru ca ati avut curajul sa spuneti lucrurilor pe nume.
Profesor
19 februarie 2022
Inspector penal
AVETI MARE DREPTATE, DOM PROFESOR! SORIN MIHAI ESTE UN DILETANT PENAL CARE ISI BATE JOC DE SCOALA CONSTANTEANA CUM NU A FACUT-O NIMENI NICIODATA! AM SPUS PENAL DEOARECE A FACUT FAPTA PENALA ATUNCI CAND I-A LUAT ATRIBUTIILE DOAMNEI PETRE SI I LE-A DAT LUI FALIBOGA FAPT FARA PRECEDENT IN ISTORIA MINISTERULUI EDUCATIEI!!!
Răspuns la: Respect, Dom Profesor
Adăugat de : ADR., 16 februarie 2022
Aveti perfecta dreptate, Domnule Profesor! Sorin Mihai este groparul invatamantului constantean! Acestui domn Mihai Sorin ii place enorm sa fie...
Articole pe aceeași temă
Miercuri, 16 Februarie 2022
Miercuri, 16 Februarie 2022
Miercuri, 16 Februarie 2022
Marţi, 15 Februarie 2022
Luni, 14 Februarie 2022
Luni, 14 Februarie 2022
Duminică, 13 Februarie 2022
Vineri, 11 Februarie 2022
Vineri, 11 Februarie 2022
Vineri, 11 Februarie 2022