Sătui de negocieri fără rezultat, profesorii ies în stradă! Valul de proteste se va extinde

1579
2

Articole de la același autor

În aceeași zi în care ministrul Educației, Ligia Deca, făcea cunoscute proiectele noilor Legi ale Educației, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ anunța că începând de joi, 2 martie 2023, va debuta seria acțiunilor sindicale programate deja de federație încă de săptămâna trecută, întrucât negocierile nu au dus la nici un rezultat, iar profesorii nu mai pot aștepta.

În lunile martie şi aprilie vor avea loc pichetări ale sediului Guvernului şi sediilor prefecturilor din mai multe județe ale țării, în luna mai se vorbește despre organizarea unui marş de protest în capitală, iar pentru ultima decadă a lunii mai urmează a fi strânse semnături în vederea declanșării grevei generale.

Reamintim că, în noua Lege a învățământului preuniversitar, corpul profesoral va avea alte criterii de intrare în profesie și alte criterii de formare profesională continuă. Prin lege se va stabili un masterat didactic valabil pentru toată lumea, care să includă 80% practică. Va crește nivelul de pregătire inclusiv pentru învățători, în sensul în care, pentru a se titulariza în sistem, vor avea nevoie să parcurgă și o licență de pedagogia învățământului primar. Pentru a-i încuraja să intre în profesie pe cei mai buni, se precizează chiar o bursă egală cu salariul mediu pe economie pentru perioada masteratului didactic.

Întrebată ce se va întâmpla cu salarizarea profesorilor, Ligia Deca a răspuns, în cadrul unui interviu televizat, că „pe partea de salarizare a profesorilor ne corelăm cu Legea salarizării din sistemul public, întrucât grila de salarizare pentru învățământ nu este în Legea Educației, ci în legea salarizării care este în elaborare, există un termen undeva în vară. Ce am specificat în lege este nivelul de la care plecăm cu grila, care este nivelul salariului mediu pe economie pentru debutanți”.

Care sunt solicitările sindicatelor

Conform anunțului făcut public de Simion Hancescu, liderul FSLI, i se solicită Guvernului României să găsească soluții la următoarele:

a) rezolvarea problemei aplicării integrale a dispozițiilor Legii – cadru nr. 153/2017 pentru toate categoriile de salariați din învățământ, astfel încât să beneficieze de salariul de bază prevăzut de această lege pentru anul 2022;

b) identificarea unor soluții pentru creșterea veniturilor personalului didactic auxiliar;

c) adoptarea, în regim de urgență, a normativelor pentru personalul nedidactic și personalul didactic auxiliar, având în vedere că normativele care se aplică sunt din anul 1998;

d) aplicarea regulamentelor privind acordarea sporurilor pentru condiții de muncă, întrucât salariații din învățământ sunt singurele categorii de bugetari care nu beneficiază de acordarea acestor sporuri;

e) în noua lege de salarizare, grila propusă trebuie să poziționeze personalul din învățământ pe o treaptă superioară celei actuale în ierarhia funcțiilor bugetare, în raport de importanța socială a activității prestate;

f) remedierea anomaliilor actuale în ceea ce privește salarizarea celor care ocupă funcții de conducere, îndrumare și control, având în vedere că, după ce veniturile acestora au rămas nemodificate în ultimii patru ani, se constată că acestea sunt inferioare salariaților care ocupă funcții de execuție;

g) instituirea, prin lege, a regulii indexării anuale a salariilor personalului plătit din fonduri publice, cu rata inflației;

h) plata suplimentară a personalului din unitățile/instituţiile de învățământ nominalizat în echipele de proiecte finanţate din fonduri europene nerambursabile;

i) plata orelor suplimentare efectuate de personalul didactic auxiliar și nedidactic. 



Comentează știrea

Tot Ei
2 martie 2023
Numai ei

Dărâmarea invatamantului romanesc (devenit rromannesc) se vede!!! Ei sunt vinovații de "diplomatizarea"- destructurarea galgaita (nu gandita) ca pomana-SA!

Profesor
2 martie 2023
sindicate de 2 bani

Sindicatele se fac ca fac ceva, ca sa nu piarda veniturile imense din cotizatii. ”Revendicarile” lor sunt glume proaste reluate periodic. a) rezolvarea problemei aplicării integrale a dispozițiilor Legii-cadru nr. 153/2017 - solutia; dat Guvernul in judecata, obiect ”obligatia de a face” a doua zi dupa expirarea termenului de aplicare a legii... suntem in 2023, daca se facea la timp era finalizat de mult procesul b) identificarea unor soluții pentru creșterea veniturilor personalului didactic auxiliar - apa de ploaie, vorbe goale si atat... identifica solutii dar nu le aplica c) adoptarea, în regim de urgență, a normativelor pentru personalul nedidactic și personalul didactic auxiliar, având în vedere că normativele care se aplică sunt din anul 1998 - timp de 25 de ani nu a fost urgenta? d) aplicarea regulamentelor privind acordarea sporurilor pentru condiții de muncă - tot Tribunalul cu ”obligatia de a face” e) în noua lege de salarizare, grila propusă trebuie să poziționeze personalul din învățământ pe o treaptă superioară celei actuale în ierarhia funcțiilor bugetare - cine a negociat pozitia personalului din invatamant in Legea 153? f) remedierea anomaliilor actuale în ceea ce privește salarizarea celor care ocupă funcții de conducere, îndrumare și control - directorii si inspectorii sunt parte a patronatului, ce treaba are sindicatul cu ei? g) instituirea, prin lege, a regulii indexării anuale a salariilor personalului plătit din fonduri publice, cu rata inflației - instituie, dar nu aplica... iar apa de ploaie

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5532 secunde