Brevetul de ofițer de marină va fi obținut cu mai multă transpirație

16350
59
Brevetul de ofițer de marină va fi obținut cu mai multă transpirație - brevetuldeofiter-1449856320.jpg

Articole de la același autor

În pânzele shipping-ului românesc suflă vântul proaspăt al schimbării. Comunitatea maritimă e dornică de înnoire. Și-a pus în gând să aducă îmbunătățiri substanțiale activității de pregătire a viitorilor ofițeri de marină și modului de desfășurare a examenului de brevet.

Un obiectiv crucial

Reprezentanții shipping-ului susțin că, odată cu numirea lui Liviu Cazan la cârma Autorități Navale Române, lucrurile au început să se miște, să iasă din amorțire. Iar cea mai bună dovadă este faptul că a fost lansat proiectul de creștere a nivelului de pregătire a ofițerilor de marină.

Trebuie spus că acest obiectiv este crucial pentru shipping-ul românesc. Țara noastră este un rezervor de forță de muncă marinărească, fiind unul dintre cei mai importanți exportatori de ofițeri, nebrevetați și personal auxiliar din Uniunea Europeană. Dar menținerea ei pe piața internațională depinde de calitatea profesională a echipajelor livrate. În condițiile crizei prelungite din shipping-ul internațional, companiile de navigație preferă navigatorii din Asia, Africa și fostele țări sovietice, în comparație cu care românii au ajuns să fie scumpi. Navigatorilor români nu le-a mai rămas decât argumentul înaltei pregătiri profesionale pentru a-și menține locul câștigat în flota mondială, iar sistemul de pregătire și de examinare trebuie să răspundă acestei exigențe.

Necesitatea unor schimbări, a unor îmbunătățiri a apărut de mai mulți ani. Criticile venite din partea angajatorilor la adresa pregătirii generațiilor de ofițeri din ultimul deceniu nu au fost deloc puține. Important este că, în sfârșit, cei ce trăiesc de pe urma pregătirii și furnizării de echipaje - unități de învățământ, companiile de crewing și Autori-tatea Navală Română - au decis să treacă la treabă și să producă schimbarea în bine.

Examenul de brevet va fi mai selectiv

Vineri, 11 decembrie 2015, a avut loc cea de-a treia întâlnire a reprezentanților ANR, ai formatorilor profesionali, Asociației Companiilor de Crewing din România, Ligii Navale Române, Sindicatului Liber al Navigatorilor și Federa-ției Naționale a Sindicatelor Portuare.

Potrivit directorului general al ANR, Liviu Cazan, sunt avute în vedere două obiective majore. În primul rând, întreaga activitate de pregătire marinărească va fi pusă de acord cu cerințele STCW.

În al doilea rând, examenul de brevet va fi mai complex și mai exigent. Chestionarul folosit la examinare va fi revizuit și pus de acord cu modificările aduse STCW 1978 (Convenția interna-țională privind standardele de instruire, certificare și efectuare a serviciului de cart pentru navigatori, amendată prin Convenția de la Manila, din 2010).

Trebuie amintit faptul că, începând din luna mai 2003, pe vremea când la cârma ANR era Marin Chintoan-Uță, s-a introdus examenul computerizat în vederea eliberării brevetelor și certificatelor de capacitate, după modelul american. Piesa de bază a sistemului era constituită din aproximativ 11.000 de întrebări, în română și engleză, în medie peste 3.500 pentru fiecare spe-cialitate (navigație, electromecanică, electrică). La proiectarea testelor lucraseră, timp de un an, 40 de specialiști din cadrul CERONAV, Universității

Maritime, Academiei Navale, ANR, industriei navale și unor companii private.

De-a lungul anilor s-au spus multe povești despre examenul computerizat: unii i-au căutat hibe, alții l-au lăudat. Cert este că sistemul a rămas în picioare și a fost îmbunătățit.

