Flota mondială are nevoie de ofițeri. Cum îi ajută UMC pe absolvenți să se îmbarce?

5017
13
Situația personalului navigant maritim disponibil pentru flota Uniunii Europene și pentru flota mondială, atragerea tinerilor către industria shipping-ului, învățământul de marină în contextul legislației internaționale, estimările pentru viitor și oportunitățile de dezvoltare - au fost temele recentei reuniuni de la Lisabona, organizată de Agenția Europeană pentru Siguranță Maritimă (EMSA).


La eveniment au participat reprezentanți ai Comisiei Europene, ai statelor membre UE, ai instituțiilor de învățământ de profil, ai autorităților navale și experți EMSA. 


În cadrul workshop-ului "Human element", Universitatea Maritimă din Con-stanța a fost reprezentată de conferențiarul universitar dr. inginer Liviu Stan. 


"Un subiect larg dezbătut pe parcursul întâlnirii l-a constituit absorbția tinerilor absolvenți pe piața muncii, ca urmare a tendințelor de reducere a echipajelor și a scoaterii din uz a navelor de mici di-mensiuni. În acest context, UMC și-a reconfirmat statutul de universitate puternic racordată la realitatea economică a lumii, ocupând un loc de prim rang între instituțiile participante la întâlnire în ceea ce privește numărul de cadeți plasați în stagii de pregătire la bordul navelor comerciale", a declarat Liviu Stan. 


Accesul absolvenților universității pe o piață a muncii globalizată și foarte bine reglementată reprezintă prioritatea absolută a UMC. "În absența unei flote naționale, universitatea a căutat soluții eficiente pentru facilitarea stagiilor de practică ambarcată a studenților, în conformitate cu reglementările Convenției STCW pentru instruirea și certificarea personalului navigant. Astfel, UMC a încheiat protocoale de colaborare cu agenții de crewing, menite să asigure accesul unui număr cât mai mare de studenți la bordul navelor comerciale. 


De asemenea, biroul de programe comunitare din cadrul universității gestionează mobilitățile de practică ambarcată prin programul ERASMUS încă din anul 2007. În cei nouă ani de derulare a acestuia au beneficiat de aceste mobilități de practică și studiu peste 900 de studenți. Numai în anul universitar 2015 - 2016 au fost plasați în practică la bordul navelor comerciale 114 studenți", afirmă rectorul universității, profesorul universitar dr. inginer Cornel Panait.


Trebuie amintit faptul că în cadrul UMC funcționează un departament de consiliere profesională, care se implică activ în conturarea traseului academic și profesional al studenților, în alegerea viitoarei cariere profesionale a absolvenților. Pe lângă disciplinele din planul de învățământ menite să le asigure studenților cunoștințele și competențele esențiale pentru a se afirma pe piața muncii, UMC și-a impus creșterea calității serviciilor educaționale complementare. 


"Universitatea Maritimă din Constanța este parte activă a programelor de legătură între Organizația Maritimă Internațională (IMO) și mediul academic printr-o structură organizată la nivelul Asociației Internaționale a Universi-tăților de Marină (IAMU), având un reprezentant care a participat activ la toate discuțiile generate de implemen-tarea Convenției STCW cu amendamentele de la Manila. Un colectiv extins de cadre didactice și specialiști analizează la acest moment filosofia de întocmire a curriculumului universitar pe baza unei noi abordări a cerințelor STCW care nu sunt cerințe curriculare, ci criterii de verificare a competențelor", precizează rectorul. 


În prezent, la sediul UMC se desfășoară o misiune de acreditare a cursului "legislație maritimă daneză și paragraful 16 de siguranță (DML & Para 16)" de către Autoritatea Navală din Danemarca, în cooperare cu firma Maersk. Cursul este dedicat personalului navigant care activează pe navele aflate sub pavilion danez. "UMC intenționează să devină un pol de pregătire în domeniu prin atragerea cursanților din alte țări membre ale Uniunii Europene", a afirmat Cornel Panait.


În ultimii 15 ani, Universitatea Maritimă din Constanța și-a întărit poziția pe piața internațională a furnizorilor de educație, contribuind nu doar la dezvoltarea exportului românesc de competențe marinărești în flota mondială, ci și la exportul de servicii educaționale.


Ultimul raport BIMCO vorbește de un deficit de 15.000 de ofițeri pe piața mondială. Acesta va crește până la 50.000 în 2022, dacă armatorii vor continua să frâneze intrarea tinerilor pe piața muncii, organizând prea puține stagii de practică. Pe fondul crizei prelungite din shipping-ul mondial, companiile de navigație se străduiesc să facă economii cu forța de muncă, iar primii la care renunță sunt cadeții. În aceste condiții, misiunea universităților maritime din întreaga lume de a-și plasa absolvenții pe piața muncii este tot mai dificilă. Tocmai de aceea trebuie apreciate eforturile și reușitele Universității Maritime din Constanța de a-și dezvolta conexiunile cu agențiile de crewing din țară și cu marile companii de navigație ale lumii. 


