CONSTANȚA, orașul sensurilor giratorii!
Articole de la același autor
Traficul rutier în municipiul Constanța este un calvar. Sunt din ce în ce mai multe mașini, iar mulți șoferi își aduc aminte de regulile de circulație doar când văd o mașină de poliție. În plus, în special în timpul sezonului estival, pentru a străbate orașul dintr-un capăt în altul, trebuie să ai nervi de fier.
Cel puțin cinci sensuri giratorii vor fi realizate în 2012
Soluția găsită de administrația locală pentru fluidizarea traficului este reprezentată de sensurile giratorii. Așa că, de câțiva ani, în zonele aglomerate sau unde au avut loc accidente rutiere grave, este realizată o astfel de construcție.
Până în prezent, în municipiu sunt peste 15 sensuri giratorii. Și cel puțin alte cinci sunt în plan pentru acest an, ne-a declarat Monica Vodă, șef Serviciu Tehnic Drumuri, din cadrul SC Confort Urban SA. "În prezent se lucrează la sensul giratoriu de la intersecția Bulevardului 1 Decembrie 1918 cu strada București și la cel de la intersecția dintre Bulevardul Aurel Vlaicu și strada Alba Iulia. Urmează să fie realizat unul și la intersecția străzii Traian cu Termele Romane și sunt în faza de proiectare două sensuri giratorii, la intersecția străzilor Sucevei, Adamclisi și Dobrilă Eugeniu, dar și pe Bulevardul Alexandru Lăpușneanu, la intersecția cu strada Sucevei", a afirmat reprezentantul firmei.
E drept, însă, că mai sunt în plan încă cel puțin două sensuri giratorii și pe Bulevardul Aurel Vlaicu, la intersecțiile cu străzile Ștefăniță Vodă și Baba Novac. "Acelea, însă, sunt la faza de discuții, încă nu s-au emis avize", a adăugat șeful serviciului responsabil.
Unele sunt doar cu numele!
Sensul giratoriu este, susțin atât reprezentanții Confort Urban, cât și polițiștii, o soluție mai bună decât semaforizarea, pentru fluidizarea traficului și reducerea numărului de accidente. Astfel se explică, spun responsabilii, numărul din ce în ce mai mare al acestor construcții.
"Realizarea unui sens giratoriu este o soluție superioară unei intersecții dirijate prin semafor; din punct de vedere tehnic pentru că asigură o fluență naturală, iar din punct de vedere economic pentru că este mai ușor de întreținut. În Anglia, de exemplu, nu se mai realizează sensuri giratorii, ci în toate intersecțiile, inclusiv în cele mici, sunt desenate cercuri albe, iar participanții știu că trebuie să respecte regula priorității din sensul giratoriu", a afirmat comisarul șef Constantin Dancu, șeful Poliției Rutiere Constanța.
Nu înseamnă însă că sensurile giratorii care au fost realizate în oraș rezolvă problemele de circulație. Astfel, polițiștii au atras atenția că sensurile giratorii construite pe Bulevardul Aurel Vlaicu sunt dezaxate și nu îndeplinesc rolul pe care îl au. "Este însă un început!", a adăugat comisarul șef Constantin Dancu.
"Așteptăm acum să se realizeze un sens giratoriu la intersecția dintre Bulevardul 1 Mai și strada Theodor Burada, căci ar rezolva multe probleme, mai ales din timpul sezonului estival", a adăugat omul legii.
