Salvatorii îl acuză pe ministrul Transporturilor că a introdus dictatura în portul Constanța

1919
1
Salvatorii îl acuză pe ministrul Transporturilor că a introdus dictatura în portul Constanța - 91a8f8847ee097f0be9c70c3255afad8.jpg

Articole de la același autor

Marți, 25 august 2009, ora 10. Pe platoul din fața Prefecturii, 100 de sindicaliști și-au început protestul. Oamenii au fost masați într-un țarc metalic, pentru a se bucura de libertatea de a-și exprima liber nemulțumirile. Un cordon de jandarmi veghează părintește ca, acolo, în dosul gardului de oțel, drepturile democratice să fie respectate.

Pe bluzoanele albastre ale protestatarilor stă scris: Federația Națio-nală a Sindicatelor Portuare. Grosul protestatarilor îl reprezintă lucră-torii Agenției Române de Salvare a Vieții Omenești pe Mare - ARSVOM. Alături de ei se află colegii de la celelalte organizații membre ale federației.
De pe pancarte, literele negre parcă strigă păsurile portuarilor: "Opriți exterminarea!", "Nu e comasare, e hoție la drumul mare!", "Noi suntem marinari, nu suntem funcționari!", "Portul nu e de vânzare!".
La un semnal, se declanșează infernul. Patru uriași lovesc în patru butoaie, la rupere. Bubuiturile sunt acompaniate de trâmbițe, fluiere și sirene. Pare că Iadul și-a trimis fanfara pe pământ.
Pentru cine o fi concertul? Răspunsul vine imediat, pe 100 de voci: "Hoții! Hoții! Hoții!". Pentru că asistența tot nu este lămurită, în portavoce se aude glasul lui Iulian Olaru, liderul Sindicatului ARSVOM. Vorbește despre intenția Ministerului Transporturilor de a desființa instituția de salvare, prin comasarea ei cu Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța, despre faptul că ministrul Radu Berceanu refuză dialogul social și nu răspunde la petițiile partenerului social.
"Ministrul Transporturilor a impus dictatura!" - răsună din portavoce acuzația lui Olaru și corul o subliniază: "Hoții! Hoții! Hoții!". Liderul continuă, susținând că în spatele deciziei de desființare a agenției se ascund interese oculte, legate de investițiile făcute la ARSVOM, din fonduri Phare. La această nouă acuzație, corul scrâșnește din toate corzile vocale: "Portul nu e de vânzare!".
În pauza dintre scandări și bubuituri, Petre Costel, președintele federației, apucă să spună ziariștilor: "Decizia ministrului Transporturilor îngroapă ARSVOM și falimentează administrația portuară. Aceasta nu poate asigura, din veniturile proprii, cheltuielile anuale de circa 240 de miliarde de lei vechi, pentru activitatea de salvare a vieții pe mare. Este necesară, în continuare, finanțarea de la buget. Salvarea vieții pe mare și intervenția în caz de poluare sunt obligații pe care statul român și le-a asumat în baza unor convenții internaționale. Cea mai bună dovadă este exercițiul internațional RODELTA 2009, găzduit de România în aceste zile."

Comentează știrea

vasilescu miltiade
30 iulie 2011
...

Mda , datorita acestui lider de sindicat ,caruia nu-i mai place sa faca serviciul la nave ,precum si a inca 30 de persoane cu personal tesa inclus ,si restul carora le convine situatia ,facind voiaje cite 9 luni pe an ,vezi capitan secund tomita vicentiu ,staicu aurel , gugeaman , voinea , pascu , busnitza ..etc , etc , am ramas tot cu 700 de lei salariu . Tot datorita acestor "baieti destepti " care stiu sa intoarca si arcurile altor fraieri ,n-am reusit sa ne alipim la APC ...oameni fara scrupule ,care inainte de toate-s vad doar interesul lor pur personal ...Plecati obositilor , si lasati-ne ...asa cum stam de ani de zile cu voi prin voiaje ,putem sta si fara voi .....definitiv . ghioarlelor

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4969 secunde