Flota mondială are nevoie de ofițeri. Cum îi ajută UMC pe absolvenți să se îmbarce?

5041
12

Articole de la același autor

Situația personalului navigant maritim disponibil pentru flota Uniunii Europene și pentru flota mondială, atragerea tinerilor către industria shipping-ului, învățământul de marină în contextul legislației internaționale, estimările pentru viitor și oportunitățile de dezvoltare - au fost temele recentei reuniuni de la Lisabona, organizată de Agenția Europeană pentru Siguranță Maritimă (EMSA).


La eveniment au participat reprezentanți ai Comisiei Europene, ai statelor membre UE, ai instituțiilor de învățământ de profil, ai autorităților navale și experți EMSA. 


În cadrul workshop-ului "Human element", Universitatea Maritimă din Con-stanța a fost reprezentată de conferențiarul universitar dr. inginer Liviu Stan. 


"Un subiect larg dezbătut pe parcursul întâlnirii l-a constituit absorbția tinerilor absolvenți pe piața muncii, ca urmare a tendințelor de reducere a echipajelor și a scoaterii din uz a navelor de mici di-mensiuni. În acest context, UMC și-a reconfirmat statutul de universitate puternic racordată la realitatea economică a lumii, ocupând un loc de prim rang între instituțiile participante la întâlnire în ceea ce privește numărul de cadeți plasați în stagii de pregătire la bordul navelor comerciale", a declarat Liviu Stan. 


Accesul absolvenților universității pe o piață a muncii globalizată și foarte bine reglementată reprezintă prioritatea absolută a UMC. "În absența unei flote naționale, universitatea a căutat soluții eficiente pentru facilitarea stagiilor de practică ambarcată a studenților, în conformitate cu reglementările Convenției STCW pentru instruirea și certificarea personalului navigant. Astfel, UMC a încheiat protocoale de colaborare cu agenții de crewing, menite să asigure accesul unui număr cât mai mare de studenți la bordul navelor comerciale. 


De asemenea, biroul de programe comunitare din cadrul universității gestionează mobilitățile de practică ambarcată prin programul ERASMUS încă din anul 2007. În cei nouă ani de derulare a acestuia au beneficiat de aceste mobilități de practică și studiu peste 900 de studenți. Numai în anul universitar 2015 - 2016 au fost plasați în practică la bordul navelor comerciale 114 studenți", afirmă rectorul universității, profesorul universitar dr. inginer Cornel Panait.


Trebuie amintit faptul că în cadrul UMC funcționează un departament de consiliere profesională, care se implică activ în conturarea traseului academic și profesional al studenților, în alegerea viitoarei cariere profesionale a absolvenților. Pe lângă disciplinele din planul de învățământ menite să le asigure studenților cunoștințele și competențele esențiale pentru a se afirma pe piața muncii, UMC și-a impus creșterea calității serviciilor educaționale complementare. 


"Universitatea Maritimă din Constanța este parte activă a programelor de legătură între Organizația Maritimă Internațională (IMO) și mediul academic printr-o structură organizată la nivelul Asociației Internaționale a Universi-tăților de Marină (IAMU), având un reprezentant care a participat activ la toate discuțiile generate de implemen-tarea Convenției STCW cu amendamentele de la Manila. Un colectiv extins de cadre didactice și specialiști analizează la acest moment filosofia de întocmire a curriculumului universitar pe baza unei noi abordări a cerințelor STCW care nu sunt cerințe curriculare, ci criterii de verificare a competențelor", precizează rectorul. 


În prezent, la sediul UMC se desfășoară o misiune de acreditare a cursului "legislație maritimă daneză și paragraful 16 de siguranță (DML & Para 16)" de către Autoritatea Navală din Danemarca, în cooperare cu firma Maersk. Cursul este dedicat personalului navigant care activează pe navele aflate sub pavilion danez. "UMC intenționează să devină un pol de pregătire în domeniu prin atragerea cursanților din alte țări membre ale Uniunii Europene", a afirmat Cornel Panait.


În ultimii 15 ani, Universitatea Maritimă din Constanța și-a întărit poziția pe piața internațională a furnizorilor de educație, contribuind nu doar la dezvoltarea exportului românesc de competențe marinărești în flota mondială, ci și la exportul de servicii educaționale.


Ultimul raport BIMCO vorbește de un deficit de 15.000 de ofițeri pe piața mondială. Acesta va crește până la 50.000 în 2022, dacă armatorii vor continua să frâneze intrarea tinerilor pe piața muncii, organizând prea puține stagii de practică. Pe fondul crizei prelungite din shipping-ul mondial, companiile de navigație se străduiesc să facă economii cu forța de muncă, iar primii la care renunță sunt cadeții. În aceste condiții, misiunea universităților maritime din întreaga lume de a-și plasa absolvenții pe piața muncii este tot mai dificilă. Tocmai de aceea trebuie apreciate eforturile și reușitele Universității Maritime din Constanța de a-și dezvolta conexiunile cu agențiile de crewing din țară și cu marile companii de navigație ale lumii. 


Comentează știrea

12 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
naekst
7 noiembrie 2016
umc

umc pregateste cadre, fie ele pentru o flota interna ori pentru flota externa, slab pregatite. de ce zic slab pregatite? pentru ca umc nu ere contracte de practica pentru acestia, nici la intern si nici la extern. ce vreau sa zic? pai, absolventii umc primesc cunostinte teoretice generale, conform cu o curricula a ministerului invatamintului, doar ca atunci cind ajung la bordul navelor, pe functie de ofiteri absolventilor li se cere sa stie alte chestii despre care nu au avut unde sa invete. vedeti din ce cauza se spune ca "teoria ca teoria dar practiva ne omoara"?

captainvalvirtej
7 noiembrie 2016
umc

Viitorul marinariei este al chinezilor, chiar si filipinezii au inteles adta

12 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Sâmbătă, 05 Noiembrie 2016
Stire din Economie : Incidente și accidente  pe mări și oceane
Pagina a fost generata in 0.3685 secunde