Comentează știrea
Este directiva europeana, in multe orase din Europa au rasarit astfel de sensuri giratorii.
propun si alt nume cel de "oras al cartierelor sarace " sau mai bine zis de tigani vezi "henri coanda" ca sa poata intra mazare in peninsula . ia atitudine chirule ! daca vrei sa ciistigi constanta !!!!!!!!!!!!!!!!
sa avem multe sensuri giratorii; dar acolo unde nu-s, sa fie reparate semafoarele... Intersectia dintre Aurel Vlaicu si Cumpenii este in suferinta de vreo 5 ani. Au fost si accidente grave. Si degeaba. Un semnafor care cronometreaza dupa vechea situatie, cand existau tramvaie si se facea trecerea din bucati, pina la jumatate (cum sa dai 15 -19 secunde de verde pentru pietoni, pentru un bulevard cu 9-10 benzi?). Un sens giratoriu ar fi mai bun. Daca nu, reparati draci semafoarele si reprogramati-le! De atita vreme.. asta e nesimtire pe fata! Si inca nu este cuprins in proiect, dupa cum se spune in articol... Dar vreti votul, nu?
Amplasarea acestor sensuri giratorii este necesara.Asa poate ca vor fi temperatii mai bine vitezomanii,dar ne ajuta si la intrarea mai bine in intersectie.As sugera un sens si la intersectia Soveja cu Chilia.,si un altul la intersectia Capitan Dobrila Eugeniu cu Lapusneanu .Este necesar un sens la intersectia Baba Novac cu varianta .Un alt sens necesar-ar fi vis-a-vis de Oborul constatean chiar daca la Maritimo sint inca 2 deja construite.Daca Primaria nu are banii sa le finalizeze,sa fie facute din Indicatoare de plastic ,sa fie facute din ceva mai ieftin la inceput--dar sa fie ,deoarece va fi mai usor de intrat in intersectie si se vor reduce si accidentele. De asemenea,Primaria si Politia Rutiera,ar trebui sa dea importanta,si traficului pe strazile secundare unde ar trebui montate,bariere de asfalt-care sa nu-i permita unui conducator,sa mearga cu o viteza mai mare de 30 km/ora.De multe ori am vazut soferii carora nu le pasa si circula printre masini parcate pe o strada secundara cu 50-60 /ora.Doamne Fereste!-Daca vreun copil,alearga dupa o minge si trece printre masini! Acesta e motivul,pentru care sustinem,ca viteza legala pe strazile secundare sa fie modificata de la 50 km/ora--la 30 km/ora. Daca tot vreun sa ne aliniem legislatia la nomele U.E.sa luam si ce e bun de la tarile UE,unde exista o asemenea prevedere referitoare la limitarea vitezei la 30 km/ora-pe strazile secundare.
Solutia pentru bdl Aurel Vlaicu este pasajul rutier! Un singur pasaj rutier in zona Maritimo/Metro rezolva problema de trafic. Sensurile giratorii de pe Aurel Vlaicu duc la pierderi de timp si combustibil, un trafic fluent in zona Maritimo/Metro poate fi asigurat numai cu un pasaj rutier! Inca un pasaj rutier trebuie construit la intersectia Tomis cu Aurel Vlaicu! Este obligatoriu de construit acest pasaj rutier!
Sensul giratoriu este cea mai ieftina solutie de dirijare a traficului......nu ofera fluenta, cu atit mai putin siguranta....dar, repet, este cea mai ieftina solutie ( in acte, facturi....cine stie?)
poate se va repara acel semafor, daca vor mai ramane bani de cartierul de conserve, de la pasarelele pietonale din Mamaia-City... ori poate mai ramane un rest de cativa centi de la cele 200 de hectare din Madagascar
Sunt foarte necesare acolo unde este trafic mare. Se descongestioneaza traficul. Nu sunt de acord cu cei care vor sa fie montate ridicaturi din asfalt sau bumbi la trecerile de pietoni. Este ca si cum as da in gropi cu masina si mi-as strica-o. Pai eu deaia platesc impozite sa-mi stric masina? Pentru unii sa sufere toti soferii?
Turbo Sens giratoriu este cea mai buna solutie,care se foloseste in ultimi ani in Europa.Se circula pe 2 benzi si in interiorul giratorului este o linie continua care interzice schimbarea benzi si asfel se reduce riscul de accidente si circulatia este foarte fluida. Cel mai bun exzemplu este giratoriu din Buxtehude Ost din Holanda.