Comentează știrea

13 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
costica
7 noiembrie 2016
Cel mai important moment este acum!

Bani cu film la Hollywood! Oferim o oportunitate unica! Aici ai numai de castigat! Cel mai eficient program! Pentru ca iti doresti mai mult! Vrei o cariera sigura si stabila? Proiect B este pentru tine! Avem un vis: Hollywood! Un film bun si bani online! Vrem sa ajungem la Hollywood! Vrei sa incepi o afacere cu tinta Hollywood?Solicita acum detalii la adresa de email: pacurarucostica1963@gmail com http://bit.ly/29ypMJN

a-mirabilis
7 noiembrie 2016
romanul-plateste

Asa fraticule,acum mai vi si tu de acasa cu o precizare .Pregatirea studentilor romani la UMC ,si nu numai ,se face pentru altii ,de pe alte meridiane ,UE etc.Ca de,de ce sa bage danezul,de exemplu,bani in educatie -marinareasca,medicala,constructii,cand poate sa ia oameni bine pregatiti in mod gratuit,prin desfiintarea ,,obiectului muncii''.E foarte bine precizat faptul ca integrarea in spatiul global incepe cu absolventii de facultate a caror pregatire este suportata de platitorul de taxe in romania iar beneficiile acestei pregatiri si-l insusesc altii.

student
7 noiembrie 2016
pentru a-mirabilis

Esti nu numai prost informat, dar ai si o mentalitate invechita. In primul rand, studentii se pregătesc pe banii lor, ai familiilor lor. In al doilea rand, Romania nu are flota, deci nu se pot pregati pentru o flota nationala inexistenta. Tinerii se pregatesc cu gandul sa se imbarce pe nave straine si sa castige mult mai multi bani decat pot castiga in tara. Ce folos au zecile de mii de absolventi de drept, stiinte economice, jurnalism etc., daca au ramas in tara si sunt angajati ca ospatari, vanzatori si bodyguarzi? Oare nu s-au cheltuit degeaba banii cu pregatirea lor? Pe tine te doare că nu beneficiaza sistemul de pe urma tinerilor care s-au scolit pe banii familiilor lor. Lucrurile trebuie privite din perspectiva tinerlor. Aici e vorba de viața lor, de optiunile lor. Statul român le-a distrus de mult timp orice sansa de a mai naviga pe o flota romaneasca si de a castiga bani buni din aceasta meserie. Alte state ii primesc cu bratele deschise, pentru ca isi dezvolta flotele, ii pretuiesc pe navigatori si e criza de ofiteri,

Unul din bransa
7 noiembrie 2016
Sustinere

Domnule student, daca esti student sunt mandru de raspunsul tau. Daca esti cadru universitar, raspunsul este unul normal. Cel ce a scris mai sus e un rauvoitor, un neafirmat care moare de focul banilor publici dar nu si de risipa care se face in tara asta fara niciun rezultat concret. Aici in bransa asta se vede ceva. Sunt oameni care pleaca pe mare, se vorbeste de ei de foarte multe ori pozitiv in lume, aduce un aport tarii de valuta forte fara niciun efort al statului dar, "vezi doamne", nu e bine. Critiuca trebuia sa o aduca scolii si sistemului care nu este mai activ in a gasi locuri de practica cadetilor. Aici este inca de criticat. Scoala face ceva dar nu destul pentru ceea ce primeste, dar personal sper ca a venit momentul de o implicare mult mai profunda a scolii. Acum s-au facut dotarile necesare, au ce le trebuie, mai putin locuri pentru cadeti. Haideti dominlor, va incurajez sa porniti si in zona asta. Succes!

a-mirabilis
7 noiembrie 2016
no cure,no pay

fara a incerca sa intru in plolemica ,ma simt oblgat sa raspund ,ca un om cu mentalitatea invechit,domnului student si domnului bransat.Si sa o luam secventia;Prima fraza refera la o clarificare ;un adevar pe care trebuie sa-l cunoscalumeaCa nu exista flota nationala se stie ,rau este ca nu prea avem armatori .A doua fraza este un mic apropo,dar este greu de inteles pentru baietii bransati, tarisoarele astea care au ,,obiectul muncii''si nu contribuie cu nimic la efortul financiar al institutiilor de unde culeg ...floricele si nici nu isi dezvolta propria ...gradina.Totul este cules pe gratis!Chiar credeti voi ca aceste universitati sunt sustinute financiar numai cu taxele pe care la plateste studentul?Ma indoiesc.

marinar
7 noiembrie 2016
pe naiba...

din pacate, 90% din asa zisii absolventi de la aprozarul de hartii colorate, pompos numit umc, sunt doar umpluturi... nu degeaba au n profesori cu dosar penal, si destui altii care ar trebui probabil sa aiba.... daca mami si tati au bani, ce conteaza daca/ce /cat invata odrasla... vin la vapor tute, dar pretentii au deja de cdt si sefi mecanici.... se uita la compresor si ii zice dg.... e jenant cand te intreaba strainii , ce sunt extraterestii astia ...