În prezent, computerul examinator cuprinde o bază de date extrem de bo-gată, cu câte 1.000 de întrebări pentru fiecare disciplină. 80% dintre ele se referă la activitatea de zi cu zi de la navă, iar circa 50% sunt în limba engleză.

Pentru fiecare disciplină se aplică un test cu 30 de întrebări generate alea-toriu de un program, din baza de 1.000. Fiecare dintre întrebări are mai multe variante de răspuns, iar o întrebare poate avea unu până la trei răspunsuri corecte. Fiecare întrebare este notată cu unu sau două puncte, în funcție de dificultate.

Pe lângă revizuirea întrebărilor și punerea lor de acord cu prevederile STCW, se intenționează și modificarea structurii chestionarelor. Două-treimi dintre întrebări vor fi întrebări închise, cu răspunsuri prestabilite, iar o treime vor fi întrebări deschise, cu subiecte de sinteză, la care cei examinați trebuie să dea răspunsuri complexe.

Entitățile implicate în această amplă acțiune vor organiza grupe tehnice de lucru pe fiecare temă, la care vor par-ticipa experții lor, proiectul fiind prevăzut a se finaliza în circa patru luni, a declarat șeful ANR.

Pe studenții învățământului de marină îi așteaptă, de acum înainte, ani grei de muncă cu cartea. Examenul pentru brevetul de ofițer va fi mult mai selectiv decât în prezent.

Comentează știrea

59 comentarii. Pagina 6 din 6. Click pe pagina dorită : 1 ...5 6 
George
14 decembrie 2015
Sa fim realisti

