Decizie istorică pentru munca și viața marinarilor români

3659
3
Decizie istorică pentru munca și viața marinarilor români - fondodecizieistoriapentrumuncasi-1649958384.jpg
În ședința din data de 14 aprilie 2022, Guvernul României a adoptat Ordonanța privind reglementarea muncii în domeniul maritim, act normativ care armonizează legislația națională cu prevederile Convenției maritime internaționale MLC 2006, informează Sindicatul Liber al Navigatorilor.

Scopul reglementării la care Sindicatul Liber al Navigatorilor a avut o contribuție decisivă este de a-i garanta fiecărui navigator dreptul la un loc de muncă sigur și lipsit de pericole, care să respecte normele de siguranță, dreptul la condiții echitabile de încadrare în muncă, la condiții de muncă și de viață decente la bordul navelor și la protecția sănătății, asistență medicală, măsuri sociale și alte forme de protecție socială, astfel cum sunt prevăzute în Convenția MLC 2006 și în amendamentele acesteia, precum și în Acordul încheiat între Asociația Armatorilor din Comunitatea Europeană (ECSA) și Federația Europeană a Lucrătorilor din Transporturi (ETF) cu privire la Convenția privind munca din domeniul maritim din 2006.

Trebuie amintit faptul că România a ratificat Convenția MLC 2006 încă din data de 24 noiembrie 2015, fiind al 70-lea stat membru al Organizației Internaționale a Muncii care a adoptat-o.

După foarte multe negocieri ale SLN cu ANR și Asociația Națională a Agențiilor de Crewing din România, s-a elaborat un draft de act normativ, draft care a rămas la acest stadiu.

„De la venirea ministrului Sorin Grindeanu la conducerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, am avut parte de un sprijin deosebit în implementarea unor acte normative foarte importante pentru navigatori propuse de Sindicatul Liber al Navigatorilor și anume:

- modificarea HG 245/2003 prin care s-a mărit perioada de valabilitate a carnetului de marinar de la doi la cinci ani

- armonizarea legislației naționale în conformitate cu MLC 2006 și Acordul European încheiat între Asociația Armatorilor din Comunitatea Europeană (ECSA) și Federația Europeană a Lucrătorilor din Transporturi (ETF) - Biroul european al ITF - unde SLN este membru fondator.

După implicarea deosebită a personalului Direcției Transport Naval din cadrul MTI , a conducerii acestuia, a întregului personal alături de reprezentanți ai Sindicatului Liber al Navigatorilor și ai Asociației Naționale a Agențiilor de Crewing din România - care au format grupul de lucru pentru elaborarea și redactarea formei finale - a fost aprobată prin ordonanță a Guvernului României reglementarea muncii în domeniul maritim.

Această reglementare se adresează agențiilor de crewing din România, dar și potențialilor armatori care pot arbora pavilionul românesc, în perspectiva implementării unui sistem de înregistrare al navelor sub pavilion național care recrutează, angajează sau vor angaja navigatori români. Mulțumim Ministerului Transporturilor, Direcției Transport Naval și tuturor celor ce au contribuit la apariția acestui act normativ deosebit de important, istoric am putea spune, în munca navigatorilor”, se spune în comunicatul de presă al SLN.



Comentează știrea

Gica
15 aprilie
Praf în ochii lumii

Poate ajuta navigatorii care sunt pe nave sub pavilion roman....nave care nu prea mai exista.

Gica
15 aprilie
Vrăjeală SNL, MT

A fost data pentru a evita infringementul CE. Nu ajuta cu nimic navigatorii care merg pe nave sub pavilion străin.

Valentin
15 aprilie
Mainarii

Zã frectie cu carmol la picior zã lemn

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3039 secunde