Ofiter non-inginer
7 noiembrie 2016
Romanii sunt baieti buni

UMC consuma de la bugetul de stat cca 15 milioane de lei pe an, scrie in raportul lor anual, vedeti pe site-ul umc. Idem la anmb. Taxele percepute de la studenti sunt in plus. Pentru ce ? ... ca sa dam ofiteri moca proprietarilor straini de nave. Cand se pune problema asa, se sare la beregata, umc isi poate pierde privilegiile, treaba devine serioasa si incep sa curga argumente gen "adusul banilor in tara". Oameni buni, suntem prizonierii propriei experiente si este normal sa fim partizanii scolii care ne-a format. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa fim orbi, sa nu vedem realitatea asa cum este ea: avem un sistem universitar de marina defect. Tinem studentii 4 ani in banca si le bagam pe gat materii aberante. De exemplu, in primii doi ani la punte sunt doar 3-4 discipline de specialitate, din vreo 35-40 !!! Restul sunt matematici, tehnologia materialelor, organe de masini, chimie si multe alte "inginerii". Ma intreb: se angajeaza vreun absolvent de punte cu diploma de inginer? As vrea sa il cunosc si eu, si pe absolvent, si pe angajator!! Tinerii inca vin la umc si anmb ptr ca vor si brevet si diploma de inginer. In opinia mea, amestecul acesta grosolan de materii le ofera absolventilor si brevet si diploma de inginer, insa niciunul din aceste acte nu este dublat de competente pe bune. Copiii nostri nu ies nici ofiteri, nici ingineri, caci majoritatea nu au vazut in 4 ani nici simulator, nici atelier. E trist. Tristetea este si mai mare cand vezi ca apar titluri bombastice, gen "noi romanii suntem condamnati sa fim bine pregatiti". Este si o parte buna: umc incearca sa faca ceva ptr voiajele de practica, asteptam si ceva rezultate. Ramane cum s-a stabilit: noi romanii suntem "baietii buni" ai Europei, oferim strainilor, gratis, ofiteri/ingineri cu patalamale aurite, insa aproape goale de continut. Superb sistem, nu degeaba ni l-au copiat doar Bulgarii !!!

Nicu
7 noiembrie 2016
oferta lucru acasa

S-a lansat deja Proiect B! Numai cand vrei sa castigi bani: Proiect B! Numai cand vrei castiguri sigure: Proiect B! Proiect B: siguranta si stabilitate! Proiect B: siguranta si seriozitate! Cere detalii mai multe la adresa de email: nicugitan@yahoo.com

a-mirabilis
7 noiembrie 2016
nici cal nici magar -lup de mare

Domnule ofiter non inginer,nu stiu ce ma face sa cred ca ne-am intalnit la geamandura pentru a intra pe aceiasi pasa si sper ca ai si tu,, mentalitate invechita''nu de altceva ,dar sa nu mergem la abordaj.Domnul meu,problema inginer si ofiter de marina cred eu ca ar trebui sa fie doi intrunul,pentru ca nu toti absolventii UMC,ANMB,au chemarea marii dupa absolvire.Si,in acest caz ,absolventul numai cu brevet nu are ce face pe uscat.Chestia asta se purta sau se poarta ,nu mai stiu,la Colegiu Nautic la care oamenii dau banii ca la scoala de sofer. si nu sint nici studenti nici elevi.In cazul acesta ei devin simpli,,butonari''fara sa-si dea seama ce se intampla in maruntaiele masinii,ce inseamna un relevment constant la o nava,ce inseamna ,,rosu-n rosu ,ce se intampla daca se rupe legaturile navei.Mai este o chestie;Diploma de inginer o poate elibera numai institutiile respective pe cand brevetul numai ANR-ul dupa ce ,in prealabil,treci pe la CERONAV-sa faci un curs de 2-3 zile de parca singur nu ai putea invata ,,noutatile''aduse de d-nul Cupsa.Hei si ,toate aceste 3 institutii sunt total independente:,Toate cer bani si...atat.De ce?Pentru ca toate au conducatori numiti politic care trebuie sa ,,sponsoizeze'' campaniile.Chestia cu simulatorul este un fel de frectie.Baza ramane practica la nava ,dar unde sa o faca? Nu stiu!Asta este treaba acestor institutiilor.Nu ti se pare normal ca cei care absolva o facultate fara taxe, intr-o perioada ,,d''sa lucreze in institutiile statului?Sau cel putin sa plateasca impozitul pe venit 4-5 ani.Cei care-si platesc tote costurile facultatii incepind cu caminul si terminand cu profesorii ,jos palaria ,sa faca ce vor,sa mearga unde vor,chiar si stea acasa sau sa inceapa alta facultate/

Ofiter Non-inginer
7 noiembrie 2016
Proasta lume anul asta

A-mirabilis, aproape ca "mi se rupe paramele" cand citesc ce si cum scrii.

13 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.9104 secunde