Epavele pe patru roţi, trase pe dreapta! Afacerile samsarilor de maşini vor deveni istorie

9014
3

Articole de la același autor

Ţara noastră are unul dintre cele mai învechite parcuri auto din întreaga Europă. Din varii motive, pornind de la sentimentalism şi ajungând, cel mai frecvent, până la sărăcie, românul se desparte cu greu de maşina ce l-a slujit chiar şi 20 de ani. Iar aceste rable, care în ţările civilizate ajung la gunoi, sunt în nenumărate cazuri folosite pentru a trage ţeapă. Vom scăpa oare vreodată de ele?

Indiferent că vă aflaţi într-un mare oraş al României, precum Constanţa sau Bucureşti, ori într-un sătuc uitat de lume, prin Carpaţi sau Bărăgan, la o simplă privire pe şosea, veţi remarca o prezenţă masivă a rablelor. Sunt maşini epuizate fizic şi moral, ajunse la capătul puterilor şi devenite reale pericole pentru participanţii la trafic.

Statul încearcă, prin diverse metode, să-i determine pe români să renunţe la epavele pe patru roţi şi să opteze, mai nou, pentru automobile electrice, nepoluante, prietenoase cu mediul. Programele Rabla şi Rabla Plus şi-au demonstrat eficienţa, s-au mai implicat şi administraţiile locale, oferind cei 3.000 de lei pentru o casare fără condiţionare, dar hârburi încă mai există. Pentru unele dintre ele, cele folosite de ţepari, sfârşitul este aproape.



RAR Auto Pass, în linie dreaptă


La sfârşitul acestei luni, aplicaţia RAR Auto Pass va fi gata din punct de vedere al platformei digitale şi va fi distribuită către toate entităţile care vor completa în aceasta datele necesare eliberării certificatului RAR Auto Pass, însă va fi nevoie de o perioadă-tampon, de şase luni, pentru a fi colectate suficiente date astfel încât imaginea de ansamblu asupra unui vehicul să fie cât mai relevantă.

Astfel, începând cu 1 decembrie 2024, Registrul Auto Român va elibera acest document persoanelor care vând un autovehicul, iar acesta va fi oferit cumpărătorului în momentul tranzacţiei. RAR Auto Pass va conţine informaţii esenţiale despre istoricul kilometrajului, dar şi despre istoricul de accidente care au afectat sistemele de siguranţă ale autovehiculului.



„Este un lucru foarte bun, acest sistem ar fi trebuit de mult implementat. Sigur, pe noi, cei care vindem maşini noi, acest lucru ne avantajează în mod direct, dar principalii beneficiari sunt oamenii de rând, păcăliţi adeseori de samsari. Maşini cu peste jumătate de milion de kilometri la bord erau prezentate drept oferte speciale, puţin rulate, 95.000 de kilometri, de obicei de un medic sau un pensionar. Acum, în cele din urmă, statul vine şi oferă un instrument protector”, a declarat, pentru „Cuget Liber”, Elena P., consilier vânzări auto.



Se găsesc mereu soluţii!


Tot în această primăvară, pe la începutul lunii martie, s-a vehiculat o ştire despre interzicerea reparaţiilor elementelor de siguranţă ale autovehiculelor mai vechi de 15 ani.

„Regulamentul propus include o definiţie a modului în care autorităţile ar decide dacă o maşină defectă mai poate fi reparată. Scopul definiţiilor este de a pune capăt unui anumit tip de fraudă. În fiecare an, aproape patru milioane de maşini vechi dispar din statisticile statelor membre ale UE. Multe sunt exportate ilegal şi vândute ca maşini rulate, deşi de fapt nu mai sunt utilizabile”, au explicat reprezentanţii Comisiei Europene în România.

Chiar şi în situaţia, neconcretizată, de a adopta o asemenea măsură dură, românul, graţie inventivităţii sale, ar fi găsit cu siguranţă o „portiţă” de scăpare.



„Noi, mecanicii, din asta ne câştigăm existenţa, reparând şi iar reparând motoare, dar, cu toate acestea, suntem perfect de acord că trebuie luate măsuri pentru a elimina rablele din trafic. Punctual, s-ar fi găsit soluţii. Omul venea să îşi facă, de exemplu, o reparaţie la caseta de direcţie, service-ul îşi încasa banii, iar în factură ar fi trecut o altă operaţiune, de genul înlocuit pompă de apă. Este, practic, imposibil să ţii sub strictă observaţie toate atelierele auto din România”, a declarat, pentru „Cuget Liber”, Aurelian I., un mecanic auto din Constanţa cu peste 25 de ani experienţă. 



Comentează știrea

Marcel
26 mai

Mai bune sunt rablele decât noile pe care le faceți reclame. Nu mai avem voie sa trăim după posibilitățile noastre pe care le oferă timpul .o sa cumpărăm cai măgari și cămile ca să nu poluam și sa nu facem accidente. Grija pt poporul român a reînviat.

Lazăr Romeo
27 mai

Dacă și românii noștri ar avea salarii și pensii decente ca în vestul Europei, și statul român ar sprijini mai bine financiar programul rabla clasic, credeți că nu am renunța la rable de 20 ani??? Dar până nu există putere de cumpărare decentă și trăim de azi pe mâine, ce pretenții mai avem cum vrea Ursula de la Bruxelles!!! Visăm electrice cai, verzi pe pereți la prețuri f mari de achiziție și stațiile de încărcare sânt f puține în România+ bateriile f scumpe la o mașină electrică dacă te lasă de unde să plătească atâția bani un român de rând ne spune Guvernul României sau Ursula de la Bruxelles??? Deci despre ce vorbim, avem preturi de Occident și salarii de Somalia pt Europa??? Până nu-i plătim pe români așa cum trebuie pt munca depusă și nu ridicăm așa ca în Occident puterea de cumpărare nu putem avea pretenții de întinerirea parcului auto național, sânt doar niște vise frumoase care nu se bazează pe realitatea vieții din România!!!

Cititor
28 mai

Sunt rable pe strazi pt ca la RAR se dă șpaga!! In al 2 lea rand, se pare ca cel ce a scris articol nu a trecut in Ungaria niciodata!! Sunt in circulatie masini de 3o ani!!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2808 secunde