În cursul zilei de vineri, 29 iulie 2022, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, s-a deplasat pe șantierele lucrărilor de la pasajul Drajna, din județul Călărași, și din portul Constanța. După vizita de la Drajna, ministrul a declarat: „Sunt mulțumit de modul în care evoluează lucrările! Constructorul român a ajuns aproape la 50%, în condițiile în care a început lucrările în luna ianuarie! Dacă va menține ritmul de lucru, sunt șanse mari ca pasajul de la Drajna (2,74 km) să fie deschis mai devreme decât prevede contractul (iunie 2023). Proiectarea și construcția acestui pasaj au o valoare de 98,12 milioane de lei (fără TVA) și sunt finanțate prin Programul Operațional Infrastructură Mare.
Pasajul de la Drajna va aduce o serie de beneficii la nivel regional și național prin: creșterea vitezei de tranzitare ca urmare a eliminării timpilor pierduți acum la barieră; creșterea siguranței rutiere prin eliminarea traversării la nivel a căii ferate. Pasajul de la Drajna va traversa DN3A și linia de cale ferată București - Constanța și face parte din viitorul drum expres Călărași - Brăila.”
În cursul după-amiezii, Sorin Grindeanu, însoțit de Florin Goidea – directorul general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime, a efectuat o vizită de lucru în portul Constanța, pentru a vedea stadiul lucrărilor la rețeaua de cale ferată și la parcările pentru autocamioane.
În cadrul conferinței de presă organizate cu acest prilej, ministrul a declarat: „Am fost să văd cum merg lucrările pe cele 35 de linii de cale ferată care au intrat deja în reparații. Sunt două companii care au câștigat contractul pentru această primă etapă de lucrări. Una dintre ele a executat deja 50% din lucrările care au început în urmă cu o lună și jumătate. Sper ca și cel de-al doilea constructor, care a executat circa 34% și care este un constructor serios, să vină din urmă. Sunt optimist și cred că lucrările vor fi finalizate în următoarea lună și jumătate. Pentru faza a doua, de 64 de linii, tot aceste două companii au depus oferte. Urmează să vedem câștigătorul. De asemenea, am fost să văd acea parcare after pe care cei din port au construit-o pentru TIR-uri. Lucrările trebuie continuate. Există un studiu de fezabilitate pentru o parcare mult mai mare în afara portului. Dar să știți că acest lucru nu ajunge. Trebuie să existe și un sistem integrat digital de monitorizare a TIR-urilor, astfel încât să poate fi urmărite foarte bine și să se știe trasabilitatea fiecărui vehicul. Acest sistem deja îl aveau cei din Administrația Portuară.”
Ministrul a anunțat că, după conferința de presă va avea întâlniri cu conducerea companiei Oil Terminal pentru a vedea cum se desfășoară fluxul de garnituri de tren în depozitele acesteia, dacă este unul optim și dacă se asigură necesarul de hidrocarburi pentru piața internă în primul rând.
Stimați cititori, în ediția viitoare a ziarului „Cuget Liber” vă vom prezenta pe larg răspunsul ministrului Transporturilor la întrebările jurnaliștilor.