90% din comentariile postate nu au nici o legatura cu articolul de fata ( prost / bun - asa cum a fost el conceput , se pare ca a atins multe corzi - "coarde" - sensibile ). Problema este mult mai complexa decat pare! Ridicarea "stachetei", in ceea ce priveste obtinerea unei "Certificari", este o poveste.... Pe cand, punerea in practica a cunostintelor, aptitudinilor, etc. in baza respectivei "Certificari" , este cu totul alta poveste .... In primul caz problema nu are nevoie de prea multe demonstratii: Suntem balcanici! Brevetele s-au obtinut, se obtin si se vor obtine ( in 80% din cazuri - ca sa nu deschidem alte polemici -sic! ) in/pe baza spagilor acordate institutiei creditoare "Certificarii" in cauza (indiferent de metoda de examinare abordata) - cine se simte cu "musca pe caciula" sa ridice mana! Problema devine mai "stufoasa" in cel de-a doua situatie..... In prezentul articol se face referire la urmatorul aspect: "Navigatorilor români nu le-a mai rămas decât argumentul înaltei pregătiri profesionale pentru a-și menține locul câștigat în flota mondială". Aici trebuie sa revenim cu o noua clasificare: generatiile de ofiteri de marina certificati inainte de anul 2000 ( aprox.) si cei care au absolvit o institutie de profil dupa acest an (98% - in ambele cazuri cazuri). In ceea ce priveste prima categorie, nu voi face comentarii ( pentru ca urmarile activitatilor lor la bordul navelor au condus la ideea - pe plan mondial - ca ofiterul roman este un bun profesionist ). "Buba", cu usoare tendinte spre tumoare :-) , se afla la cea de-a doua categorie. 1. Scolarizarea, prin intermediul institutiilor de profil ( Institute, Academii, Colegii sau cum s-or mai numi ele ), nu mai este demult invatamant, ci business. Absolventii sunt scosi pe banda rulanta, no matter what, banii sa intre la casierie - varianta generala si, in propriele buzunare - varianta particulara ( a se intelege - spaga ceruta/oferita/acceptata pentru promovarea unor examene ). Dascalii nu mai sunt, demult, ceea ce au fost odata ( procentajul acestora lasa loc unor altor comentarii)... Au fost si ei loviti de cruda realitate a economiei de piata ROMANEASCA ( cu voia sau fara voia lor - pe principiul "daca nu stii pasii horei trebuie sa iesi din ea; alti dansatori stau la rand" ). Schimbarea sistemului de promovare de la un la altul, parere personala - neavizata / sic! - a fost prost inteleasa. Nu poti asimila cunostinte noi atata timp cat tu nu ti le-ai insusit pe cele premergatoare acestora. Cu alte cuvinte, nu poti ajunge in anul IV cu o "galeata" de restante din anii precedenti. Facand o paralela cu sistemul anterior cand, nu puteai sa incepi un nou an universitar decat daca cel anterior nu era finalizat ( a se citi - student integralist), cel actual mi se pare - repet , parere personala - o aberatie. Lasam la o parte discutiile referitoare la: materii prea multe, "nefolositoare la nava" , etc. - acestea fiind subiectul unei alfel de polemici .... Asadar, cu toate ca ar mai fi multe de spus la acest capitol al invatamantului de marina romanesc, concluzionez prin a sublinia ca pregatirea absolventului roman, la ora actuala, este medie spre joasa ( repet 90%). 2. Pregatirea practica a viitorilor "lupi de mare" este aproape inexistenta. Sistemul romanesc de invatamant nu dispune de "Nave Scoala". Institutiile abilitate nu au programe coerente, in vederea realizarii de parteneriate cu armatori, companii, societati, etc. de profil, pentru a asigura perioada de acomodare/formare/pregatire practica a tanarului absolvent ( presupus fiind a fi plin ochi de cunostinte teoretice! ). Stagiatura, in orice domeniu, isi are rolul ei esential in lansarea proaspatului absolvent in meandrele viitoarei meserii. Mai ales in cazul Marinariei ( cazuri gen: scrptic - imbarcare de cadet sau junior officer /// real - ospatar, vopsitor, curatator de tancuri, etc - nu fac decat sa minimizeze din ce in ce mai mult scopul asa-zisei practici la bordul navei). Modalitatea de a-ti "incepe viata pe mare" ( "tone" de pile si relatii, spagi si interventii de tot felul cerute/oferite/acceptate de catre Agentiile de crewing, etc.) face obiectul unei alte discutii. In alta ordine de idei, daca Statul Roman ( prin intermediul Institutiilor de profil ) nu se va implica, cu responsabilitate, curand nu vom mai putea vorbi despre (citez din articolul de mai sus): "Țara noastră este un rezervor de forță de muncă marinărească, fiind unul dintre cei mai importanți exportatori de ofițeri, nebrevetați și personal auxiliar din Uniunea Europeană". Exemplele, oferite de tari precum Franta, Norvegia, Anglia, Italia, sunt concludente si comentariile pro sau contra sunt de prisos. 