O datorie scrisă! Navigatorii trebuie să protejeze mediul în care lucrează, mările şi oceanele planetei

32302
O datorie scrisă! Navigatorii trebuie să protejeze mediul în care lucrează, mările şi oceanele planetei - 1-1688293269.jpg
Să fii navigator. O meserie care nu poate fi făcută de oricine. Lumea se gândeşte în primul rând la veniturile consistente, care cu greu ar putea fi câştigate la uscat, dar uită de privaţiuni şi mai ales de responsabilităţile ce le revin celor ce pleacă peste mări şi ţări. Iar una dintre cele mai importante responsabilităţi este aceea de a proteja mările şi oceanele lumii şi habitatele din interiorul lor.

Sute de mii de „lupi de mare”, printre care şi câteva mii de navigatori constănţeni, sunt martorii schimbărilor mediului marin din cauza activităţii umane, inclusiv a transportului maritim.

În acest context, Sindicatul Liber al Navigatorilor îi îndeamnă pe oamenii mării să fie o parte din „ecuaţia” protejării mediului marin prin punerea în aplicare a regulilor şi reglementărilor vitale IMO dezvoltate şi adoptate pentru a avea grijă de oceane şi planetă, asigurând în acelaşi timp şi siguranţa transportului maritim.

În 2023, se împlinesc 50 de ani de la adoptarea Convenţiei internaţionale pentru prevenirea poluării de către nave (MARPOL), principalul tratat global adresat navelor pentru prevenirea poluării mediului marin.

O campanie obligatorie

Astfel, şi anul acesta, Sindicatul Liber al Navigatorilor se alătură eforturilor IMO de conştientizare a tuturor lucrătorilor din transportul maritim internaţional pentru a proteja mediul marin, pentru a fi mai responsabili cu instalaţiile şi tehnicile controlate la locul de muncă, astfel încât să fie diminuate la maximum sau chiar excluse accidentele care pot atrage consecinţe grave pentru mediu şi viaţă la bordul navelor.

„România a implementat standardele IMO pentru protejarea mediului marin, iar prin acţiunile autorităţii maritime responsabile, astăzi avem o zonă a Mării Negre, inclusiv bazinele portuare mult mai curate faţă de anii trecuţi.

În 2022, prin implementarea MLC 2006, România a introdus standarde minime ITF pentru angajarea navigatorilor români la bordul navelor maritime internaţionale şi astfel s-a creat baza unei protecţii sporite a drepturilor lor. La rândul lor, navigatorii trebuie să protejeze mediul în care lucrează, mările şi oceanele planetei. Aceasta este o datorie scrisă, dar şi acumulată în experienţa exercitării activităţii pe nave.

Printr-un efort comun, sindicatul, şcolile de marină, ministerul, autoritatea maritimă şi portuară, centrul de perfecţionare şi toţi ceilalţi factori implicaţi în transportul maritim internaţional trebuie să se implice într-o campanie de conştientizare la nivel naţional şi local pentru a construi un mediu marin mai curat”, a declarat Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor/ITF.

Mesajul lui Kitack Lim

Iată şi mesajul transmis de secretarul general al Organizaţiei Maritime Internaţionale (IMO), Kitack Lim: „Marinarii au jucat întotdeauna un rol esenţial în a ajuta la protejarea sănătăţii oceanelor şi planetei noastre, iar acest rol este din ce în ce mai important. În fiecare zi pe mare, ei ajută la aplicarea tratatelor IMO legate de mediu prin implementarea regulilor privind gunoiul şi canalizarea şi prevenirea poluării aerului. Pe măsură ce industria de transport maritim îşi accelerează sprijinul pentru eforturile globale de combatere a schimbărilor climatice prin trecerea către decarbonizare, vocile şi acţiunile navigatorilor sunt esenţiale pentru asigurarea unei tranziţii echitabile către un viitor cu zero emisii de carbon”. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.0186 secunde