Porturile românești au cele mai mari creșteri de trafic din zona Mării Negre

236
Porturile românești au cele mai mari creșteri de trafic din zona Mării Negre - porturile-1434131185.jpg

Articole de la același autor

Piața de mărfuri a Mării Negre este în creștere în 2015. De departe, cele mai înalte performanțe sunt ale porturilor românești Constanța. Midia și Mangalia. 


Potrivit Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța, traficul de mărfuri a crescut cu 20%, în primele cinci luni ale anu-lui 2015, comparativ cu aceeași perioadă din anul precedent. Fluxurile totale de mărfuri derulate prin porturile Constanța, Midia și Mangalia au depășit 23 milioane de tone. 


Traficul maritim s-a ridicat la 17,3 milioane tone, creșterea fiind de 13,15%. Cel fluvial a făcut un salt de 42,46%, ajungând la 5,7 mi-lioane tone, evoluția spec-taculoasă fiind determinată de condițiile favorabile de navigație pe Dunăre.


Creșteri de trafic au fost înregistrate la cereale (de la 4,16 milioane tone în perioada ianuarie - mai 2014, la 8,66 milioane tone în acest an), produse petroliere (de la 2 milioane tone la 2,2 milioane tone), minereuri și deșeuri neferoase (de la 1 milion tone la 1,32 milioane tone) și combustibili minerali solizi (de la 669.373 tone la 1,3 milioane tone). 


Scăderi de trafic sunt înregistrate în cazul minereurilor de fier (de la 2,5 milioane tone la 1,2 milioane tone).


Cerealele au contribuit cel mai mult la creșterea traficului de mărfuri, ponderea lor în total fiind de 37,6%. Petrolul brut deține o cotă de 11,9%, articolele diverse - 12%, iar produsele petroliere 9,5%. 


Pe malul opus al Mării Negre, evoluțiile au fost diferite. Porturile rusești au derulat un trafic de mărfuri de 88 milioane tone, cu 9,5% în plus față de ianuarie - mai 2014. Novorossiysk - cel mai mare port al Federației Ruse - a manipulat 54 milioane tone de mărfuri, în creștere cu 4,8%. În celelalte porturi rusești, situația a fost următoarea: Tuapse - 10,7 milioane tone (+19,7%), Taman - 4,5 milioane de tone (-3,2%), Yeisk - 1,2 milioane tone (+0,2%), Kavkaz - 7,2 milioane tone (+9,4), Temryuk - 1,2 milioane tone (creștere de 1,7 ori), Rostov pe Don - 3,4 milioane tone (-5,6%), Taganrog - 1,1 milioane tone (+6,6%) și portul Azov - 1,8 milioane tone (-12,4%).


Porturile maritime ale Ucrainei au raportat un trafic general de mărfuri comparabil cu cel din primele cinci luni ale anului 2014, respectiv 60,469 milioane tone. Potrivit Autorității Porturilor Maritime ale Ucrainei, exporturile de mărfuri au fost de 41,211 milioane tone, în scădere cu 5%, importurile - 8,243 milioane tone, în creștere cu 38,6%, tranzitul de mărfuri - 8,609 milioane tone, cu 17,2% mai mic, iar cabotajul - 2,406 milioane tone, în creștere cu 960%.


Traficul de containere a scăzut la 209.262 TEU, volum ce reprezintă 70,5% din cel înregistrat în aceeași perioadă din 2014. Cantitățile de mărfuri derulate de portul Odessa au crescut cu 1,7%, până la 10,5 milioane tone, iar traficul în portul Yuzhny a făcut un salt de 8,4%, până la 20,49 milioane tone.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.341 secunde