3. Ating si subiecul "chemarii meseriei de marinar/navigator" (whatever) pentru ca face si el, oarecum, parte din ideea articolului. EXISTA, DIN CE IN CE MAI PUTINI, cei care imbratiseaza aceasta meserie pentru ceea ce este ea, pentru ce oportunitati iti ofera, ce satisfactii profesionale, etc. Nu voi face referire la aceasta categorie de tineri. Alarmanta este cealalta situatie. Cea a oportunistilor. Ei sunt cei care "au tras in jos" aceasta "breasla" a marinarilor romani. Ei sunt raspunzatori de temerea pe care o au, de ceva timp, armatorii cand vine vorba de a mai angaja in continuare ofiteri romani ( "a cantari de doua - sau mai multe- ori" inainte de a mai apela la serviciile unui membru de echipaj roman este deja o practica bine stiuta in cadrul departamentelor de crewing ale marilor companii). Ei sunt cei care au plecat pe drumul asta din varii motive dar avand un singur scop : BANUL. Exista parinti care merg pe principiul "las' ca-l face tata marinar ca sa castige repejor o gramada de bani, sa nu se chinuie baiatul, cum m-am chinuit eu...." Exista si liceeni care, in goana, de a se pricopsi repede si bineeee, urmeaza o scoala de specialitate si se arunca cu prima ocazie, cu capul inainte, vazand in aceasta meserie o mare oportunitate... Cum la fel de bine exista si cei care urmeaza traditia familiei ( marinar din tata in fiu !!) Poate ca mai sunt si alte motive...; cert este ca toti acesti tineri ( marea majoritate - sa nu fiu radical !), nu vad decat oportunitatea de a castiga "niste multi banuti si foarte , foarte repede - daca s-ar putea". Rezultatul? Comportament deviant la nava, oameni atehnici - fara chemare, promovari rapide si fara scrupule, neinteres, "tone" de greseli critice, accidente mai grave sau mai putin grave, etc ... lista poate continua ..... Nu vreau sa fiu inteles gresit: nimeni nu pleaca pe mare NUMAI "din/de placere". Insa eu sunt de parere ca aceasta meserie nu poate fi facuta de oricine, oricum si mai ales "la fu**i masa !". Dupa plata (urmeaza) si RASPLATA !! 4. Cat despre personalul nebrevetat AVIZAT.... se cam alege praful pe an ce trece. Lipsa scolilor de profil conduce usor, usor la imposibilitatea de a mai gasi la bordul navelor fitteri ( sudori/strungari profesionisti), pompagii, motoristi, timonieri, nostromi, etc. de calitate.... "Garda veche" este "ingenuncheata" incet, incet de povara anilor petrecuti pe mare si disparitia ei este iminenta. In urma ei este o ceata foarte, foarte densa ....Pacat! As vrea sa mai ating un aspect, destul de delicat, zic eu, in legatura cu ceea ce se cheama unitatea marinarului roman. Atat timp cat nu vom inceta sa mai aruncam cu ra**t unii in altii (din varii motive - dar bine intemeiate de fiecare data -sic !), cat nu vom incerca sa oferim circumstante atenuante colegilor de vapor - indiferent de motiv , cat nu vom incerca sa-i aducem pe calea cea buna pe juniori/aspiranti ( invataminte, sfaturi utile, secrete ale meseriei, etc. ) ... atat timp cat , proverbul cu capra vecinului va fi piatra de temelie a mentalului nostru .... NU vom putea supravietui ca si "breasla" pe termen mediu si lung la nivel global..... Suntem prea minoritari in piata asta a muncii ca sa ne permitem sa ne mai dam in cap unii altora ... Cam asta-i. Doamne ajuta si mari linistite !! P.S. Am ales sa fac aceste precizari pentru ca mi-a "picat in mana" articolul, navigand aiurea pe net ... Ca sa nu las loc interpretarilor malitioase, vreau sa precizez ca n-am nici o parere pro sau contra in legatura cu autorul acestui articol, nu citesc cuget liber,etc. Comentariile sunt binevenite :-) !!

