Cine din ANR trage sforile să modifice legislația care apără drepturile marinarilor? Domnilor deputați, dați-l în vileag!

1356
2
Cine din ANR trage sforile să modifice legislația care apără drepturile marinarilor? Domnilor deputați, dați-l în vileag! - fondcinetragesforilesamodificele-1668949955.jpg

Articole de la același autor

Pe parcursul câtorva ediții, ziarul „Cuget Liber” a prezentat un caz unic în istoria instituțională a României. Fără știința Ministerului Transporturilor și a Guvernului României, Autoritatea Navală Română încearcă să modifice prevederile Ordonanței de urgență nr. 50/2022 pentru reglementarea muncii în domeniul maritim, act normativ care transpune în legislația românească prevederile Convenției internaționale privind munca și viața pe mare MLC 2006.

În momentul în care proiectul Legii pentru aprobarea OUG nr. 50/2022 a ajuns la Comisia pentru transporturi și infrastructură a Camerei Deputaților, Autoritatea Navală Română a înaintat o serie de propuneri de modificare a actului normativ, propuneri aflate în discordanță cu litera și spiritul Convenției MLC 2006.


I-am adresat ANR-ului o serie de întrebări referitoare la această uluitoare manoperă, dar instituția a evitat să răspundă punctual la fiecare din ele. În schimb, mi-a transmis un răspuns prin care, practic, se autoacuză. ANR susține că timp de șase ani, începând din anul 2016 și până în 2022, a lucrat asiduu, recurgând la numeroase și diversificate metode („ședințe, întâlniri, grupuri de lucru, videoconferințe și chiar dezbateri publice”), la elaborarea normelor de aplicare a Convenției MLC 2006, în strânsă colaborare cu Ministerul Transporturilor și Ministerul Muncii, consultându-se cu Sindicatul Liber al Navigatorilor și Asociația Agențiilor de Crewing. Rezultatul efortului de șase ani al profesioniștilor din acest domeniu trebuia să fie un proiect de act normativ care transpune în mod corect Convenția MLC 2006 în legislația română, făcând-o aplicabilă în litera și spiritul ei, proiect care, în final, a fost adoptat de Guvernul României prin OUG 50/2022.


În răspunsul său, ANR nu ne-a lămurit de ce, peste noapte, după adoptarea actului normativ, s-a sucit și în fapt și-a contestat propria muncă, înaintându-i Comisiei pentru transporturi și infrastructură a Camerei Deputaților o listă cu numeroase propuneri de modificare a OG 50/2022, care vin în contradicție cu litera și spirtul Convenției MLC 2006.

Demn de reținut este faptul că ANR nu a negat faptul că a intervenit la Camera Deputaților fără știința ministerului tutelar, dimpotrivă, a adus următorul argument în sprijinul acțiunii sale: „nicio normă legislativă nu interzice modificarea și completarea ulterioară a actelor normative, în conformitate cu prevederile Constituției României”.

Răspunsul Ministerului Transporturilor

Am încercat să aflăm care este poziția Ministerului Transporturilor față de incalificabila manoperă a Autorității Navale Române. Iată ce ne-a răspuns acesta, sub semnătura directorului Direcției de comunicare și dialog social, Laurențiu Voicu: „Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanței de Urgență nr. 50/2022 pentru reglementarea muncii în domeniul maritim, adoptat de Senatul României fără amendamente, a fost înaintat Camerei Deputaților. Pe ordinea de zi a ședinței din data de 26 octombrie 2022 a Comisiei pentru transporturi și infrastructură a fost înregistrat proiectul de act normativ sus menționat. Secretariatul tehnic al Comisiei a pus la dispoziția Ministerului Transporturilor și Infrastructurii «amendamentele la proiectul de act normativ» depuse de către domnii deputați Mircea Banias, Marian Crușoveanu și George Șișcu. În realitate, nu există amendamente formulate de domnii deputați, ci doar un document de lucru cu note personale, modificări, observații și ștersături, care nu știm cum a intrat în posesia domnilor deputați. În ziua ședinței, punctul de pe ordinea de zi referitor la acest proiect de act normativ a fost retras. Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a solicitat formarea unui grup de lucru din care să facă parte reprezentanți ai Autorității Navale Române, Sindicatului Liber al Navigatorilor și ai agențiilor de crewing, pentru soluționarea problemelor cu care se confruntă acestea la punerea în aplicare a OUG nr.50/2022 pentru reglementarea muncii în domeniul maritim.”



Vrem transparență!


Din răspunsul Direcției de comunicare și dialog social din cadrul Ministerului Transporturilor reiese că intervenția la Comisia pentru transporturi și infrastructură a Camerei Deputaților, pe care Autoritatea Navală Română nu o neagă, a fost efectuată pe o cale neoficială, ocultă, cu „un document de lucru cu note personale, modificări, observații și ștersături, care nu știm cum a intrat în posesia domnilor deputați.”
 

Oare cine este autorul acestui document, care vine în contradicție cu prevederile Convenției MLC 2006 și ale OUG nr. 50/2022, aducând prejudicii navigatorilor români și făcând jocul unor interese oculte? Îi rugăm pe domnii deputați Mircea Banias, Marian Crușoveanu și George Șișcu să facă public numele lui.

Reformați ANR-ul!

Având în vedere lunga istorie a acțiunilor potrivnice intereselor navigatorilor români și punerii în practică a prevederilor MLC 2006, Ministerul Transporturilor și Guvernul României au obligația să restructureze și să reformeze Autoritatea Navală Română, instituție care nu își mai îndeplinește menirea de a susține industria shipping-ului românesc. Prima măsură ce ar trebui luată este revenirea ei de la Constanța la București, sub ochii Ministerului Transporturilor, așa cum a fost înainte de 1990, pe vremea când purta numele Inspectoratul Navigației Civile. Astfel, instituția va scăpa din captivitatea cercurilor de interese, iar activitatea ei va putea fi mai ușor urmărită și controlată. 



Comentează știrea

Ei
21 noiembrie 2022
Erorile neamului

Vapoarele sunt ale altora!

Constantean
4 decembrie 2022
Rebelii din ANR

Mda ! Acum s-a spart buba cum se mai spune . Urgent trebuiesc luate masuri de reformare din temelie ! Mult succes !

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4602 secunde