Eurostat: Constanţa, creştere semnificativă în rândul porturilor din UE, în 2022
253
Articole de la același autor
Documentar CFR Infrastructură. Prima Gară din Constanţa, sursă permanentă de accidente
27 Octombrie 2023
CFR Infrastructură Constanţa: Expoziţie de arte vizuale, organizată de personalul instituţiei
05 Decembrie 2023
Moş Crăciun vine cu tolba plină de cadouri pentru copiii navigatorilor
04 Decembrie 2023
Canalul Dunăre - Bucureşti revine în actualitate! Un proiect în valoare de 5 miliarde de euro
28 Noiembrie 2023
Portul Constanţa a avut, anul trecut, una dintre cele mai semnificative creşteri în rândul porturilor europene, în funcţie de cantitatea de marfă manipulată, arată datele publicate de Oficiul European de Statistică (Eurostat).
Comparativ cu 2021, numărul de tone manipulate în 2022 a scăzut cel mai mult în portul elen Pireu (-8,8%), urmat de Bremerhaven, din Germania (-8,6%), şi Valencia, din Spania (-7,1%). În contrast, cele mai mari creşteri au fost în porturile Gdansk, din Polonia (+40,3%), Cartagena, din Spania (+17,3%) şi Constanţa, din România (+15,2%).
În total, o cantitate de 3,48 miliarde tone de marfă a fost manipulată anul trecut în porturile din UE, în creştere cu 0,8% comparativ cu 2021 (3,45 miliarde tone). Perturbările din pandemie au dus la un declin de 7,3% în 2020 (comparativ cu 2019), dar 2021 (un avans de 3,9%) a fost un an cu evoluţii mai bune, datele arătând o redresare parţială faţă de 2019.
Ţările de Jos au rămas şi în 2022 cel mai mare transportator maritim de marfă din UE. Porturile din Ţările de Jos (Rotterdam, Amsterdam şi Zeeland) au manipulat 565 de milioane de tone de marfă, cu 9 milioane de tone mai mult decât în 2021, adică 16% din volumul total al mărfurilor manipulate anul trecut în UE.
Porturile Rotterdam (Ţările de Jos - 427 milioane tone), Antwerpen-Bruges (Belgia - 254 milioane tone) şi Hamburg (Germania - 103 milioane tone), toate aflate pe coasta Mării Nordului, şi-au menţinut anul trecut poziţiile de principale porturi ale UE, atât în funcţie de greutatea brută a bunurilor manipulate, cât şi de volumul containerelor mari manipulate în porturi, fiind responsabile pentru mai mult de o cincime din total (22,5%).
Contract de milioane, pus la bătaie
Joi, 7 decembrie, ora 15.00, este ultima zi în care firmele interesate de una dintre licitaţiile publice organizate de Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime (CN APM) Constanţa SA pot depune oferte pentru contractul de „Conformare PSI şi scară exterioară de evacuare Cămin Poarta 2 (execuţie)”. Data limită de evaluare a ofertelor este miercuri, 10 ianuarie 2024.
Este vorba despre „execuţie lucrări de conformare din punct de vedere al securităţii la incendiu conform proiectului tehnic avizat şi urmărirea punerii în execuţie până la recepţia finală”, se arată în descrierea succintă publicată pe site-ul oficial al companiei.
Valoarea estimată a contractului este de 2.784.879,00 lei fără TVA, reprezentând cheltuieli pentru investiţia de bază şi organizare de şantier. „Valoarea cheltuielilor pentru diverse şi neprevăzute, respectiv 285.080,87 lei, nu este cuprinsă în valoarea estimată”, menţionează sursa citată.
Comparativ cu 2021, numărul de tone manipulate în 2022 a scăzut cel mai mult în portul elen Pireu (-8,8%), urmat de Bremerhaven, din Germania (-8,6%), şi Valencia, din Spania (-7,1%). În contrast, cele mai mari creşteri au fost în porturile Gdansk, din Polonia (+40,3%), Cartagena, din Spania (+17,3%) şi Constanţa, din România (+15,2%).
În total, o cantitate de 3,48 miliarde tone de marfă a fost manipulată anul trecut în porturile din UE, în creştere cu 0,8% comparativ cu 2021 (3,45 miliarde tone). Perturbările din pandemie au dus la un declin de 7,3% în 2020 (comparativ cu 2019), dar 2021 (un avans de 3,9%) a fost un an cu evoluţii mai bune, datele arătând o redresare parţială faţă de 2019.
Ţările de Jos au rămas şi în 2022 cel mai mare transportator maritim de marfă din UE. Porturile din Ţările de Jos (Rotterdam, Amsterdam şi Zeeland) au manipulat 565 de milioane de tone de marfă, cu 9 milioane de tone mai mult decât în 2021, adică 16% din volumul total al mărfurilor manipulate anul trecut în UE.
Porturile Rotterdam (Ţările de Jos - 427 milioane tone), Antwerpen-Bruges (Belgia - 254 milioane tone) şi Hamburg (Germania - 103 milioane tone), toate aflate pe coasta Mării Nordului, şi-au menţinut anul trecut poziţiile de principale porturi ale UE, atât în funcţie de greutatea brută a bunurilor manipulate, cât şi de volumul containerelor mari manipulate în porturi, fiind responsabile pentru mai mult de o cincime din total (22,5%).
Contract de milioane, pus la bătaie
Joi, 7 decembrie, ora 15.00, este ultima zi în care firmele interesate de una dintre licitaţiile publice organizate de Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime (CN APM) Constanţa SA pot depune oferte pentru contractul de „Conformare PSI şi scară exterioară de evacuare Cămin Poarta 2 (execuţie)”. Data limită de evaluare a ofertelor este miercuri, 10 ianuarie 2024.
Este vorba despre „execuţie lucrări de conformare din punct de vedere al securităţii la incendiu conform proiectului tehnic avizat şi urmărirea punerii în execuţie până la recepţia finală”, se arată în descrierea succintă publicată pe site-ul oficial al companiei.
Valoarea estimată a contractului este de 2.784.879,00 lei fără TVA, reprezentând cheltuieli pentru investiţia de bază şi organizare de şantier. „Valoarea cheltuielilor pentru diverse şi neprevăzute, respectiv 285.080,87 lei, nu este cuprinsă în valoarea estimată”, menţionează sursa citată.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Miercuri, 06 Decembrie 2023
Miercuri, 29 Noiembrie 2023
Marţi, 28 Noiembrie 2023
Duminică, 26 Noiembrie 2023
Joi, 23 Noiembrie 2023
Miercuri, 15 Noiembrie 2023
Joi, 09 Noiembrie 2023
Miercuri, 08 Noiembrie 2023
Marţi, 28 Noiembrie 2023