LM
18 decembrie 2015
Sa fi realisti?

Cunosc de undeva stilul asta doct spre semidoct de exprimare...las-o balta!

Răspuns la: Sa fim realisti
Adăugat de : George, 14 decembrie 2015
90% din comentariile postate nu au nici o legatura cu articolul de fata ( prost / bun - asa cum a fost el conceput , se pare ca a atins multe corzi -...
seaman
18 decembrie 2015
teste

decat sa va plangeti ca da-ti spaga sau se cere spaga mai bine pune-ti mina si invatati . pierdeti o gramada de timp pe facebook si pe alte prostii si pierdeti din vedere ce e important pt voi, obtinerea brevetului. bine ca nu se mai da studiu de caz ca atunci chiar ca era jale. sunt de acord ca e greu dar fara sacrificii nu reusesti, problema cea mai grava e ce faci dupa ce obtii brevetul, cat de pregatit esti pt partea practica? sunt multe de spus dar totul se rezuma la interesul fiecaruia de a reusi in viata si in profesie. va doresc tuturor multa bafta la examene si vant bun din pupa !

Nadia
19 decembrie 2015
Cum faci bani acasa!

Faci bani acasa! Iti punem la dispozitie un sistem gata testat si care functioneaza excelent! Faci bani acasa si te bucuri de timpul tau liber! Primesti la pachet toate instructiunile necesare! Faci bani acasa, cu un sistem probat, de mare succes chiar acum! Numai dupa ce te hotarasti cu maxima seriozitate, cere detalii la adresa de email:[email protected]

Cobzaru
23 decembrie 2015
Cum sa faci bani pe net

Cum poti sa faci bani pe net! Asa ceva nu poti rata! Un senzational curs care te invata cum poti sa faci bani pe net! Si e GRATUIT cursul! Inveti repede si usor, online, cum poti sa faci bani pe net! Incepe acum! Nu mai sta pe ganduri si cere informatii la adresa de email: [email protected]

1
16 ianuarie 2016
.

In primul rand ar trebui sa ti schimbi numele, faci de ras orice legatura cu un "capitan", in al doilea rand toti cei care se plang au deplina dreptate, vezi exemplu altor tari care isi iau brevetul fara sa sustina nici un examen, tari mai de la vest de noi si mult mai dezvoltati, Nu e vorba de spaga sau de frica de invatat e vorba ca se invata o materie invechita care nu are nici o legatura cu realitatea. Si multi uita ca poti avea pe o bucata de hartie scris de ANR chiar si Dumnezeu atata timp cat armatorul hotaraste ca tu esti cadet sau marinar asta vei face, promovarile nu le dau cei de la ANR, le dau armatorii. Faptul ca noi ne punem piedici an de an in tot ce inseamna meseria noastra denota o prostie imensa din partea celor care conduc institutiile care au "grija" de noi navigatorii.

Răspuns la: tuturor postacilor
Adăugat de : Capitanul, 12 decembrie 2015
Ba, postacilor! puneti mana pe carte si nu va mai vaitati atat. Ha, nu va place ca trebuie sa invatati? Ati chiulit pe rupte de la cursuri, ca v-ati...
Ion Luca
19 ianuarie 2016
navigatori rai sa buni

Citesc si ma crucesc. Marinari si hartogari, aneristi si ceronisti emit tot felul de idei care cred ca nu au nicio legatura cu realitatea. sunt nici de partea scolilor dar nici de partea celorlalti. Ma gandesc, armatorii nu o sa mai ia romani ca sunt spagari si iau examenele si functiile pe spaga. Dar o sa ia ukrainiei nu? Acolo se face pe bune sclala si promovarea. sau rusi nu? sau filipinezi, ori din Burma, India, Indonezia, tari unde coruptia este zero nu? Doamne doamne. Peste tot, cu exceptia tarilor capitaliste dezvoltate, scoala se face asa cum se face. Fiecare isi insuseste informatiile mai mult sau mai putin, dar nu toti merg pe mare. Are cineva idee cam cati navigator cu brevet sunt in lume ? Va spun eu, vreo 4 milioane dar numai 1,2 milioane obtin o slujba. Asta inseamna ca piata lucreaza. Daca vreti, si la noi este acelasi lucru. Sunt o gramada care se intalnesc la Colonade sau la poarta 1 cu CM in buzunar si asteapta , doar doar o fi vreun arab sa ii ia si pe ei cu cateva sute de $, pana la Stanbul, pe postul din brevet, asa, doar sa plece vaporul din Constanta ca nu are om. ANR precum si cei ce cred ca sunt bagati in seama, nu fac mai mult decat un dans, asa ca sa mai aduca in discutie pe marinaru' roman si sa mai iasa si ei la ziar. Nimic interesant. Nivelul tot ala ramane pana cand armatorii nu vor veni si vor investi in scolarizarea viitorilor navigatori, vor cere calitate scolilor, vor plati si vor cere produse bune si daca nu, vor cere banii inapoi. Si statul ar fi o solutie. Sa plateasca scolarizarea integral si sa se ingrijeasca de rezultate. Cat timp fiecare cursant isi va plati scoala si tot, nimic nu se va schimba. De ce oare promotiile de pana in 89 au fost cei mai apreciati navigatori? Pentru ca statul platea scolarizarea. Acu scoala este un butic dar clientul este chiar Marfa si nu e correct. Ar trebui sa fie: scoala (furnizorul), armatorul(beneficiarul) si navigatorul(produsul). Deci ne lipseste o veriga.

