Documentar: 27 septembrie 1909 - inaugurarea oficială a Portului Constanţa
37970
Articole de la același autor
Dispar nebrevetaţii din piaţa navigaţiei! "Discriminaţi, şi-au găsit alte joburi la uscat"
20 August 2023
ANCONAV: Retragerea grupului Damen din şantierul naval de la Mangalia, o perturbare gravă adusă economiei
09 August 2023
Remember / Linia ferată Canara, legătura între Portul Constanța și cariera de piatră de la Ovidiu
04 August 2023
Acţiune de nota 10, la Şantierul Naval Constanţa. Au văzut ce înseamnă marinăria, la bordul navei Histria Tiger!
01 August 2023
CCINA Constanţa, reprezentant al comunităţii de afaceri la cea de-a doua ediţie a Key Leader Engagement
31 Iulie 2023
Miercuri, 27 septembrie, se împlinesc 114 ani de la inaugurarea oficială a Portului Constanța, în prezența regelui Carol I. La momentul inaugurării, Regele Carol I spunea despre Portul Constanța că „va deveni unul din cele mai însemnate ale Orientului și un izvor de bogăție pentru țara întreagă”.
Amenajări ale Portului Constanța de la Marea Neagră începuseră încă din 1857, când autorităţile turce au concesionat construirea Portului Constanţa şi a căii ferate Cernavodă-Constanţa companiei engleze „Danube and Black Sea Railway and Kustendge Harbour Company Ltd.”.
În 1899, inginerul Anghel Saligny, constructorul podului de la Cernavodă, a fost numit director al lucrărilor Portului Constanța.
La începutul secolului XX, Portul Constanța avea un dig de larg, de 1.377 m lungime, digul de Sud (1.497 m), cu farul roșu, danele de încărcare, mii de metri de cheiuri, silozuri, calea ferată ș.a. Suprafața platformei portuare era de 119 ha.
Amenajări ale Portului Constanța de la Marea Neagră începuseră încă din 1857, când autorităţile turce au concesionat construirea Portului Constanţa şi a căii ferate Cernavodă-Constanţa companiei engleze „Danube and Black Sea Railway and Kustendge Harbour Company Ltd.”.
În 1899, inginerul Anghel Saligny, constructorul podului de la Cernavodă, a fost numit director al lucrărilor Portului Constanța.
La începutul secolului XX, Portul Constanța avea un dig de larg, de 1.377 m lungime, digul de Sud (1.497 m), cu farul roșu, danele de încărcare, mii de metri de cheiuri, silozuri, calea ferată ș.a. Suprafața platformei portuare era de 119 ha.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Miercuri, 27 Septembrie 2023
Miercuri, 20 Septembrie 2023
Miercuri, 20 Septembrie 2023
Marţi, 19 Septembrie 2023
Duminică, 17 Septembrie 2023
Joi, 14 Septembrie 2023
Joi, 14 Septembrie 2023
Duminică, 10 Septembrie 2023
Joi, 31 August 2023