Evoluție spectaculoasă a companiilor portuare Socep și Oil Terminal, în prima jumătate a anului 2022

856
Evoluție spectaculoasă a companiilor portuare Socep și Oil Terminal, în prima jumătate a anului 2022 - fondevolutiespectaculoasaacompan-1662389062.JPG

Articole de la același autor

Operatorii din portul Constanța listați pe piața de capital – Socep și Oil Terminal - au înregistrat creșteri semnificative ale cantităților de mărfuri derulate în anul 2021. Drept urmare, rezultatele lor financiare au fost spectaculoase.

Cele două companii au o contribuție importantă la traficul de mărfuri din porturile maritime românești, care se îndreaptă spre un nou record în acest an.



Creștere susținută de investiții


În primele șase luni din 2022, prin terminalul Socep s-a derulat un trafic de mărfuri de 1,658 milioane de tone, cu 6,76% mai mare decât în aceeași perioadă a anului 2021, din care: 776.000 de tone de mărfuri containerizate, 529.000 de tone de cereale, 252.000 de tone de laminate, 43.000 de tone de produse chimice, 45.000 de tone de alte mărfuri și 13.000 de tone de produse minerale. Prin terminalul Socep au fost manipulate 75.886 TEU (containere convenționale)

În primul semestru din 2022, compania a realizat venituri totale de peste 61,573 de milioane de lei, cu 72,66% mai mari decât în aceeași perioadă a anului precedent, în timp ce profitul brut a crescut de aproape… 2.790 de ori, urcând la peste 17,582 milioane de lei.


Trebuie precizat faptul că Socep este unul dintre operatorii portuari care au refuzat mono-specializarea, preferând diversificarea activității, pentru a nu depinde de o singură piață. Ca urmare, a suportat mai ușor decât alți agenți economici fluctuațiile din comerțul internațional pe timpul crizei pandemice. În continuare, Socep urmează aceeași politică de investiții și de lărgire a gamei de servicii.
 

După cum se știe, pe parcursul anului 2016 s-a derulat investiția din terminalul de containere al Socep, în valoare de 12 milioane de euro, care a condus la creșterea capacității de operare a terminalului cu 500.000 TEU (containere convenționale).

În 2019, a intrat în forță proiectul AGRI. Este vorba de construcția unui terminal de cereale cu capacitatea de depozitare de 100.000 de tone, cu sistem integrat de încărcare și descărcare, precum și de modernizarea capacităților de depozitare existente. Investiția va permite realizarea unui trafic de 1.000.000 de tone de cereale și semințe uleioase pe an. Valoarea proiectului se ridică la circa 40 de milioane de euro, iar primele capacități ale terminalului au intrat în exploatare la începutul anului 2022.


Pentru primul semestru al anului 2022 a fost prevăzut un program de investiții în valoare de peste 27,478 milioane de lei, din care s-au realizat investiții în valoare de peste 21,015 milioane de lei.

În primele șase luni din 2022, compania a raportat un număr mediu de 378 de lucrători, în creștere cu 2,79% față de perioada de referință din 2021, și un salariu mediu brut de 7.295 de lei, în creștere cu 29,46%.

Trafic de hidrocarburi sporit

În primele șase luni ale anului 2022, compania Oil Terminal din portul Constanța a derulat un trafic total de 4,364 milioane de tone de mărfuri lichide, mai mare cu 47,0% față de aceeași perioadă a anului precedent. Structura mărfurilor a fost următoarea: 2,253 milioane de tone de țiței, 335 de mii de tone de benzină, 1,33 milioane de tone de motorină, 110 mii de tone de păcură și 336 de mii de tone de produse chimice.


Drept urmare, veniturile totale ale operatorului portuar au făcut un salt de 41,2%, ajungând la 134,674 milioane de lei. Compania a obținut un profit brut de 20,542 milioane de lei, mai mare cu 87,1% față de primul semestru al anului 2021.

La data de 30 iunie 2022, compania Oil Terminal a raportat un număr mediu de personal de 953 de angajați, în creștere cu 0,63% față de cel din primul semestru al anului precedent.

Principalii clienți ai Oil Terminal sunt: Litasco (Elveția), OMV Petrom, Oscar Downstream, Euronova Energies (Elveția), Mol România Petroleum Products, Maddox (Elveția), Mol PLC (Ungaria), Socar Petroleum, Lukoil România și Chimcomplex Borzești.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.2782 secunde