George
21 ianuarie 2016
ANR

Citat: "Vineri, 11 decembrie 2015, a avut loc cea de-a treia întâlnire a reprezentanților ANR, ai formatorilor profesionali, Asociației Companiilor de Crewing din România, Ligii Navale Române, Sindicatului Liber al Navigatorilor și Federa-ției Naționale a Sindicatelor Portuare. " Cine au participat; ANR, formatorii profesional- care nu au mai calcat pe vapoare de 100 de ani si nu mai stiu nimic despre operarea actuala a navelor ( ex: se da examen la pune cu intrebari de electrica , noi operam nu reparam si in plus avem electricieni care daca nu rezolva problema compania trimite imediat tehnicieni).Domnilor interesati-va bine cum se dau promovarile in Europa . Asociației Companiilor de Crewing din România- majoritatea dintre ei nici nu au la baza meseria de marinar , ce ar putea sa ceara??? ( ex: Flair play, MCL etc). Normal agentiile trebuie sa faca contracte adevarate (ex contracte philipineze ). Sindicatului Liber al Navigatorilor- astia nu stiu de ce sa baga pt ca oricum nu sunt ai navigatorilor (doar cu numele poate) Se stie fffff bine ca Mihalcioiu cerea parte din banii care trebui-au recuperati de marinari.etc. Federatiile Naționale a Sindicatelor Portuare - astia chiar nu au ce cauta Deci astia toti chiar nu trebuie sa participe la asa ceva. Nu avem oameni competenti si instruiti sa SIMPLIFICE lucrurile .

Firma de Crewing
19 februarie 2016
Vand

SOCIETATE COMERCIALA PLATITOARE TVA, COMPLET MOBILATA/ECHIPATA LA STANDARD RIDICAT, IN SPATIU INCHIRIAT IN CLADIRE DE BIROURI SITUATA CENTRAL, OBIECT PRINCIPAL DE ACTIVITATE RECRUTARE SI FURNIZARE PERSONAL NAVIGANT, CU AUTORIZARE A.N.R. VALABILA SI CERTIFICARE MLC 2006 BUREAU VERITAS VALABILA, CONTRACT DE COLABORARE CU PARTENER EXTERN IN CURS DE EXPIRARE (15.03.2015). Pret 15.000 EUR Mobilierul este compus, in principal, din: - 1 birou directorial cu extensie si scaun directorial - mobilier birou directorial cu dulap si rafturi - 1 masa sedinte cu 4 scaune vizitatori - 1 birou executiv cu extensie, scaun directorial si 2 scaune vizitatori - 1 receptie cu scaun secretara - 1 masuta cu 2 fotolii asteptare vizitatori - 3 dulapuri cu rafturi pentru dosare - mobila bucatarie completa si electrocasnice: frigider, cuptor microunde, prajitor, espressor Phillips SAECO - 3 calculatoare HP, fiecare cu monitor HP - server HP si retelistica wi-fi - 1 imprimanta laser HP - centrala telefonica si 2 telefoane interior - 10 tablouri cu nave si platforme marine - 2 aparate aer conditionat - jaluzele Vertiroll:TEL:0743172406

59 comentarii. Pagina 6 din 6. Click pe pagina dorită : 1 ...5 6 

Articole pe aceeași temă

Vineri, 27 Noiembrie 2015
Stire din Economie : România are nevoie de un Cod Maritim
Pagina a fost generata in 0.8513 secunde